Η Ford ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει μια νέα ψηφιακή υπηρεσία παράδοσης σε συνεργασία με τηn Gnewt της Menzies Distribution, με σκοπό τον αποτελεσματικό συντονισμό πολλαπλών τρόπων διανομής, συμπεριλαμβανομένων των πεζών και – κάποια στιγμή – των ποδηλάτων. Η αυτοκινητοβιομηχανία επισημαίνει ότι η αύξηση των online αγορών σε όλη την Ευρώπη σημαίνει πως ο αριθμός των παραδόσεων δεμάτων αναμένεται να διπλασιασθεί στα επόμενα δέκα χρόνια.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραδόσεις πραγματοποιούνται επί του παρόντος με van, με αποτέλεσμα την κλιμάκωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε πολλές πόλεις, όπου οι μέσοι χρόνοι διαδρομής στο Λονδίνο αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 40% σε μόλις τρία χρόνια. Ως αποτέλεσμα, λέει η Ford, οι μεταφορείς βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση για την παράδοση περισσότερων δεμάτων, πιο γρήγορα, με μικρότερο κόστος, συνεχίζοντας παράλληλα να διασφαλίζουν την προστασία των εργαζομένων και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η υπηρεσία τελικής παράδοσης της Gnewt θα δρομολογηθεί από το πολυτροπικό λογισμικό της Ford, MoDe:Link, που βασίζεται στο cloud. Αυτό διαχειρίζεται όλες τις πτυχές της παράδοσης δεμάτων από την αποθήκη έως τον παραλήπτη. Αυτό θα βοηθούσε τους μεταφορείς, τους διαχειριστές στόλων, τις επιχειρήσεις εφοδιαστικής και διανομών τροφίμων να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες και να αυξήσουν την αξιοποίηση των οχημάτων, εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα, ενισχύοντας ταυτόχρονα την παραγωγική τους ικανότητα, αναφέρει η Ford σε σχετική ανακοίνωση.
Η υπηρεσία θα μπορούσε επίσης να μειώσει το κόστος, να επιταχύνει τον χρόνο παράδοσης, επιτρέποντας στα van να εκτελούν πιο συχνά δρομολόγια μετ ‘επιστροφής στην αποθήκη. Επιπλέον, θα μπορούσε να συμβάλει σε καλύτερες συνθήκες στους δρόμους και μειωμένη κυκλοφορία σε μεγάλες πόλεις, μειώνοντας τη συμφόρηση στα σημεία όπου τα van συνήθως φορτοεκφορτώνουν.
“Στόχος μας είναι να χρησιμοποιούμε τα μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα van διανομών, για μεγάλα φορτία, σε περιβάλλον με μικρότερη συμφόρηση, όπου αποδίδουν καλύτερα”, δήλωσε ο Tom Thompson, επικεφαλής του προγράμματος της Ford Mobility. “Ωστόσο, για την τελική παράδοση σε μια αστική περιοχή, όπου η συμφόρηση και η έλλειψη χώρων στάθμευσης μπορεί να είναι πρόβλημα, είναι λογικό να ανατεθούν οι παραδόσεις σε πιο εύχρηστους, αποδοτικούς και οικονομικά αποδοτικούς τρόπους μεταφοράς”.