Η General Motors (GM) ανακοίνωσε το κλείσιμο της Maven, της υπηρεσίας διαμοιρασμού αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής. Ο κατασκευαστής είχε αναστείλει τη λειτουργία της Maven τον Μάρτιο λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Το κλείσιμο της Maven ακολουθεί την απόφαση της BMW και της Daimler να κλείσουν την κοινοπραξία τους διαμοιρασμού αυτοκινήτων, Share Now, τον Φεβρουάριο στη Βόρεια Αμερική.
Η Maven ξεκίνησε το 2016 και στο αποκορύφωμά της είχε επεκταθεί σε 17 πόλεις σε όλη τη Βόρεια Αμερική, αν και το πλήθος τους συρρικνώθηκε στις οκτώ πέρυσι, επτά στις ΗΠΑ συν το Τορόντο του Καναδά. Η υπηρεσία βάσει εφαρμογής διέθετε 320.000 λογαριασμούς πελατών.
Ένοχος ο COVID-19
Σε ένα email προς τους πελάτες, η Maven αναφέρει: “Αφού εξετάσαμε με κριτικό πνεύμα τη δραστηριότητά μας, τον κλάδο και την κατάσταση λόγω του COVID-19, λάβαμε τη σκληρή αλλά απαραίτητη απόφαση να τερματίσουμε την επιχείρησή μας”.
Νέες δοκιμές κινητικότητας
Η GM χρησιμοποίησε τη Maven για να διερευνήσει τις μελλοντικές ευκαιρίες κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς ενός στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων Chevrolet Bolt στους οδηγούς ride-share της Maven Gigi, καθώς και την προμήθεια αυτοκινήτων για υπηρεσίες ride-hailing σε εταιρείες όπως η Uber και η Lyft. Είχε δοκιμάσει ακόμα και μια λειτουργία ανταλλαγής αυτοκινήτων που επέτρεπε στους ιδιοκτήτες μαρκών GM, Chevrolet, Buick, GMC και Cadillac να ενοικιάσουν τα αυτοκίνητά τους σε άλλα μέλη της Maven.
Σε επίσημη ανακοίνωση η Pamela Fletcher, αντιπρόεδρος παγκόσμιας καινοτομίας της GM, δήλωσε: “Αποκτήσαμε ιδιαίτερα πολύτιμες γνώσεις από τη λειτουργία της δικής μας επιχείρησης διαμοιρασμού αυτοκινήτων. Οι γνώσεις και οι εξελίξεις μας από τη Maven θα ωφελήσουν και θα επιταχύνουν την ανάπτυξη άλλων τομέων δραστηριότητας της GM”.
Ο κορωνοϊός ζημιώνει την οικονομία διαμοιρασμού
Το κλείσιμο λόγω κορωνοϊού ζημίωσε ορισμένες επιχειρήσεις της οικονομίας διαμοιρασμού, συμπεριλαμβανομένων των Uber και AirBnB.
Αυτή την εβδομάδα επίσης η Zipcar ανακοίνωσε το κλείσιμο της δραστηριότητας διαμοιρασμού αυτοκινήτων στη Βρετανική Κολομβία του Καναδά, λόγω της “πολυπλοκότητας” των τοπικών κανονισμών ασφάλισης, αν και θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται σε άλλες περιοχές του Καναδά και των ΗΠΑ.