Η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει βιώσιμες λύσεις κινητικότητας με οχήματα δημοτικής χρήσης στην Έκθεση IFAT 2022 στο Μόναχο.
Διάθεση απορριμάτων, εκχιονισμός, οδοκαθαρισμός, κοπή χόρτων ή απλά εργοτάξιο – τα οχήματα δημοτικής χρήσης χρησιμοποιούνται με διάφορους τρόπους. Η οικονομική αποδοτικότητα, οι επιδόσεις, ο ασφαλής χειρισμός και η φιλικότητα προς το περιβάλλον αποτελούν βασικές προτεραιότητες για τις εταιρείες. Η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει μια ευρεία γκάμα οχημάτων γι’ αυτόν τον σκοπό, όπως αποδεικνύεται από την παρουσία της στη φετινή IFAT του Μονάχου, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική έκθεση για τη διαχείριση υδάτων, λυμάτων, αποβλήτων και πρώτων υλών.
Από τις 30 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου 2022, η εταιρεία παρέχει σε υπευθύνους λήψης αποφάσεων, προμηθευτές και χρήστες από όλον τον κόσμο αναλυτικές πληροφορίες για την γκάμα οχημάτων και τις πελατοκεντρικές λύσεις κινητικότητας που προσφέρει, στο περίπτερο 341/343 της αίθουσας C6, καθώς και στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης. Στα σημαντικότερα εκθέματα περιλαμβάνονται τα φορτηγά με μπαταρία eEconic και eActros, καθώς και διάφορα οχήματα Unimog.
Όπως λέει ο Δρ. Ralf Forcher, Επικεφαλής της Mercedes-Benz Special Trucks: «Είμαστε αντιμέτωποι με την πρόκληση να συμφιλιώσουμε τις ασφαλείς μετακινήσεις, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στον αστικό χώρο. Τα πλήρως ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα προσφέρουν τοπικά μηδενικές εκπομπές CO2 και χαμηλές εκπομπές θορύβου και, επομένως, είναι ιδανικά για δημοτική χρήση».
Πλήρως ηλεκτρική λύση για δημοτική χρήση: Το eEconic για πρώτη φορά σε εμπορική έκθεση
Πρωινές μετακινήσεις εργαζομένων, είσοδος σε στενούς κατοικημένους δρόμους με διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, γρήγορο άδειασμα κάδων και κοντέινερ: η διαχείριση αποβλήτων αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κυκλικής οικονομίας. Η αποκομιδή απορριμμάτων είναι μια δύσκολη εργασία που απαιτεί μεγάλη επιμέλεια, προσοχή και δύναμη και το Econic της Mercedes-Benz Trucks είναι το πλαίσιο οχήματος που επιλέγουν πολλές εταιρείες αποκομιδής απορριμμάτων, όπως παρατηρείται σε διάφορους δήμους ανά τον κόσμο.
Η Mercedes-Benz Trucks σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη συγκεκριμένη σειρά με το eEconic, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε εμπορική έκθεση στη φετινή IFAT και αναμένεται να τεθεί σε μαζική παραγωγή κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Από τον Μάιο, η FES Frankfurter Entsorgungs und Service GmbH πραγματοποιεί μία δοκιμή πελάτη, για να διαπιστώσει πώς ανταποκρίνεται στην πράξη το εξειδικευμένο απορριμματοφόρο όχημα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Το συγκεκριμένο φορτηγό χαμηλού δαπέδου με επιτρεπόμενη συνολική μάζα 27 τόνων και έναν ηλεκτρικό άξονα με ενσωματωμένη μονάδα μετάδοσης κίνησης, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες, βασίζεται στο όχημα βαρέων διανομών eActros, το οποίο έκανε πρεμιέρα στα τέλη Ιουνίου 2021 και έχει ήδη ενταχθεί στους στόλους πολλών εταιρειών μεταφορών.
