Για να σας μεταφέρουμε εν μέρει την εμπειρία της οδήγησης του νέου Actros, στη Βαρκελώνη, αυτού του υπερσύγχρονου φορτηγού, με τα εντυπωσιακά, από πλευράς ασφάλειας -και όχι μόνο- χαρακτηριστικά, γυρίσαμε ένα σύντομο βίντεο:
Πέραν όμως αυτού, αξίζει να μάθουμε τη γνώμη οδηγών, επιχειρηματιών και υπεύθυνων ανάπτυξης.
Η Böpple Automotive GmbH δοκίμασε το νέο Actros πριν την έναρξη της εργοστασιακής παραγωγής. Για τον οδηγό της Böpple, Torsten Reinholz, το νέο MirrorCam κάνει την εργασία ασφαλέστερη: “Συνήθισα γρήγορα το νέο MirrorCam στην καθημερινή οδήγηση. Μάλιστα, μέσα σε λίγες μέρες δεν μπορούσα να κάνω χωρίς αυτό. Για παράδειγμα οι γραμμές απόστασης, για τα οχήματα που ακολουθούν: όταν κάνω προσπέραση σε αυτοκινητόδρομο δεν χρειάζεται να εξαρτώμαι πλέον από την ευγένεια του συναδέλφου μου να μου κάνει σινιάλο για να ξαναμπώ, όταν έχω προσπεράσει. Το σύστημα μου δείχνει στην οθόνη μέσα στην καμπίνα πότε μπορώ να ξαναμπώ στη δεξιά λωρίδα. Το MirrorCam είναι μεγάλη βοήθεια όταν στρίβω για να αλλάξω κατεύθυνση. Η εικόνα της κάμερας στρίβει μαζί με το όχημα, ώστε να μπορώ πάντα να βλέπω τους άξονες και το πίσω άκρο του ημιρυμουλκούμενου. Εξίσου πρακτική είναι και η δυνατότητα ρύθμισης της φωτεινότητας στις οθόνες. Οι κάμερες θερμαίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού. Επίσης, μου αρέσει πολύ που μπορώ να παρακολουθώ το χώρο γύρω από το όχημα όταν ξεκουράζομαι ή πέφτω για ύπνο, χρησιμοποιώντας έναν διακόπτη στην πόρτα ή στην κουκέτα. Έτσι, αισθάνομαι ασφάλεια στα διαλείμματά μου”.
Για τον Dominik Böpple, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Böpple Automotive GmbH, οι καινοτομίες του νέου Actros αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας του: “Το νέο Actros σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην κατασκευή φορτηγών: περισσότερη συνδεσιμότητα και μεγαλύτερος αυτοματισμός συνεπάγονται μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ασφάλεια. Το είδαμε από πρώτο χέρι στο νέο Actros: το νέο MirrorCam, λόγου χάρη, δεν βελτιώνει μόνο την αεροδυναμική, αλλά μειώνει και την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, διευκολύνει το χειρισμό του οχήματος, ώστε να αποφεύγονται μικροζημιές. Χάρη στο νέο Active Drive Assist, η οδήγηση είναι σε μεγάλο βαθμό ημί-αυτοματοποιημένη. Αυτό σημαίνει περισσότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος. Το Multimedia Cockpit προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα: η επικοινωνία του οδηγού μαζί μας στο αμαξοστάσιο γίνεται πολύ πιο απλά και με λιγότερες πιθανότητες λαθών. Πάντα λέω ότι αν δεν κοιτάς μπροστά, πηγαίνεις προς τα πίσω. Γι’ αυτό είμαστε τόσο ανοικτοί στις καινοτομίες. Οι καιροί πραγματικά αλλάζουν κι εμείς πρέπει να συμβαδίζουμε ως εταιρεία. Το νέο Actros έχει κάνει τον στόλο μας απολύτως έτοιμο για το μέλλον”.
Για τον Markus Wolf, οδηγό δοκιμών της Daimler Trucks, το νέο Actros έχει πολλά να προσφέρει στη διατήρηση του οδηγού σε καλή φόρμα και της κατανάλωσης καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα: “Οδηγήσαμε πολύ εκτός των κύριων οδικών αρτηριών, ώστε να διανύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα σε όλες τις πιθανές συνθήκες οδήγησης και κυκλοφορίας. Το επαρχιακό δίκτυο με τους κυκλικούς κόμβους και τους ελικοειδείς δρόμους γίνεται εξουθενωτικό μετά από λίγο. Όμως το νέο Actros προσφέρει σε εμάς τους οδηγούς με πολλούς τρόπους. Το νέο Active Drive Assist επιτρέπει τη μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση σε δρόμους με σαφή διαγράμμιση. Το νέο MirrorCam δεν εξασφαλίζει απλώς καλύτερη περιμετρική ορατότητα, οι πληροφορίες στην οθόνη του μας υποστηρίζουν επίσης σε πολλές και διάφορες καταστάσεις. Χάρη στο πλήρως εξελιγμένο Predictive Powertrain Control, μπορώ πλέον να οδηγώ σε μεγάλες αποστάσεις με το Tempomat. Είναι πολύ πιο εξυπηρετικό και ταυτόχρονα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου”.
Για τον Carsten Barth, Μηχανικό Ανάπτυξης της Mercedes-Benz Trucks, η συνεργασία μεταξύ Sideguard Assist και MirrorCam αποτελεί σημαντική πρόοδο: “Ο οδηγός έχει πολύ καλύτερη περιμετρική ορατότητα με το MirrorCam. Η ορατότητα προς τα δεξιά είναι εντελώς ανεμπόδιστη, επειδή καταργήθηκαν οι τεράστιοι εξωτερικοί καθρέφτες, γεγονός που διευκολύνει τους ελιγμούς και την οδήγηση σε στροφές. Με λίγα λόγια προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα για την ασφάλεια. Επιπλέον, πολλοί οδηγοί δεν έχουν σωστά ρυθμισμένους τους καθρέφτες με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά «τυφλά» σημεία. Το MirrorCam λύνει οριστικά αυτό το πρόβλημα προβάλλοντας στην οθόνη την πλήρη εικόνα από κάθε οπτική γωνία. Εξίσου χρήσιμο είναι το γεγονός ότι η οθόνη του MirrorCam δείχνει τα προειδοποιητικά μηνύματα του Sideguard Assist. Η Mercedes-Benz Trucks ήταν ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών που παρουσίασε αυτό το σύστημα πριν μερικά χρόνια. Για μένα, η συνεργασία μεταξύ του Sideguard Assist και του MirrorCam συντελεί σημαντικά στην καλύτερη προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί”.
Για την Annelie Mohrs, Σχεδιάστρια της Mercedes-Benz Trucks, το άλμα στον ψηφιακό κόσμο αποτελεί μια ευκαιρία για περισσότερη υποστήριξη των οδηγών: “Το νέο Actros σηματοδοτεί τη μετάβαση από τον αναλογικό στον ψηφιακό κόσμο: τα όργανα στο κόκπιτ έχουν αντικατασταθεί ως επί το πλείστον από οθόνες. Αυτό ήταν ένα γιγαντιαίο άλμα που δημιούργησε πολλές νέες δυνατότητες για εμάς τους σχεδιαστές. Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι το νέο Active Drive Assist. Χρειάστηκε να αναπτυχθούν εκ νέου πάρα πολλά σενάρια οδήγησης, τα οποία εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη. Επίσης, το ευφυές σύστημα ελέγχου Tempomat και κιβωτίου ταχυτήτων, Predictive Powertrain Control, έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες και το έχουν καταστήσει απολύτως εμφανές. Η ουσία είναι ότι οι οδηγοί θέλουν ένα απλό σύστημα, κι όχι ένα περίπλοκο μηχάνημα για το οποίο πρέπει να έχουν μελετήσει προηγουμένως. Αυτό πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας όταν σχεδιάζουμε τη διεπαφή μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Έτσι, στο νέο Actros σχεδιάσαμε τα στοιχεία διεπαφής με τρόπο, ώστε να προσφέρουν διαισθητικό χειρισμό. Η λογική τους είναι γνωστή από συσκευές που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όπως tablet και smartphone”.
Ο Horst Junghans, Επικεφαλής Μηχανικός για το Νέο Actros στο τμήμα Ανάπτυξης της Daimler, τονίζει ότι πολλές από τις καινοτομίες του νέου Actros έχουν ενταχθεί στην εργοστασιακή παραγωγή μόνο στη Mercedes-Benz Trucks: “Η έμφαση στο νέο Actros δόθηκε λιγότερο στη βελτιστοποίηση των μηχανικών εξαρτημάτων και περισσότερο στην ανάπτυξη ευφυών μηχατρονικών συστημάτων. Active Drive Assist, MirrorCam, νέο Multimedia Cockpit, Active Brake Assist 5 και Predictive Powertrain Control για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων – πρόκειται για άκρως καινοτόμα συστήματα που προς το παρόν είναι διαθέσιμα για εργοστασιακή παραγωγή σε ένα πανίσχυρο πακέτο μόνο στη Mercedes-Benz Trucks. Θέσαμε ως στόχο να μην μιλάμε απλώς για πρωτοπόρα θέματα, όπως υποβοηθούμενη οδήγηση, ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα, αλλά να εντάξουμε στην εργοστασιακή παραγωγή πολύ συγκεκριμένες καινοτόμες λύσεις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεταφορικές εταιρείες εμπορευμάτων και οι οδηγοί. Έχουμε ήδη εξελίξει σε επίπεδο παραγωγής πολλές από τις καινοτομίες, οι οποίες είχαν παρουσιαστεί θεματικά πριν λίγα μόλις χρόνια στο FutureTruck 2025. Το νέο Actros παρέχει επίσης μια εκπληκτική βάση για περαιτέρω επεξεργασία άλλων σημαντικών θεμάτων που αφορούν στο μέλλον της κατασκευής φορτηγών”.