2019 - Recharge bidirectionnelle

Το Groupe Renault ξεκινάει την πιλοτική εφαρμογή της πρώτης μεγάλης κλίμακας φόρτισης δικτύου από ηλεκτρικά οχήματα στην Ολλανδία και την Πορτογαλία.

Η τεχνολογία εναλλασσόμενου ρεύματος του Groupe Renault θα τοποθετήσει τον αναστρέψιμο φορτιστή μέσα στα οχήματα, διευκολύνοντας έτσι την εναλλαγή φόρτισης οχήματος από και προς το δίκτυο. Η μόνη αναγκαία προσαρμογή θα είναι μια «φθηνή» μετατροπή των υφιστάμενων τερματικών φόρτισης, ώστε να επιτρέπεται η ροή του εναλλασσόμενου ρεύματος από το αυτοκίνητο στο δίκτυο.

Η επιλεγμένη τεχνολογία πρέπει να βελτιστοποιεί το κόστος των σταθμών επαναφόρτισης, προκειμένου να διευκολυνθεί μακροπρόθεσμα η ανάπτυξη σε μεγάλη κλίμακα.

Το ξεκίνημα στην Ουτρέχτη

Φέτος, δεκαπέντε αυτοκίνητα Renault Zoe με φόρτιση οχήματος-δικτύου θα αναπτυχθούν στην Ευρώπη. Το πιλοτικό πρόγραμμα πρέπει να θέσει τις βάσεις για τα μελλοντικά πρότυπα του προγράμματος οχήματος-δικτύου της Renault.

Οι πρώτες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν στην Ουτρέχτη (Ολλανδία) και στο νησί Porto Santo (Πορτογαλία). Αργότερα, θα εισαχθούν πιλοτικά συστήματα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία, τη Σουηδία και τη Δανία.

Στο δρόμο της πρωτοπορίας

Η Renault είναι ήδη ένας κορυφαίος παίκτης EV με το Renault Zoe  ως το 2ο καλύτερο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη πέρυσι – μετά το Nissan Leaf. Με τη φόρτιση οχήματος-δικτύου, το Groupe Renault θέλει να δημιουργήσει έναν ακόμη βασικό πυλώνα των έξυπνων ηλεκτρικών οικοσυστημάτων του και να αναπτύξει περαιτέρω αυτήν την πρωτοπορία.

Επιπλέον, η ηγετική θέση της Renault στην αγορά EV θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τη συνολική ενεργειακή μετάβαση. Η τεχνολογία οχήματος-δικτύου μπορεί να μετατρέψει τα EVs σε μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, οι οποίες θα παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια σε περιόδους αιχμής ζήτησης και θα αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια εκτός ωρών αιχμής, αντισταθμίζοντας έτσι τα κενά παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το αποτέλεσμα είναι οικολογικότερο και παρέχει φθηνότερη ενέργεια στους καταναλωτές και εξοικονόμηση κόστους στην υποδομή.

Από τις δοκιμές στην ενεργειακή μετάβαση 

Αυτά τα πιλοτικά προγράμματα πρέπει να αποτελέσουν τη βάση για τη μελλοντική προσφορά της Renault στη φόρτιση οχήματος-δικτύου. Συγκεκριμένα, τα προγράμματα θα αποτελέσουν μελέτη σκοπιμότητας για ανάπτυξη ευρείας κλίμακας και δυνητικά οφέλη και θα προσφέρουν στοιχεία σχετικά με τα κοινά πρότυπα (για ανάπτυξη βιομηχανικής κλίμακας), το ρυθμιστικό πλαίσιο ενός συστήματος κινητής αποθήκευσης ενέργειας, την αξία των υπηρεσιών που παρέχονται στο τοπικό και εθνικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και θα καταδείξουν τα πλεονεκτήματα μιας ενσωματωμένης λύσης για τα EVs.

Ως αποτέλεσμα, το πιλοτικό πρόγραμμα οχήματος-δικτύου του Groupe Renault θα μπορούσε να μετατρέψει την εταιρεία σε βασικό παράγοντα για την ενεργειακή μετάβαση, παρέχοντας στους οδηγούς καθαρή και φθηνή ενέργεια.

Προηγούμενο άρθροΟδική ασφάλεια: Νέοι κανόνες της ΕΕ για να σωθούν ζωές
Επόμενο άρθροΓίνεται η Sixt “ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας στην Ευρώπη”;