To 2018 υπήρξε όχι μόνον το πιο επιτυχημένο οικονομικό έτος της Sixt, αλλά ο γίγαντας της ενοικίασης ισχυρίζεται ότι έγινε επίσης ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας στην Ευρώπη.

Η Sixt συνηθίζει να σπάει τα ρεκόρ. Ο ετήσιος απολογισμός του 2018, που παρουσιάσθηκε στις 18 Μαρτίου στο Μόναχο, καταγράφει ρεκόρ για πέμπτο κατά σειρά έτος. Τα ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν κατά 12,6%, στα 2,93 δισ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν κατά 86,1%, στα 534,6 εκατ. ευρώ.

Αυτό περιλαμβάνει το εφάπαξ εισόδημα από την πώληση της συμμετοχής της Sixt στην DriveNow, που εξαγόρασε η BMW. Ακόμα και χωρίς αυτό, το EBT αυξήθηκε κατά 17,2% στα 336,7 εκατ. ευρώ (κυρίως λόγω της συνεισφοράς κερδών από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και τις ΗΠΑ). Χάρη σε αυτήν την αύξηση άνω του μέσου όρου, έχει προταθεί αύξηση του μερίσματος στις κοινές μετοχές από 1,95 ευρώ το 2018, σε 2,15 ευρώ φέτος (προνομιούχες μετοχές: από 1,97 ευρώ σε 2,17 ευρώ).

Βασικά συμπεράσματα από τον ετήσιο απολογισμό:

  • Τα έσοδα του Ομίλου Sixt αυξήθηκαν κατά 7%, στα 1,62 δισ. ευρώ στην αγορά της Γερμανίας, καθώς και οι δύο επιχειρησιακές μονάδες του Rental και του Leasing συνέβαλαν στην ανάπτυξη.
  • Εκτός Γερμανίας, η Sixt αναπτύχθηκε χάρη στην επέκταση της επιχείρησης ενοικίασης και παρήγαγε ενοποιημένα έσοδα ύψους 1,31 δισ. ευρώ (+ 20%).
  • Το μερίδιο των επιχειρήσεων εξωτερικού στα ενοποιημένα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκε από 46,1% το 2017, σε 49,6% πέρυσι.
  • Η Sixt Rental επέκτεινε την ηγετική της θέση στη Γερμανία και κέρδισε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στη Γαλλία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες βασικές αγορές.
  • Η Sixt USA συνέχισε την επέκτασή της στην τέταρτη θέση κατάταξης στην παγκόσμια αγορά ενοικίασης οχημάτων, παράγοντας έσοδα ύψους 382,4 εκατ. ευρώ (+ 19%).
  • Τα λειτουργικά έσοδα της επιχείρησης ενοικίασης οχημάτων αυξήθηκαν κατά 14,2%, στα 2,13 δισ. ευρώ (με το 57,8% να προέρχεται εκτός Γερμανίας).
  • Τα λειτουργικά έσοδα της επιχείρησης Leasing (εξαιρουμένων των πωλήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων) αυξήθηκαν κατά 5,4%, στα 467,9 εκατ. ευρώ
  • Τα ενοποιημένα κέρδη (συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων μειοψηφίας) υπερδιπλασιάστηκαν, στα 438,9 εκατ. ευρώ

Παγκόσμιος προμηθευτής

“Οικονομικά, η SIXT δεν ήταν ποτέ τόσο ισχυρή όσο είναι σήμερα”, δήλωσε ο Erich Sixt (στη φωτογραφία δεξιά), Διευθύνων Σύμβουλος της Sixt SE. “Όσον αφορά στα έσοδα του Ομίλου, είμαστε τώρα ο μεγαλύτερος ευρωπαίος πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας στον κλάδο μας. Θέλουμε να συνεχίσουμε αυτήν την ανάπτυξη, ιδίως με την ψηφιοποίηση της επιχείρησης ενοικίασης – και να γίνουμε έτσι ένας παγκόσμιος πάροχος ατομικής κινητικότητας”.

Η SIXT, προχωρώντας στην ψηφιοποίησή της, εγκαινίασε πρόσφατα την Sixt ONE, την πρώτη παγκόσμια πλατφόρμα ολοκληρωμένης κινητικότητας και μια νέα εφαρμογή. Η Sixt ONE προσφέρει τα προϊόντα SIXT rent, SIXT share και SIXT ride, όλα “υπό μια στέγη”. Η SIXT share – συνδυασμός ενοικίασης και carsharing – λανσαρίστηκε στο Βερολίνο και είναι πλέον επίσης διαθέσιμη στο Αμβούργο. Θα επεκταθεί περαιτέρω στη Γερμανία και πέραν αυτής.

“Τοπικοί ήρωες”

“Όταν μιλάμε για sharing και ride-hailing οχημάτων, επιστρέφουμε στην επιτυχία τοπικών ηρώων”, λέει ο Alexander Sixt (στη φωτογραφία αριστερά), Chief Strategy Officer της Sixt SE, «”λλά αποδεικνύουμε ότι η κινητικότητα μπορεί και πρέπει να είναι διεθνής”.

Η Sixt δεν θέλει να μετατραπεί στον μεγαλύτερο ανεξάρτητο πάροχο carsharing: “Δείτε τους αριθμούς, το carsharing σπάνια αποτελεί βιώσιμη επιχείρηση και δεν πρέπει να συγκρίνεται με τη δραστηριότητά μας ενοικίασης αυτοκινήτων”. Αλλά είναι συμπληρωματικό, καθώς η ενοικίαση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είναι δημοφιλής και το carsharing φαίνεται να κορυφώνεται το Σαββατοκύριακο.

Ψηφιακές ικανότητες

“Επίσης, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης κινητικότητας, δεν επιδιώκουμε να γίνουμε ο υπ΄αριθμόν 1 σε μία δραστηριότητα, θέλουμε να γίνουμε πρωτοπόροι στην συνδυασμένη προσφορά. Και αυτό κάνουμε”, είπε ο Alexander Sixt.

“Με τις αυξημένες ψηφιακές ικανότητές μας συνδυάζουμε τη νέα λύση carsharing και την υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτων, προσφέροντας στους πελάτες μας μεγαλύτερη ευελιξία, ώστε να μετακινούνται όπως επιθυμούν”.

Πελάτης, μια συχνά επαναλαμβανόμενη λέξη: “Το σημαντικό είναι οι πελάτες μας” επιβεβαιώνει ο Alexander Sixt. Και εννοεί επίσης τον εταιρικό πελάτη. “Για παράδειγμα, η λύση Sixt drive, με υπηρεσίες ride-hailing, θα επικεντρωθεί πρωτίστως σε εταιρικούς πελάτες”.

Γεωγραφική κάλυψη

“Αν κοιτάξετε τα έξοδα για ταξί των πολυεθνικών εταιρειών, είναι συχνά 4 έως 5 φορές υψηλότερα από το κόστος του ride-hailing. Έτσι, με το νέο μας χαρτοφυλάκιο κινητικότητας, έχουμε να διαδραματίσουμε έναν ενδιαφέροντα ρόλο και μια κοστολογικά ελκυστική λύση ως εναλλακτική”, δήλωσε ο Alexander Sixt.

Τι έπεται για την Sixt Leasing; “Πρέπει να παραδεχθούμε ότι παλέψαμε λίγο με την επέκταση της leasing δραστηριότητάς μας και πρέπει να επεκτείνουμε τη γεωγραφική μας κάλυψη, καθώς δεν είμαστε ακόμα παρόντες σε ενδιαφέρουσες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και το Benelux. Τώρα ενισχύουμε τη Γαλλία ως νέα χώρα και θα συνεχίσουμε να προωθούμε τις δραστηριότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης, καθώς πρόσφατα ορίσαμε νέο διευθύνοντα σύμβουλο και νέα ομάδα για τη στήριξη της ανάπτυξής της”.

Συνεχιζόμενη ανάπτυξη

Παρά τις ασθενέστερες μακροοικονομικές συνθήκες, η Sixt αναμένει συνέχιση της ανάπτυξης το 2019, κυρίως λόγω της ζήτησης για την ενοικίαση εκτός Γερμανίας. “Βλέπουμε μια ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητάς μας στην Ευρώπη, σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία για παράδειγμα. Αλλά και εκτός Ευρώπης, με τις δραστηριότητές μας στις ΗΠΑ να αναδύονται και τη σημασία της ιαπωνικής μας επιχείρησης ως πύλης προς τους Ιάπωνες πελάτες, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ”, πρόσθεσε ο Erich Sixt.

Η περαιτέρω επέκταση στις ευρωπαϊκές χώρες εκτός Γερμανίας και στις ΗΠΑ, η συνεχής ψηφιακή διασύνδεση του στόλου και η σταδιακή εφαρμογή του φάσματος υπηρεσιών στην εφαρμογή Sixt: όλα αυτά θα απαιτήσουν περαιτέρω επενδύσεις μεσοπρόθεσμα. Και τι γίνεται με την Κίνα;

“Η Κίνα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη αγορά”, τόνισε ο Alexander Sixt. “Μπορούμε να είμαστε εκεί με την ψηφιακή μας πλατφόρμα, αλλά δεν θα είμαστε, καθώς δεν έχει καμία επιχειρηματική λογική: οι πολύ αυστηροί κινεζικοί κανονισμοί λειτουργίας – για τις πινακίδες κυκλοφορίας και την εξουσιοδότηση λειτουργίας για παράδειγμα – η πολύπλοκη δομή της, η πολύ ισχυρή εσωτερική κινεζική αγορά προμηθευτών και οι χαμηλοί μισθοί της, δεν την καθιστούν αγορά στην οποία μπορούμε να επενδύσουμε προς το παρόν.

Eπένδυση EV

Σχολιάζοντας την απροθυμία των αλλοδαπών – την κύρια ομάδα-στόχο για οποιαδήποτε πιθανή δραστηριότητα SIXT Rental στην Κίνα – να οδηγήσουν, ο Erich Sixt παρατηρεί: “Δεν ξέρω αν έχετε πάει ποτέ στη Σαγκάη ή στο Πεκίνο, αλλά δεν θα ήθελα να οδηγήσω προσωπικά ένα αυτοκίνητο εκεί”.

Η ανάπτυξη της Sixt συνεπάγεται παράλληλα μια αυξημένη επένδυση σε EV; “Θα το θέλαμε πολύ” δήλωσε ο Alexander Sixt, “αλλά πρέπει να ακολουθήσουμε την πραγματικότητα της αγοράς. Στο πρόγραμμά μας carsharing, η ζήτηση για EVs είναι διπλάσια από την προμήθεια σε αυτοκίνητα που έχουμε από τους κατασκευατές.”

Και προσθέτει ο Erich Sixt: “Όπως κάνουμε πάντα, παρέχουμε το αυτοκίνητο ή τη λύση κινητικότητας που θέλει ο πελάτης. Αυτό ισχύει και για τα EVs. Δεν είναι δική μας δουλειά να αποφασίζουμε για τον πελάτη. Είναι οι ίδιοι αρκετά έξυπνοι”.

Προηγούμενο άρθροΗ Renault προχωρά σε αμφίδρομη φόρτιση
Επόμενο άρθροΑναβλήθηκε για τον Απρίλιο η ψηφοφορία στο ΕΚ για τις οδικές μεταφορές