Η Deloitte προβλέπει ότι μέχρι το 2024 το κόστος κατοχής ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος μπαταρίας (BEV) θα είναι ίσο με το κόστος ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου. Η έρευνα της εταιρείας δείχνει επίσης αύξηση των παγκόσμιων ποσοστών υιοθέτησης EV, από 2 εκατομμύρια μονάδες το 2018, σε 4 εκατομμύρια το 2020 και 12 εκατομμύρια το 2025, πριν φτάσει τα 21 εκατομμύρια το 2030.

Μέχρι το 2030, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) θα ξεπεράσουν σημαντικά την υπόλοιπη αγορά EV, αντιπροσωπεύοντας το 70% των συνολικών πωλήσεων EV, ισχυρίζεται η Deloitte. Η ανάλυσή της δείχνει δύο παράγοντες για την επιτάχυνση της αποδοχής των BEV: αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για πιο οικολογικά οχήματα, σε συνδυασμό με κυβερνητικές πολιτικές που προσφέρουν οικονομικά κίνητρα, ενώ παράλληλα θέτουν περιορισμούς στο κέντρο της πόλης για οχήματα βενζίνης και ντίζελ.

Ενώ το αρχικό κόστος αγοράς EV παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους καταναλωτές, η έρευνα αποκαλύπτει πώς, καθώς βελτιώνεται η τεχνολογία, αυτό και άλλα προβλήματα των καταναλωτών θα παύσουν σταδιακά με την πάροδο του χρόνου.

Ο Michael Woodward, εταίρος της Deloitte στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε στο βρετανικό Fleet News ότι: “Το 2018, είδαμε για πρώτη φορά τις παγκόσμιες πωλήσεις EV να ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια μονάδες. Δύο φορές επάνω από όσα πωλήθηκαν το 2017.

“Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το κόστος ιδιοκτησίας οχημάτων βενζίνης και ντίζελ θα συγκλίνει με αυτό των ηλεκτροκίνητων στα επόμενα πέντε χρόνια. Υποστηριζόμενο από τις κρατικές επιχορηγήσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις, αυτό το κρίσιμο σημείο θα μπορούσε να επιτευχθεί ήδη από το 2021. Από αυτό το σημείο, το κόστος δεν θα αποτελεί πια εμπόδιο για αγορά και η κατοχή ενός EV θα γίνει μια ρεαλιστική και βιώσιμη επιλογή για νέους αγοραστές”.

Η αυξανόμενη ζήτηση για πιο οικολογικά οχήματα έχει κάνει τους περισσότερους κατασκευαστές να ανακοινώνουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για την αγορά των EV και την εμφάνιση αρκετών νεοεισερχομένων στην αγορά αυτοκινήτων. Ωστόσο, η έρευνα της Deloitte δείχνει ότι ο αριθμός των κατασκευαστών δεν είναι βιώσιμος. “Ενώ υπάρχει μια σαφής τάση ανάπτυξης στην αγορά EV, το θέμα δεν είναι ξεκάθαρο” λέει ο κ. Woodward.

“Καθώς οι κατασκευαστές αυξάνουν την ικανότητά τους, οι προβλέψεις μας δείχνουν ότι η προσφορά θα υπερβεί κατά πολύ τη ζήτηση των καταναλωτών κατά περίπου 14 εκατομμύρια μονάδες κατά την επόμενη δεκαετία. Αυτή η επιτάχυνση της παραγωγής EV προκαλεί ένα ευρύ ‘κενό προσδοκιών’ και οι κατασκευαστές, τόσο οι κατεστημένοι, όσο και οι νεοεισερχόμενοι, θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο ανταγωνιστικό τοπίο”.

“Όσοι μπορούν να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στο εμπορικό τους σήμα, εξασφαλίζουν μια θετική εμπειρία για τον πελάτη από την αρχική πώληση έως τη μετέπειτα εξυπηρέτηση και αντανακλούν τις μετατοπίσεις των καταναλωτών προς την sharing economy σε μελλοντικά επιχειρηματικά μοντέλα, θα τα καταφέρουν, επισημαίνει το στέλεχος της Deloitte. “Εξίσου σημαντική είναι και η συνεχής επένδυση σε ταλέντα μηχανικών και η σύναψη εταιρικών σχέσεων με ειδικευμένους κατασκευαστές μπαταριών και με ανεξάρτητα δίκτυα μηχανικών”.

 

 

Προηγούμενο άρθροΗ ZipCar φεύγει από τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και τη Βαρκελώνη
Επόμενο άρθροΟ Gerrit Marx ανέλαβε την προεδρία των Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA