Η Škoda συνέχισε την ανοδική της πορεία το 2020

Η Škoda βρίσκεται σε ανοδική πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, κάτι που επιβεβαιώθηκε και το 2020. Η μάρκα αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά.

Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και απρόβλεπτη χρονιά λόγω της πανδημίας, η Škoda στην Ελλάδα ταξινόμησε 3.221 αυτοκίνητα τη χρονιά που πέρασε, αυξάνοντας το μερίδιό της στην αγορά αυτοκινήτου στο 4%, το μεγαλύτερο που έχει σημειώσει την τελευταία πενταετία, αφότου η Kosmocar ανέλαβε την αντιπροσώπευση της μάρκας στην Ελλάδα. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο, για έβδομο συνεχές έτος η Škoda ξεπέρασε το φράγμα του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, παρότι η παραγωγή είχε παγώσει για περίοδο 39 ημερών, λόγω της πανδημίας.

Αν η αύξηση κατά 14% του μεριδίου της Škoda στην Ελλάδα το 2020 φαντάζει και είναι σημαντική, ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η επίδοση της μάρκας στη λιανική. Στη συγκεκριμένη αγορά, που σημείωσε πτώση 16% το 2020, η μάρκα ταξινόμησε 1.883 αυτοκίνητα, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 4%, σημειώνοντας αύξηση 22,3% και παράλληλα, ρεκόρ πενταετίας.

Όσον αφορά στα μοντέλα, το KAMIQ, στον πρώτο πλήρη χρόνο εμπορικής παρουσίας του στην Ελλάδα, κατέγραψε 1.064 πωλήσεις, με τα KAROQ και SCALA να ακολουθούν με 635 και 554 αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Škoda OCTAVIA επηρεάστηκαν από το γεγονός ότι η έναρξη της εμπορικής καριέρας του νέου, 4ης γενιάς μοντέλου, συνέπεσε με την πρόσκαιρη παύση της παραγωγής του. Παρόλα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις της OCTAVIA στην Ελλάδα ήταν 373 μονάδες (συμπεριλαμβάνονται και πωλήσεις της απερχόμενης έκδοσης), επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του συγκεκριμένου μοντέλου στην ελληνική αγορά.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιδόσεις της Škoda και στο τομέα των μοντέλων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο (ως κύριο καύσιμο) για τη λειτουργία τους. Σε 1.341 ταξινομημένα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν CNG, τα 444 ήταν μοντέλα της Škoda, περισσότερα από ένα στα τρία! Σημειώνεται ότι εκδόσεις φυσικού αερίου (G-TEC), η Škoda προσφέρει στα SCALA, KAMIQ και OCTAVIA.

Σε διεθνές επίπεδο, η Škoda AUTO κατέγραψε πωλήσεις 1.004.800 οχημάτων. Με καλά σχεδιασμένη στρατηγική, η μάρκα ανέκαμψε το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν πλέον είχε ομαλοποιηθεί η παραγωγή, πάντα με παράλληλη τήρηση των απαραίτητων μέτρων προφύλαξης. Το διάστημα αυτό η μάρκα παρέδωσε σε πελάτες 578.100 οχήματα (το αντίστοιχο για το πρώτο εξάμηνο νούμερο ήταν 426.700). Επιπλέον, η Škoda αύξησε το μερίδιο που κατέχει στην ευρωπαϊκή αγορά σε 5,4%. Είναι χαρακτηριστικό ότι και στην εγχώρια αγορά της, η Škoda παρουσίασε άνοδο 3,34 ποσοστιαίων μονάδων, με το μερίδιό της στην αγορά της Τσεχίας να διαμορφώνεται για το 2020, στο εντυπωσιακό 41%.

Προηγούμενο άρθροTο όνομα Jeep κυριαρχεί στα βραβεία “4×4 Of The Year”
Επόμενο άρθροΝέος CEO της μάρκας Alpine στο Groupe Renault