Οι μπαταρίες του eEconic μαζικής παραγωγής περιλαμβάνουν τρία πακέτα μπαταριών, καθένα από τα οποία διαθέτει εγκατεστημένη χωρητικότητα 112 kWh[1] και ωφέλιμη χωρητικότητα περίπου 97 kWh[2]. Το ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να καλύψει τη συντριπτική πλειονότητα των τακτικών δρομολογίων αποκομιδής απορριμμάτων του Econic σε μία βάρδια χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Με την αποσύμπλεξη των ταχυτήτων σε κατηφόρα ή την κύλιση μέχρι τον φωτεινό σηματοδότη, μπορεί να ανακτάται ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα στα πλαίσια της λειτουργίας με συχνές στάσεις που παρατηρείται κατά την αποκομιδή απορριμμάτων. Το διαδραστικό κόκπιτ πολυμέσων, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του eEconic, παρέχει συνεχή ροή πληροφοριών για την κατάσταση φόρτισης, την υπολειπόμενη αυτονομία και την τρέχουσα και μέση κατανάλωση ενέργειας σε kWh ανά 100 χιλιόμετρα.
Το φορτηγό μπορεί να φορτίζεται με έως και 160 kW: για τη φόρτιση των τριών πακέτων μπαταριών από 20 σε 80 τοις εκατό σε κανονικό σταθμό ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα φόρτισης 400 A[3] απαιτείται περίπου μία ώρα. Το eEconic είναι επίσης προετοιμασμένο για τη χρήση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες και έχει υποβληθεί σε εκτενείς δοκιμές από τη Mercedes-Benz Trucks στον Αρκτικό Κύκλο, όπου ένα όχημα κοντά στο στάδιο της παραγωγής λειτούργησε αξιόπιστα σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος έως -25 °C. Οι μηχανικοί αξιολόγησαν τη διαχείριση θερμότητας, το σύστημα προετοιμασίας και τον ενεργειακά αποδοτικό προκλιματισμό του eEconic, χρησιμοποιώντας διάφορους σταθμούς φόρτισης και προσομοιώνοντας ένα δρομολόγιο αποκομιδής απορριμμάτων.
Λειτουργίες για κορυφαία οδηγική άνεση και ασφάλεια
Οι δοκιμασμένες λειτουργίες του συμβατικού Econic, που αρέσουν ιδιαίτερα στους πελάτες, έχουν μεταφερθεί και στο eEconic. Για παράδειγμα, η καμπίνα με το χαμηλό πανοραμικό παρμπρίζ, σε συνδυασμό με τη χαμηλή θέση καθίσματος, προσφέρει στον οδηγό απρόσκοπτη ορατότητα στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς και στην κίνηση της πόλης. Το επιστρωμένο και θερμαινόμενο παρμπρίζ Thermocontrol προλαμβάνει το θάμπωμα του τζαμιού μέσα στην καμπίνα λόγω των καιρικών συνθηκών, βελτιώνοντας την ορατότητα στον χώρο κυκλοφορίας. Η επίστρωση του παρμπρίζ μειώνει επίσης τη θερμότητα στο εσωτερικό του οχήματος λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας.
Η χαμηλή θέση του eEconic επιτρέπει εύκολη πρόσβαση, χωρίς καταπόνηση των αρθρώσεων, στην ευρύχωρη καμπίνα, η οποία προσφέρει χώρο για έως τέσσερα άτομα. Χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης το δάπεδο της καμπίνας είναι επίπεδο, διευκολύνοντας τις κινήσεις μέσα στην καμπίνα – ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα, αν ο οδηγός θέλει να βγει από την πτυσσόμενη πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού που βρίσκεται μακριά από την κυκλοφορία. Όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας, ο βασικός εξοπλισμός του eEconic περιλαμβάνει το S1R Sideguard Assist για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist πέμπτης γενιάς με λειτουργία αναγνώρισης ατόμων. Το όχημα εξοπλίζεται επίσης με εξωτερικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος, που διευκολύνει τους πεζούς ή τους ποδηλάτες να ακούσουν το φορτηγό, σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις.
Στην IFAT, η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει το eEconic με υπερκατασκευή απορριμματοφόρου της εταιρείας Zöller: το Medium X4 22.5 Clean Drive. Η υπερκατασκευή Clean Drive, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για πλήρως ηλεκτρικά πλαίσια οχημάτων με διασύνδεση υψηλής τάσης, περιλαμβάνει ένα εξηλεκτρισμένο δοχείο συλλογής (χωρητικότητας 22,3 κυβικών μέτρων) με δύο εσωτερικούς ηλεκτροκινητήρες μαζί με απευθείας τοποθετημένες υδραυλικές αντλίες, μετατροπέα και ανορθωτή.
eActros με πλήρως ηλεκτρικό δυναμολήπτη
Όπως το Econic, έτσι και το Actros της Mercedes-Benz Trucks συγκαταλέγεται εδώ και πολλά χρόνια στα δημοφιλέστερα επαγγελματικά οχήματα δημοτικής χρήσης, χάρη στις ευέλικτες επιλογές υπερκατασκευών τις οποίες προσφέρει. Από την έναρξη της μαζικής παραγωγής του eActros, το premium φορτηγό κυκλοφορεί με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Μέχρι στιγμής, χρησιμοποιείται ειδικά στις βαριές διανομές, όμως το eActros μπορεί επίσης να προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και σε άλλες εφαρμογές μεταφοράς εμπορευμάτων, χάρη στις μηδενικές εκπομπές CO2 και τη χαμηλή στάθμη θορύβου.
Για αυτόν τον σκοπό και στα πλαίσια ενός πιλοτικού έργου, η Mercedes-Benz Trucks προσάρμοσε σε ένα eActros την ολοκληρωμένη λύση eWorX, που αναπτύχθηκε από την ZF, μαζί με έναν φορτωτή με κάδο της PALFINGER. Στόχο αποτελεί ο αποδοτικός εξηλεκτρισμός των δυναμοληπτών για τον χειρισμό υδραυλικού εξοπλισμού εργασίας, όπως φορτωτών με κάδο ή γάντζο, γερανών ή ανυψωτικών. Το πλεονέκτημα: λειτουργία χωρίς καθόλου εκπομπές και με εξαιρετικά μειωμένη στάθμη θορύβου, που διευκολύνει ιδιαίτερα τη χρήση εντός πόλης και σε κατοικημένες περιοχές.
Ηλεκτρικός φορτωτής με κάδο PALFINGER σε συνδυασμό με eActros και eWorX της ZF
Στο περίπτερο της Mercedes-Benz Trucks στη φετινή IFAT, παρουσιάζεται η συγκεκριμένη ολοκληρωμένη λύση με τη μορφή ενός eActros 300 με τον φορτωτή με κάδο PS T 18 της PALFINGER. Η φιλική προς τον χρήστη σχεδίαση καθώς και οι ασύμμετροι και ξεχωριστά ελεγχόμενοι ανυψωτικοί βραχίονες επιτρέπουν στο ανατρεπόμενο με ασύρματο τηλεχειρισμό να φορτώνει γρήγορα τα κοντέινερ, ακόμη και όταν είναι περίεργα τοποθετημένα. Μια νέα λειτουργία είναι η ενσωμάτωση του συστήματος eWorX της ZF, το οποίο δημιουργεί τη σύνδεση ανάμεσα στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και την υπερκατασκευή. Για βέλτιστη λειτουργική αποδοτικότητα, το eWorX ενσωματώνει εξαρτήματα, όπως ο ηλεκτρικός κινητήρας, ο μετατροπέας ισχύος, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και οι μονάδες λογισμικού ειδικά για την εφαρμογή, σε μία λύση one-box τύπου «plug-and-work».
Η μπαταρία έλξης του eActros τροφοδοτεί το σύστημα eWorX της ZF με ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος. Ο ηλεκτροκινητήρας eWorX χρησιμοποιεί με τη σειρά του αυτήν την ενέργεια για τη μετάδοση κίνησης στην υδραυλική αντλία για το ανατρεπόμενο. Επομένως, δεν απαιτείται μηχανική σύνδεση με τον κινητήρα έλξης. Το eWorX διασφαλίζει την ομαλή επικοινωνία μεταξύ του eActros και της υπερκατασκευής μέσω της διεπαφής διαύλου CAN.
Η ZF, η PALFINGER και η Mercedes-Benz Trucks δημιούργησαν από κοινού διάφορα οχήματα δοκιμής και επίδειξης, προκειμένου να αποκτήσουν μια ολιστική κατανόηση του συστήματος σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και να δημιουργήσουν μια τυποποιημένη προσέγγιση όσον αφορά την επικοινωνία μεταξύ οχήματος και υπερκατασκευής. Ως πάροχος ολοκληρωμένων ανυψωτικών λύσεων, η PALFINGER συνέβαλε με την εμπειρογνωμοσύνη της στις απαιτήσεις της ευρείας γκάμας προϊόντων και λύσεων που περιλαμβάνει από διάφορους τύπους γερανών φόρτωσης μέχρι φορτωτές με γάντζο και κάδο, καθώς και πλατφόρμες πρόσβασης.
Ένα eActros 300 με τον φορτωτή με γάντζο RS21.65 που κατασκευάστηκε για τη μεταφορά κοντέινερ παρουσιάζεται επίσης στο περίπτερο της MEILLER . Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα eWorX ZF, το οποίο λειτουργεί ως σύνδεσμος ανάμεσα στο όχημα και το ανατρεπόμενο. Το πλεονέκτημα του συστήματος είναι η υδραυλική λειτουργία όταν χρειάζεται, δηλαδή η αντλία λειτουργεί μόνο όταν κινείται η υπερκατασκευή. Με αυτόν τον τρόπο, αποτρέπεται η σπατάλη ενέργειας. Επίσης, δεν υπάρχει ο θόρυβος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, γεγονός που αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα όταν το όχημα χρησιμοποιείται σε ευαίσθητες περιοχές, π.χ. σε κατοικημένες περιοχές τις πρώτες πρωινές ώρες. Το ίδιο το ανατρεπόμενο είναι εξοπλισμένο με ασύρματο τηλεχειριστήριο, σύστημα οβερντράιβ εξαρτώμενο από το φορτίο για υψηλές ταχύτητες εργασίας και υδραυλικό προστατευτικό αντισφήνωσης τύπου «ψαλίδι» με μπροστινά φώτα θέσης.
Υψηλή τεχνολογία για βιώσιμες επιδόσεις
Η Mercedes-Benz Trucks βασίζεται στο ePowertrain για το eActros με τη μορφή ενός ηλεκτρικού άκαμπτου άξονα με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο δύο ταχυτήτων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες αποδίδουν συνεχώς 330 kW με μέγιστη τιμή ισχύος 400 kW. Οι μπαταρίες του eActros περιλαμβάνουν είτε τρία (eActros 300) είτε τέσσερα πακέτα μπαταριών (eActros 400), καθένα από τα οποία διαθέτει εγκατεστημένη χωρητικότητα 112 kWh[4] και ωφέλιμη χωρητικότητα περίπου 97 kWh[5]. Με τέσσερα πακέτα μπαταριών, το eActros 400 διαθέτει αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα[6]. Το eActros φορτίζεται με έως 160 kW: για τη φόρτιση των τριών πακέτων μπαταριών του eActros 300 από 20 σε 80 τοις εκατό σε κανονικό σταθμό ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα φόρτισης 400 A[7] απαιτείται περίπου μία ώρα.
Ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει το εξωτερικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος, σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις, την πέμπτη γενιά Active Brake Assist με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και το S1R Sideguard Assist. Το Sideguard Assist χρησιμοποιεί για τις οπτικές προειδοποιήσεις την οθόνη του MirrorCam, η οποία τοποθετείται στο eActros αντί των συμβατικών κύριων και ευρυγώνιων καθρεφτών. Η δεύτερη γενιά του συστήματος καθρεφτών με κάμερες χρησιμοποιείται από τον Απρίλιο του 2022. Παρέχει στον οδηγό ακόμη καλύτερη υποστήριξη σε πολλές καταστάσεις της οδικής κυκλοφορίας χάρη στο κατά δέκα εκατοστά μικρότερο μήκος των βραχιόνων των καμερών σε κάθε πλευρά και, επιπλέον, στις νέες παραμέτρους εικόνας.
Έξυπνες ψηφιακές λύσεις για ακόμη πιο αποδοτική χρήση
Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η χρήση του eActros και του eEconic, να ενσωματωθούν βέλτιστα τα ηλεκτρικά φορτηγά στην καθημερινότητα ενός χειριστή, να εξοικονομηθεί χρόνος και κόπος και να διευκολυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, η Mercedes-Benz Trucks παρέχει στους πελάτες της μια ολόκληρη σειρά ψηφιακών λύσεων μέσω του Fleetboard Portal. Οι λύσεις αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την εξατομικευμένη διαχείριση ενέργειας για τη δημιουργία προφίλ φόρτισης και ένα αρχείο καταγραφής με αναλυτικές πληροφορίες για τους χρόνους οδήγησης, διαλειμμάτων και φόρτισης. Επιπλέον, είναι διαθέσιμο ένα εργαλείο χαρτών που εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο την τοποθεσία ενός οχήματος, είτε αυτό κινείται είτε είναι ακινητοποιημένο ή φορτίζεται, και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Το συμβόλαιο συντήρησης Mercedes-Benz Complete διατίθεται επίσης για το eActros και το eEconic, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση οχήματος. Το ολοκληρωμένο πακέτο συντήρησης καλύπτει τις εργασίες τακτικής συντήρησης και επισκευής ολόκληρου του οχήματος και του συστήματος μετάδοσης κίνησης στο συνεργείο, συμπεριλαμβανομένων των αναλώσιμων εξαρτημάτων. Το συμβόλαιο συντήρησης καλύπτει την εντατική υποστήριξη πελατών που παρέχεται από την υπηρεσία Mercedes-Benz Uptime. Το έξυπνο σύστημα καταγράφει όλα τα σχετικά στοιχεία του οχήματος, από τις πιέσεις ελαστικών και την κατάσταση του κινητήρα μέχρι την κατάσταση των μπαταριών. Σε αυτό το πλαίσιο, η υπηρεσία Mercedes-Benz Uptime έχει επεκταθεί με περισσότερους από 100 κανόνες ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίοι παρακολουθούν διαρκώς τις διαδικασίες φόρτισης ή τις καμπύλες τάσης που σχετίζονται με την μπαταρία υψηλής τάσης. Οι πληροφορίες διατίθενται επίσης μέσω της νέας πύλης πελατών, βασισμένης σε cloud. Μέσω της δικτύωσης των οχημάτων, του Mercedes-Benz Service και των εταιρειών μεταφορών, διευκολύνεται ο προγραμματισμός των επισκέψεων στο συνεργείο και μειώνονται σημαντικά οι απρόβλεπτες βλάβες.
Εξειδικευμένες συμβουλές για προσαρμοσμένη ηλεκτρική κινητικότητα
Ανεξάρτητα από την τεχνολογία συστήματος κίνησης, κάθε επένδυση σε ένα επαγγελματικό όχημα πρέπει να αποδίδει στις καθημερινές δραστηριότητες μιας εταιρείας μεταφορών. Επιπλέον, πρέπει να αποσαφηνίζονται εκ των προτέρων διάφορα ερωτήματα, ειδικά όσον αφορά στα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά: Σε ποια δρομολόγια μπορώ να χρησιμοποιώ τα ηλεκτρικά οχήματα; Πόσο ανεπτυγμένη είναι η υποδομή φόρτισης; Τι δομικά μέτρα και επενδύσεις απαιτούνται για τη φόρτιση στο αμαξοστάσιο; Συνεπώς, είναι σημαντικό να μην πωλείται απλώς ένα ηλεκτρικό φορτηγό στον πελάτη, αλλά να του παρέχεται υποστήριξη σε όλη τη διαδικασία εξηλεκτρισμού του στόλου του. Άλλωστε, η ηλεκτρική κινητικότητα δεν περιορίζεται μόνο σε ένα νέο είδος συστήματος κίνησης. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Mercedes-Benz Trucks ενσωμάτωσε το eActros και το eEconic σε ένα οικοσύστημα για επιχειρήσεις, το οποίο περιλαμβάνει επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες για υψηλή αξιοποίηση του οχήματος και βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους κύκλου ζωής.
Για παράδειγμα, οι ομάδες eConsulting χρησιμοποιούν υφιστάμενα δρομολόγια, προκειμένου να καθορίσουν προφίλ χρήσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά, όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά και κατανοητά για έναν συγκεκριμένο πελάτη. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, πέρα από τον εξηλεκτρισμό του αμαξοστασίου, το eConsulting περιλαμβάνει και όλα τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό, την παραγγελία και την υλοποίηση της υποδομής φόρτισης, καθώς και τη σύνδεση με το δίκτυο. Η Mercedes-Benz Trucks έχει συνάψει στρατηγικές εταιρικές σχέσεις ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό με τη Siemens Smart Infrastructure και την ENGIE. Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks μπορεί να παρέχει υποστήριξη για την πιθανή δημόσια χρηματοδότηση της υποδομής και των οχημάτων.
Unimog: Χρήση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους χάρη στην ποικιλία υπερκατασκευών και αποσπώμενου εξοπλισμού
Στην IFAT, η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας καθώς και οχήματα με συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες, όπως το Unimog, ένα μοντέλο υψηλής ζήτησης στον κλάδο των δημοτικών υπηρεσιών. Το μεγάλο πλεονέκτημα του Unimog, το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση με διάφορα είδη εξοπλισμού, έγκειται στο γεγονός ότι οι πελάτες μπορούν να πραγματοποιούν εντελώς διαφορετικές εργασίες στη διάρκεια του έτους με ένα μόνο όχημα. Σε συνεργασία με πολλές εξειδικευμένες εταιρείες κατασκευής εξοπλισμού, δημιουργούνται εξατομικευμένες λύσεις συστημάτων που αυξάνουν τα ποσοστά αξιοποίησης και την παραγωγικότητα του στόλου. Οι τυποποιημένες διασυνδέσεις φροντίζουν για γρήγορη αντικατάσταση του εξοπλισμού, ενώ η καμπίνα με περιμετρική ορατότητα και ο κοντός μπροστινός πρόβολος εξασφαλίζουν τέλεια ορατότητα στον χώρο εργασίας, ενισχύοντας παράλληλα τα επίπεδα ασφάλειας.
Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό του οχήματος μεταφοράς εξοπλισμού Unimog είναι το σύστημα EasyDrive. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, για οδήγηση με ταχύτητα έως 89 km/h, με το υδροστατικό σύστημα κίνησης δια τριβής, για απρόσκοπτη οδήγηση και εργασία σε ταχύτητες έως 50 km/h. Το πλεονέκτημα του συγκεκριμένου συστήματος είναι ότι η ταχύτητα εργασίας μπορεί να προσαρμόζεται συνεχώς, ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα, και να διατηρείται μέσω του TEMPOMAT. Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η εκκίνηση και η αλλαγή κατεύθυνσης του Unimog χωρίς φθορά του συμπλέκτη.
Στο Unimog, το πλήρως συγχρονισμένο ηλεκτροπνευματικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων μετατρέπει την ισχύ των κινητήρων Euro VI, που χαρακτηρίζονται από χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης, οικονομική, ομαλή λειτουργία και υψηλή ροπή, σε προωστική δύναμη. Το γκρουπ ταχυτήτων αλλαγής κατεύθυνσης Electronic Quick Reverse διευκολύνει τη γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης, για παράδειγμα, κατά τον εκχιονισμό ή τους ελιγμούς.
