www.fleetnews.gr

Σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μάνατζερ δεν ασχολούνται με την οδήγηση των υπαλλήλων τους. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) ηλικίας άνω των 55 ετών, που έχουν στην ευθύνη τους τούς οδηγούς της επιχείρησης, δεν λαμβάνουν μέτρα για την παρακολούθηση ή την καλύτερη διαχείριση της οδηγικής τους συμπεριφοράς, παρά το γεγονός ότι οι 9 στους 10 (87%), πιστεύουν ότι η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελεί σημαντικό τους μέλημα.

Αντίθετα, μόνο το 6% των μάνατζερ ηλικίας 18 έως 34 ετών δεν παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά των εποπτευόμενων οδηγών τους. Οι νεότεροι μάνατζερ είναι εννέα φορές πιο πιθανό από τους πιο ηλικιωμένους ομολόγους τους να λάβουν μέτρα όπως η παρακολούθηση των οχημάτων, οι έλεγχοι αδειών και οι τυχαίες δοκιμές για χρήση φαρμάκων και αλκοόλ.

Όπως γράφει σε σχετική δημοσίευση το βρετανικό Fleet News, σχεδόν ένας στους τέσσερις εργοδότες παραλείπουν να παρακολουθούν τους εργαζόμενους οδηγούς τους. Η δημοσίευση της έρευνας αυτής, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της BigChange (εταιρία διαχείρισης εργατικού δυναμικού) και του οργανισμού οδικής ασφάλειας Brake, συμπίπτει με την έναρξη της πρωτοβουλίας Leaders for Life, μιας νέας εκστρατείας που θα βοηθήσει τους ηγέτες των επιχειρήσεων να προωθήσουν την ασφαλέστερη οδήγηση στην εργασία.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι ηγέτες των επιχειρήσεων ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο από την οδική ασφάλεια. Ενώ το 57% των ηγετών που ερωτήθηκαν δήλωσε ότι η οδική ασφάλεια ήταν «πολύ σημαντική» για τη λειτουργία και τη φήμη των οργανώσεών τους, ο αριθμός τους αυξήθηκε στο 63% όταν τους ρωτήθηκε για θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο «γκρίζος στόλος», οι εργαζόμενοι που οδηγούν τα δικά τους αυτοκίνητα για δουλειές της εταιρείας, αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικά ευάλωτο κομμάτι.

Μια στις πέντε (19%) επιχειρήσεις δεν πραγματοποιούν ελέγχους σε σχέση με τους οδηγούς «γκρίζου στόλου», σε σύγκριση με το 14% των επιχειρήσεων για τους επαγγελματίες οδηγούς και τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων.

Ο Martin Port, CEO της BigChange, δήλωσε: “Περισσότεροι από 500 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο σε ατυχήματα που αφορούν κάποιους που οδηγεί για δουλειά, ωστόσο οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι πιο σημαντική από την οδική ασφάλεια και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν χρόνο και χρήμα μειώνοντας τον κίνδυνο της πειρατείας, παρά να μειώσουν τις πιθανότητες να σκοτωθεί κάποιος κατά τη διάρκεια των εργασιών τους.

«Συνεργαζόμαστε με τη Brake για να επιφέρουμε μια μεγάλη αλλαγή στην επιχειρηματική οδική ασφάλεια, παρέχοντας δωρεάν παρακολούθηση οχημάτων που θα βοηθήσει τους ηγέτες των επιχειρήσεων να μετακινούνται με μεγαλύτερη σιγουριά και θα τους δείχνει τα βήματα που μπορούμε όλοι να κάνουμε για να σώσουμε ζωές στους δρόμους».

Ο Joshua Harris, διευθυντής εκστρατειών στη Brake, είπε από την πλευρά του: “Κάποιοι άνθρωποι φυλακίζονται επειδή δεν κατόρθωσαν να διαχειριστούν σωστά τους οδηγούς της εταιρείας τους, αλλά παρόλα αυτά ένας ανησυχητικός αριθμός επιχειρήσεων δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια για να παρακολουθεί τις δραστηριότητές τους.

“Η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους εργοδότες με οδηγούς εργασίας, είτε πρόκειται για οργανισμούς που διαχειρίζονται ένα μεγάλο στόλο βαρέως τύπου οχημάτων, είτε για μια ΜΜΕ με υπαλλήλους που οδηγούν το δικό τους αυτοκίνητο για δουλειά”.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από το Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών δείχνουν ότι το 2016 σκοτώθηκαν 1.792 άνθρωποι στους δρόμους της Βρετανίας, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2011 και σχεδόν το ένα τρίτο αυτών αφορούν κάποιον που οδηγούσε για δουλειά. Συνολικά, υπήρχαν περισσότεροι από 44.000 θύματα αυτού του τύπου που αφορούσαν το 2016.

Η «Leaders for Life» είναι μια νέα καμπάνια, η οποία δημιουργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από την BigChange και υποστηρίχθηκε από την Brake, για να ευαισθητοποιήσει τους ηγέτες των επιχειρήσεων να λειτουργούν ως πρότυπα για την οδική ασφάλεια και να μειώσουν τον αριθμό των ανθρώπων που σκοτώνονται και τραυματίζονται σοβαρά στους βρετανικούς δρόμους.

Η BigChange παρέχει δωρεάν τεχνολογία ανάλυσης οδήγησης στους μάνατζερ, ώστε να μπορούν να αξιολογηθούν πτυχές όπως η ταχύτητα, η πέδηση, η επιτάχυνση και οι στροφές. Θα παρέχει εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με τις οδηγικές τους συνήθειες και θα δωρίζει 1.000 λίρες στερλίνες κάθε μήνα στη Brake για λογαριασμό των καλύτερων και πιο εξελιγμένων οδηγών.

Στόχος της είναι να προσελκύσει περισσότερους από 1.000 ηγέτες επιχειρήσεων για να υποστηρίξει την καμπάνια της, που θα λειτουργούν ως πρότυπα για την οδική ασφάλεια μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Des Evans, πρώην διευθύνων σύμβουλος της MAN Truck & Bus UK, ο Richard Burnett, διευθύνων σύμβουλος της Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών και ο βρετανός οδηγός αγώνων Nic Hamilton, είναι μεταξύ των ηγετών που έχουν ήδη συμφωνήσει να συμμετάσχουν σε αυτή την καμπάνια.

Μια αντίστοιχη πρωτοβουλία θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμη και για την Ελλάδα, η οποία κάθε χρόνο θρηνεί αναλογικά με τον πληθυσμό της πολλούς νεκρούς από τα οδικά τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο του 2018, συνέβησαν 6.008 ατυχήματα με 369 νεκρούς, 393 βαριά τραυματίες και 6.759 ελαφρά τραυματίες, χωρίς να γνωρίζουμε πόσοι από αυτούς χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο για εργασιακούς λόγους.

Προηγούμενο άρθροTo μέλλον θα είναι πιο ασφαλές
Επόμενο άρθροΗ Alphabet λανσάρει το Leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων