Η ρωσική κοινοπραξία της Ford Motor, η Ford Sollers, θα κλείσει δύο μονάδες συναρμολόγησης και ένα εργοστάσιο κινητήρων, εγκαταλείποντας την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα για να επικεντρωθεί στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Η ενέργεια αυτή αποτελεί μέρος μιας αναδιάρθρωσης, με την οποία η Sollers θα αναλάβει τον έλεγχο της επιχείρησης η οποία διευθύνεται από τη Ford.
Η Ford και η Sollers PJSC, ανακοίνωσαν την αναδιάρθρωση της ρωσικής κοινοπραξίας τους, προς υποστήριξη της παγκόσμιας στρατηγικής επανασχεδιασμού της Ford για την ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στα επαγγελματικά οχήματα και την ανάπτυξή της στην Ευρώπη.
Η αναδιάρθρωση της Ford Sollers θα βασισθεί στη ισχυρή θέση του Ford Transit, ως κορυφαίου brand μη εντόπιου επαγγελματικού οχήματος στη Ρωσία και τη διατήρηση ισχυρής εμπορικής παρουσίας στη χώρα.
Η κοινοπραξία θα διακόψει το χαρτοφυλάκιο των επιβατικών οχημάτων της στη Ρωσία, προκειμένου να συμβάλει στην επίτευξη ανταγωνιστικότερης και βιώσιμης κερδοφόρου επιχειρηματικής δραστηριότητας και να υποστηρίξει τη δέσμευση της εταιρείας να αποχωρήσει από λιγότερο κερδοφόρα τμήματα.
Η παραγωγή επιβατικών οχημάτων θα τερματιστεί στα τέλη Ιουνίου 2019, με το κλείσιμο δύο μονάδων συναρμολόγησης οχημάτων – του Naberezhnye Chelny και της Αγίας Πετρούπολης – και ενός εργοστασίου κινητήρων στο Elabuga.
Το εργοστάσιο της Αγίας Πετρούπολης κατασκευάζει τα μοντέλα Focus και Mondeo και του Naberezhnye Chelny κατασκευάζει το Fiesta και το crossover Ecosport.
Η Ford αναφέρει πως το κλείσιμο θα οδηγήσει σε “σημαντική” απώλεια θέσεων εργασίας, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.
“Η νέα δομή της Ford Sollers υποστηρίζει τη στρατηγική της Ford για παγκόσμια επανασχεδίαση για την επέκταση της ηγετικής μας θέσης στα επαγγελματικά οχήματα και την αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη, σε εκείνα τα τμήματα της αγοράς που προσφέρουν καλύτερες αποδόσεις στο επενδεδυμένο κεφάλαιο”, δήλωσε ο Steven Armstrong, πρόεδρος της Ford Europe.
“Η ρωσική αγορά επιβατικών οχημάτων έχει υποστεί σημαντική πίεση τα τελευταία χρόνια, με την ανάκαμψη να είναι βραδύτερη από την αναμενόμενη και μια μεταστροφή προς τις κατηγορίες των φθηνότερων επιβατικών οχημάτων”, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η Ford ήταν η πρώτη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία που ξεκίνησε τη συναρμολόγηση οχημάτων στη Ρωσία, ανοίγοντας ένα εργοστάσιο στην Αγία Πετρούπολη το 2002. Το 2011 δημιούργησε μια κοινοπραξία με την Sollers, στην οποία οι Ford και Sollers κατέχουν από 50%, αλλά η Ford διευθύνει την επιχείρηση από τότε που εξαγόρασε προνομιούχες μετοχές.
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Ρωσία αναμένεται να αυξηθούν φέτος κατά 3,6%, σημειώνοντας επιβράδυνση σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Η Ford ανακοίνωσε τον Ιανουάριο πως αναθεωρεί τις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης των παθητικών δραστηριοτήτων. Η εταιρεία έχει την ικανότητα να παράγει 360.000 οχήματα ετησίως στη Ρωσία.