Unimog U 219 και Unimog U 423
Η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει στη φετινή IFAT το Unimog U 219 ως εκπρόσωπο της ιδιαίτερα κόμπακτ σειράς μοντέλων 200. Το όχημα της έκθεσης διαθέτει μηχανισμό διανομής αλατόνερου Yeti L της Bucher Municipal και εμπρόσθιο βραχίονα της Mulag με μονάδα ποτίσματος της GE. Το όχημα διαθέτει επίσης χαμηλή πλατφόρμα από χάλυβα της εταιρείας Eggers, η οποία μειώνει σημαντικά το ύψος του κατωφλιού φόρτωσης, διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό τη φόρτωση. Το κοντό μεταξόνιο 2.800 χιλιοστών και οι κόμπακτ διαστάσεις – το όχημα έχει πλάτος μόλις 2,15 μέτρων – κάνουν το U 219 εξαιρετικά ευκίνητο. Ως αποτέλεσμα, το όχημα μεταφοράς εξοπλισμού ενδείκνυται για χρήση σε δήμους με πολύ στενούς δρόμους.
Το Unimog U 219 διαθέτει και άλλες ειδικές λειτουργίες, όπως το σύστημα διεύθυνσης με δυνατότητα μετακίνησης στη δεξιά ή αριστερή πλευρά VarioPilot – ένα από τα USP του Unimog. Ο οδηγός μπορεί να μετακινεί το τιμόνι και τα πεντάλ από τη μία πλευρά στην άλλη μέσα σε λίγα λεπτά. Έτσι, απολαμβάνει τη σιγουριά και την ασφάλεια ότι βρίσκεται στην ίδια πλευρά της καμπίνας κατά την οδήγηση σε δρόμο και στη συνέχεια μπορεί να μετακινεί το τιμόνι και τα πεντάλ στην πλευρά συνοδηγού, προκειμένου να εξασφαλίσει καλή ορατότητα στον χώρο εργασίας κατά τον χειρισμό του εξοπλισμού. Επιπλέον, το Unimog διαθέτει νέα άνετα αναρτώμενα καθίσματα και στις δύο πλευρές, με θέρμανση καθισμάτων και ενεργό αερισμό που προσφέρουν στον οδηγό μέγιστη άνεση, για ξεκούραστη και ασφαλή εργασία.
Για τα προσαρτήματα που απεικονίζονται: Η σειρά Yeti L της Buchner είναι ένα σύστημα διανομής που διανέμει αλατόνερο με ακρίβεια σε πλάτος έως οκτώ μέτρων με μια πλάκα διανομής. Η σειρά Yeti L είναι κατάλληλη για εργασίες εκχιονισμού, αλλά και για θερινές εργασίες, όπως το πότισμα φυτών, ο εμποτισμός και ο καθαρισμός. Το πλεονέκτημα του εμπρόσθιου βραχίονα της Mulag με μονάδα ποτίσματος της GE είναι ότι ο οδηγός μπορεί να ποτίζει τα φυτά από την άνεση του οχήματος, χωρίς να χρειάζεται να κατεβαίνει από το όχημα. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη οικονομία και περισσότερη ασφάλεια για τον οδηγό. Ο εμπρόσθιος βραχίονας της Mulag μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με διάφορα άλλα στοιχεία, όπως η κεφαλή χορτοκοπής ή η βούρτσα για ζιζάνια αντί της κεφαλής ποτίσματος.
