Renault: νέα μεγάλα έργα αποθήκευσης ενέργειας

Το Groupe Renault παρουσιάζει δύο νέα μεγάλα έργα αποθήκευσης ενέργειας: Το πρώτο Advanced Battery Storage (ABS) στο Douai και το έργο SmartHubs με την Connected Energy στο West Sussex (Ηνωμένο Βασίλειο).

Το Groupe Renault συνεχίζει να δεσμεύεται για βιώσιμη κινητικότητα, δραστηριοποιούμενο στο σύνολο του ηλεκτρικού οικοσυστήματος. Με τα έργα Advanced Battery Storage στη Γαλλία και SmartHubs στο Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκινά δύο μεγάλες ευρωπαϊκές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας τεχνολογίες μπαταρίας δεύτερης ζωής. Ο κοινός στόχος είναι η διαχείριση της διαφοράς μεταξύ κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και παραγωγής, προκειμένου να αυξηθεί το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας του ενεργειακού μείγματος. Στόχος είναι η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης του ηλεκτρικού δικτύου, ενσωματώνοντας διαφορετικές πηγές ενέργειας με περιοδικές παραγωγικές ικανότητες.

Τα έργα αποθήκευσης ενέργειας του Groupe Renault

  • Advanced Battery Storage

Το εργοστάσιο Georges Besse, στο Douai, φιλοξενεί την πρώτη εγκατάσταση Advanced Battery Storage, που παραδόθηκε από τη NIDEC ASI, έναν συνεργάτη ολοκληρωμένων υπηρεσιών και πάροχο λύσεων αποθήκευσης. Αυτό το έργο είναι μέρος της στρατηγικής του Groupe Renault για την ανάπτυξη ενός έξυπνου ηλεκτρικού οικοσυστήματος υπέρ του ενεργειακού μετασχηματισμού. Αυτό το νέο έργο βασίζεται στην παρατήρηση ότι η παραμικρή απόκλιση μεταξύ κατανάλωσης και παραγωγής προκαλεί διαταραχές, που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα της συχνότητας του οικιακού δικτύου. Η σταθερή αποθήκευση ενέργειας καθιστά δυνατή τη ρύθμιση και σταθεροποίηση του δικτύου, φορτίζοντας τις μπαταρίες όταν η ζήτηση είναι χαμηλή και, στη συνέχεια, επιστρέφοντας την ενέργεια των μπαταριών στο δίκτυο, μόλις η ζήτηση είναι υψηλή.

Το Advanced Battery Storage βασίζεται σε ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων που έχουν συγκεντρωθεί σε αποθηκευτικούς χώρους και επιδιώκει εγκατεστημένη ισχύ σχεδόν 50 MWh σε αρκετές τοποθεσίες στη Γαλλία. Ο χώρος του Douai έχει συνολική εγκατεστημένη ισχύ 4,7 MWh, χρησιμοποιώντας μπαταρίες δεύτερης ζωής, καθώς και νέες μπαταρίες αποθηκευμένες για μελλοντική χρήση.

Το έργο Advanced Battery Storage πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Banque des Territoires, το Ecological Transport Modernization Fund, που διαχειρίζεται η Demeter και τη γερμανική startup The Mobility House. Αποδεικνύει την ικανότητα του Ομίλου να προλαμβάνει περιβαλλοντικά θέματα και να παρέχει ευκαιρίες καινοτομίας με νέες υπηρεσίες.

  • SmartHubs project

Το έργο SmartHubs με την Connected Energy βρίσκεται στο West Sussex του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι μπαταρίες δεύτερης ζωής των οχημάτων της Renault θα λειτουργούν παράλληλα με άλλες τεχνολογίες, ως μέρος ενός τοπικού ενεργειακού συστήματος παροχής καθαρότερης και φθηνότερης ενέργειας για χρήση σε εργατικές κατοικίες, μεταφορές, υποδομές, ιδιωτικές κατοικίες και τοπικές επιχειρήσεις. Οι μπαταρίες δεύτερης ζωής θα ενσωματωθούν στα ειδικά σχεδιασμένα συστήματα E-STOR της Connected Energy.

Το έργο SmartHubs θα επιτρέψει την εγκατάσταση αριθμού συστημάτων E-STOR 360kWh σε βιομηχανικούς και εμπορικούς χώρους, με κάποια να συνδέονται με ηλιακούς συλλέκτες και φορτιστές EV για να βοηθήσουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους και στη βελτιστοποίηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Θα εγκατασταθεί επίσης ένα μεγάλο σύστημα E-STOR, που χρησιμοποιεί περί τις 1000 μπαταρίες δεύτερης ζωής, για αποθήκευση ενέργειας 14,5 MWh. Θα φορτίζεται και θα αποφορτίζεται γρήγορα για να συμβάλλει στην ισορροπία του ηλεκτρικού δικτύου. Θα αποθηκεύει αρκετή ενέργεια για την τροφοδότηση 1.695 μέσων κατοικιών για μια ολόκληρη μέρα. Το έργο SmartHubs είναι ένα από τα τέσσερα έργα που εγκαινιάστηκαν από τη βρετανική κυβέρνηση και προβλέπονται να βοηθήσουν στο σχεδιασμό των ενεργειακών συστημάτων του μέλλοντος.

Το έργο SmartHubs πραγματοποιείται από μια κοινοπραξία με επικεφαλής την Connected Energy και την συνεργασία των Moixa, PassivSystems, ICAX, Newcastle University, West Sussex County Council και Innovate UK.

 

Προηγούμενο άρθροHorizon, ένα “ταξίδι” στο σχεδιασμό του Nissan Ariya
Επόμενο άρθροΗ Μαδρίτη χρησιμοποιεί την τηλεματική για τον στόλο EV