Αναδρομή στην εξέλιξη του ηχοσυστήματος του Volkswagen Golf στις οκτώ γενιές του μοντέλου, από το «πρωτόγονο» ραδιόφωνο με τα «μεσαία» της πρώτης γενιάς, στο πλήρως ψηφιακό σύστημα του Golf όγδοης γενιάς με συρόμενους ψηφιακούς διακόπτες, οθόνες αφής και συνδεσιμότητα κάθε στιγμή.

Το Volkswagen Golf είναι μια αντανάκλαση της εποχής του. Δεν υπάρχει άλλο μοντέλο στον κόσμο, με τόσο μαζικό χαρακτήρα, που να έχει αντίστοιχη ιστορία και αντίκτυπο στην αγορά, διαχρονικά. Η ψυχαγωγία – αλλά και η ενημέρωση – εντός του Golf αντικατοπτρίζει το status quo της τεχνολογικής προόδου στον τομέα. Το φάσμα κυμαίνεται από απλό μονοφωνικό ραδιόφωνο (1974) έως το τρέχον σύστημα πολυμέσων με μόνιμη διαδικτυακή σύνδεση. Μία αναδρομή στην εξέλιξη των ηχοσυστημάτων του Golf μοιάζει με το άνοιγμα μιας χρονοκάψουλας, ένα ταξείδι στο παρελθόν.

Όλα ξεκίνησαν το 1974 στο Golf Mk1 με το ραδιόφωνο “Braunschweig”. Ένα περιστροφικό κουμπί στα αριστερά για άνοιγμα/κλείσιμο και ένταση, ένα στα δεξιά για επιλογή σταθμού. Τρία κουμπιά ενδιάμεσα: ένα για τις μεσαίες συχνότητες και δύο για VHF – και αυτό ήταν. Σύντομα όμως, το φάσμα ραδιοφωνικών συχνοτήτων βελτιώθηκε. Παράλληλα, εμφανίστηκε το νέο “Ingolstadt Stereo CR” – ναι, ένα ραδιοκασετόφωνο! Κασέτες; Εκείνη την εποχή ήταν κάτι αντίστοιχο του Spotify – και γραφόταν και με δύο «σ». Η play-list του 1974 θα περιλάμβανε τα πιο επιτυχημένα τραγούδια της χρονιάς, όπως το “Waterloo” των ABBA ή το “It’s Only Rock ‘n Roll» με τους Rolling Stones.

Golf 1: 1974 – 1983

Από το Golf Mk2 το 1983, τα πράγματα άρχισαν να γίνονται λίγο πιο ψηφιακά, λίγο έστω, στην αρχή. Το ραδιόφωνο “gamma” εμφάνιζε τη ραδιοσυχνότητα ψηφιοποιημένη σε μια οθόνη LCD. Πρόσφερε χαρακτηριστικά όπως το σύστημα Dolby, για μείωση θορύβου στις κασέτες. Η τεχνολογική εξέλιξη δεν εμφανίστηκε μόνο στο ίδιο το Golf, π.χ. το δεκαεξαβάλβιδο GTI 16V. Αλλά και με το ραδιόφωνο με προστασία κώδικα. Σε αυτήν την περίπτωση μάλιστα, με στερεοφωνικό ήχο 4×7 Watt.

Όταν το Golf Mk3 κυκλοφόρησε στην αγορά το 1991, η κασέτα ήταν ακόμα πολύ δημοφιλής. Το soundtrack αυτής της νέας εποχής – “Wind of Change” από τους Scorpions, με προέλευση από το Ανόβερο, μία ώρα με το αυτοκίνητο από το Wolfsburg – έπαιζε χωρίς διακοπή. Η αυτόματη αναζήτηση σταθμών και οι ανακοινώσεις κίνησης γινόταν όλο και καλύτερες.

Το 1997, το Golf Mk4 ξεπέρασε τα όρια της κατηγορίας με την ποιότητα του. Το ραδιόφωνο “gamma” προσφέρθηκε για πρώτη φορά με δυνατότητα σύνδεσης με CD-changer. Βέβαια, η κασέτα ήταν ακόμα παρούσα. Είτε επρόκειτο για ραδιόφωνο, CD ή κασέτα, στα τέλη του καλοκαιριού του 1997 στα Golf όλου του κόσμου έπαιζε το “Candle in the Wind”, ερμηνευμένο από τον Elton John. Ταυτόχρονα, έκανε την εμφάνισή του το διπλό DIN, οι συσκευές διπλάσιου ύψους δηλαδή που παρουσίασαν το “Multi-Functional-Display” (MFD). Πρόσφεραν μεγάλη οθόνη και έγχρωμους χάρτες πλοήγησης.

Από το 2003, το νέο Golf Mk5 πρόσφερε μόνο συσκευές διπλού DIN. Για παράδειγμα, το “RCD 300” με μονάδα CD. Οι κασέτες ανήκουν στην ιστορία, πλέον είχε έρθει ήρθε η ώρα να κυκλοφορήσει το κινητό τηλέφωνο. Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία του συστήματος πλοήγησης “MFD2” έδειχνε ήδη το μέλλον. Προστίθεται τώρα η επιλογή σύνδεσης ψηφιακού MP3 player στη συσκευή, με την ψηφιακή εποχή να πλησιάζει γοργά.

Το 2008, το νέο “RNS 510” στο Golf Mk6 γιορτάζει την πρεμιέρα της οθόνης αφής και της μονάδας DVD. Για πρώτη φορά, γίνεται λόγος για ένα σύστημα πολυμέσων. Αυτό είναι εξοπλισμένο με θύρα USB, ψηφιακή λήψη ραδιοφώνου (DAB), δυναμική πλοήγηση και σκληρό δίσκο 30 GB μεταξύ άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών. Ακούγοντας ραδιόφωνο το 2008, οδηγός και επιβάτες απολάμβαναν ξανά και ξανά τραγούδια όπως το “Viva La Vida” των Coldplay και το “Valerie” της αδικοχαμένης Amy Winehouse.

Ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός, επιτυγχάνει το Golf Mk7 το 2012, με το αποκαλούμενο Discover Media System, συμπεριλαμβανομένης της απεικόνισης τρισδιάστατων χαρτών, Bluetooth και Hotspot WLAN. Με αισθητήρες φωνητικού ελέγχου και εγγύτητας, οι άνθρωποι και οι μηχανές αλληλοεπιδρούν τώρα όλο και περισσότερο.

Το 2016, η Volkswagen φέρνει επανάσταση στο εσωτερικό του Golf – ακόμα στην έβδομη γενιά – με την τελευταία γενιά modular infotainment. Το νέο Discover Pro προσφέρει παγκοσμίως για πρώτη φορά, έλεγχο του συστήματος ανέπαφα, με κινήσεις των χεριών, στη δημοφιλή compact κατηγορία. Από το εντελώς καλυμμένο με γυαλί σύστημα, απουσιάζουν τα αναλογικά κουμπιά. Οι λειτουργίες και ο σχεδιασμός είναι στο ίδιο πνεύμα με τα διαθέσιμα ψηφιακά όργανα – “Active Info Display”. Χρησιμοποιώντας το App Connect και το smartphone, τα τραγούδια από όλες τις εποχές είναι πλέον διαθέσιμα στη στιγμή. Το ίδιο το Golf τώρα γίνεται συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο παρόν και το μέλλον με το “Discover Pro” και το “Active Info Display”.

Στο Golf Mk8, το νέο Golf όγδοης γενιάς, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και ένα χρόνο περίπου, δύσκολα κάποιος θα αναφερόταν καν στον όρο «ραδιόφωνο», τουλάχιστον όπως τον χρησιμοποιούσαμε στις πρώτες γενιές του μοντέλου. Πρόκειται για τεχνολογικό άλμα συγκρίσιμο με το ντεμπούτο των πρώτων smartphones. Τα προσφερόμενα συστήματα διαθέτουν τώρα συρόμενα ρυθμιστικά αφής για να ρυθμίζουν διαισθητικά, για παράδειγμα, την ένταση. Επιπλέον, τώρα «συνδέονται» ακόμη πιο στενά από ποτέ με τους ιδιοκτήτες τους. Το “Volkswagen We” με τις υπηρεσίες “We Connect” και “We Connect Plus” παρέχει μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα διαδικτυακών λειτουργιών και ευκολιών. Μεγάλο πλεονέκτημα: το Golf είναι «πάντα συνδεδεμένο», πάντα σε θέση «ΟΝ» και προσφέρει εν κινήσει και όχι μόνο, streaming, διαδικτυακό ραδιόφωνο και άλλες διαδικτυακές δυνατότητες. Πλέον, πολλές δυνατότητες ρύθμισης ήχου και φωτισμού περιβάλλοντος διασφαλίζουν την τέλεια ατμόσφαιρα – ανάλογα με τη μουσική που ακούνε οι επιβάτες – από την κλασσική έως την techno και την hi-hop. Το νέο Golf, προσφέρει απλόχερα το μέλλον και στον συγκεκριμένο τομέα.

Προηγούμενο άρθροCarNext.com Auctions, επέκταση δραστηριοτήτων στο B2B
Επόμενο άρθροΠροηγμένη τεχνολογία κλειδιού για τα Ford Puma και Kuga