Η Μαδρίτη χρησιμοποιεί την τηλεματική για να εξακριβώσει τα αποτελέσματα του στόλου της EV. Τα δεδομένα συνδεδεμένης τηλεματικής παρέχουν στην ισπανική πρωτεύουσα βασικές πληροφορίες εκπομπών προς υποστήριξη της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Μαδρίτη είναι ο κύριος εταίρος ενός μεγάλου τετραετούς πανευρωπαϊκού προγράμματος πράσινων μεταφορών που λήγει τον επόμενο μήνα. Με την επωνυμία Civitas Eccentric, το έργο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016 στη Μαδρίτη, τη Στοκχόλμη, το Μόναχο, το Turku (Φινλανδία) και το Ruse (Βουλγαρία). Σκοπός του ήταν να αναδείξει και να δοκιμάσει καινοτόμες λύσεις βιώσιμης κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης των μεταφορών.

Η Μαδρίτη διαθέτει στόλο 250 EV

Ο Enrique Garcia, του Τμήματος Κλιματικής Αλλαγής του Δημοτικού Συμβουλίου της Μαδρίτης, δήλωσε ότι ο δημοτικός στόλος απέκτησε περισσότερα από 250 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βαν και μοτοποδήλατα και εγκατέστησε περισσότερους από 100 γρήγορους φορτιστές σε 38 σταθμούς φόρτισης, αλλά χρειαζόταν απτές αποδείξεις του οφέλους για το περιβάλλον από τη χρήση οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Ως αποτέλεσμα, το συμβούλιο αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα σύστημα τηλεματικής Geotab σε 19 αυτοκίνητα Renault Zoe, που χρησιμοποιούσε η υπηρεσία διαχείρισης απορριμμάτων της πόλης για επιτόπιους ελέγχους.

Παρακολουθώντας τα οχήματα μεταξύ Αυγούστου 2019 και Ιανουαρίου 2020, το τμήμα στόλου μπόρεσε να μετρήσει την εξοικονόμηση CO2, τη μείωση των εκπομπών NOx και των μικροσωματιδίων, τη συνολική κατανάλωση ενέργειας, τις διανυθείσες αποστάσεις και να υπολογίσει το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης.

Ο καιρός επηρεάζει τις μπαταρίες

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι η κατανάλωση ενέργειας των μπαταριών έχει άμεση σχέση με τις εξωτερικές θερμοκρασίες και αυξάνεται κατακόρυφα τον χειμώνα, στις 20,34kWh ανά 100χλμ, λόγω κυρίως της θέρμανσης στα αυτοκίνητα, όταν η μέση κατανάλωση τον υπόλοιπο χρόνο ήταν 13,06kWh ανά 100χλμ. Για ορισμένους στόλους, η διαφορά 56% στην εμβέλεια με μια μόνο φόρτιση μπαταρίας μπορεί να είναι τόσο σημαντική, ώστε να απαιτούνται διαφορετικές λύσεις φόρτισης και εναλλακτικός σχεδιασμός διαδρομών μεταξύ καλοκαιριού και χειμώνα.

Τα συνδεδεμένα δεδομένα κατέδειξαν επίσης πως ο τυπικός χρόνος επαναφόρτισης των αυτοκινήτων ήταν μεταξύ 11 π.μ. και 1 μ.μ., λόγω των logistics του στόλου.

“Αυτό το είδος πληροφόρησης μας επιτρέπει να προγραμματίσουμε τη στρατηγική φόρτισής σε συνδυασμό με τα επίπεδα τιμών των παρόχων του δικτύου. Είναι πολύ σημαντική πληροφόρηση”, ανέφερε ο Enrique Garcia.

Υπολογισμός εξοικονόμησης CO2

Τα δεδομένα τηλεματικής αποκάλυψαν επίσης ότι κατά τη διάρκεια της τετράμηνης δοκιμής, ο στόλος EV εξοικονόμησε 4,3 τόνους εκπομπών CO2, μείωση 61% συγκριτικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης παρόμοιων αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα παρέχει απτές αποδείξεις για την δυνατότητα των EV να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Για τον Garcia, ο πλούτος των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τα συνδεδεμένα οχήματα έχει ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους του συστήματος. “Στην αρχή θέλαμε απλώς να επεξεργαστούμε βασικούς περιβαλλοντικούς δείκτες, αλλά η λύση που έδωσε η Geotab επέτρεψε στους διαχειριστές στόλου μας να προβούν σε ανάλυση, εστιάζοντας σε θέματα logistics των στόλων τους”, είπε.

“Καταφέραμε να μάθουμε, για παράδειγμα, το επίπεδο χρήσης κάθε οχήματος, προσδιορίζοντας ποια χρησιμοποιούνται υπερβολικά και ποια όχι. Αυτή είναι η πρώτη μας εμπειρία στη διαχείριση ενός στόλου, μέσω χρήσης επαγγελματικής λύσης τηλεματικής και αντιληφθήκαμε ότι τέτοιου είδους λύσεις προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες στους διαχειριστές στόλων μας. Σκεφτόμαστε τώρα να το επεκτείνουμε σε ολόκληρο τον ηλεκτροκίνητο στόλο”.

Φωτογραφία: Renault

 

Προηγούμενο άρθροRenault: νέα μεγάλα έργα αποθήκευσης ενέργειας
Επόμενο άρθροΗ Ritter Sport χρησιμοποιεί το Mercedes-Benz eActros