Ένα άλλο όχημα που παρουσιάζεται στην IFAT είναι το όχημα μεταφοράς εξοπλισμού Unimog U 423. Το όχημα διακρίνεται επίσης για την ευκινησία του, με μεταξόνιο μόλις 3,0 μέτρων και επιτρεπόμενη συνολική μάζα 14,1 τόνων. Εκτός από τα γνωστά πλεονεκτήματα που προσφέρει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός οχήματος, όπως το EasyDrive ή το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρει επίσης νέο σύστημα άνετης διεύθυνσης. Αυτό το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης μειώνει τις δυνάμεις διεύθυνσης σε χαμηλές ταχύτητες και κατά τη στάση – ένα πλεονέκτημα κατά την εργασία με βαριά προσαρτήματα στο μπροστινό τμήμα. Το U 423 προσφέρει επίσης τα προαιρετικά πακέτα Light, Safety και Winter. Το πακέτο Light περιλαμβάνει προβολείς BI-XENON με φώτα ημέρας LED και προβολείς LED πάνω στην καμπίνα. Το πακέτο Safety προσφέρει κάμερες εμπροσθοπορείας και οπισθοπορείας, προειδοποίηση οπισθοπορείας και μεγάλο όργανο πολλαπλών ενδείξεων με οθόνη 12,7 cm για την προβολή των βίντεο, διασφαλίζοντας καλή ορατότητα ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Το πακέτο Winter περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα θέρμανσης με ζεστό νερό και θερμαινόμενο παρμπρίζ – για περισσότερη ασφάλεια σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει δύο ακόμη Unimog στον εξωτερικό χώρο της φετινής IFAT: το Unimog U 530 με ψεκαστήρα αλατόνερου της Dammann και το Unimog U 323 με γερανό φόρτωσης γρήγορης αλλαγής της Fischbacher («Kranimog») προσαρτημένο στο πίσω τμήμα.
Πύλη συνεργατών Unimog
Η Πύλη συνεργατών Unimog παρουσιάζει περιπτώσεις επιτυχούς ενσωμάτωσης του Unimog από διάφορους προμηθευτές προσαρτημάτων και εξοπλισμού. Χάρη στην πρακτική λειτουργία αναζήτησης στον ιστότοπο www.unimogpartner.com, οι χειριστές μπορούν να ανακαλύπτουν ιδανικούς συνδυασμούς μηχανημάτων Unimog για διάφορες εργασίες – από το αεροδρόμιο μέχρι τις γεωργικές εφαρμογές. Η Πύλη εστιάζει στην αναλυτική περιγραφή των προσαρτημάτων και του εξοπλισμού υπερκατασκευής, με φωτογραφίες και στοιχεία επικοινωνίας των συνεργατών μηχανημάτων Unimog. Οι προσωπικές περιγραφές παρέχουν ακριβείς πληροφορίες για τα πλεονεκτήματα του προϊόντος και σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά για τη λειτουργία της επιλεγμένης λύσης μηχανήματος. Επιπλέον, ο ιστότοπος έχει βελτιστοποιηθεί για σταθερούς υπολογιστές, tablet και smartphone.
[1]Η ονομαστική χωρητικότητα καινούργιας μπαταρίας, με βάση τις προϋποθέσεις που καθορίστηκαν εσωτερικά, ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τη χρήση και τις συνθήκες περιβάλλοντος.
[2]Ενέργεια που διατίθεται για την κανονική λειτουργία φορτηγού με καινούριες μπαταρίες. Με βάση τις προϋποθέσεις που καθορίστηκαν εσωτερικά, ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τη χρήση και τις συνθήκες περιβάλλοντος.
[3]Με βάση τις εμπειρικές τιμές που καθορίστηκαν εσωτερικά υπό ιδανικές συνθήκες και θερμοκρασία περιβάλλοντος 20°C.
[4]Η ονομαστική χωρητικότητα καινούργιας μπαταρίας, με βάση τις προϋποθέσεις που καθορίστηκαν εσωτερικά, ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τη χρήση και τις συνθήκες περιβάλλοντος.
[5]Ενέργεια που διατίθεται για την κανονική λειτουργία φορτηγού με καινούργιες μπαταρίες. Με βάση τις προϋποθέσεις που καθορίστηκαν εσωτερικά, ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τη χρήση και τις συνθήκες περιβάλλοντος.
[6] Η αυτονομία καθορίστηκε εσωτερικά υπό ιδανικές συνθήκες, με 4 πακέτα μπαταριών μετά από προκλιματισμό σε διανομές με μερικό φορτίο χωρίς ρυμουλκούμενο και με εξωτερική θερμοκρασία 20 °C.
[7] Με βάση τις εμπειρικές τιμές που καθορίστηκαν εσωτερικά υπό ιδανικές συνθήκες και θερμοκρασία περιβάλλοντος 20°C.