Daimler AG Zentrale - Stuttgart Daimler AG Headquarter Stuttgart, Germany

Η Daimler AG ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2019. Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 6% στα 839.300 επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα (Q3 2018: 794.700). Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 8% στα 43,3 δισ. ευρώ (Q3 2018: € 40,2 δισ.). Επίσης, εναρμονισμένα με τις θετικές μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα έσοδα ήταν ελαφρώς υψηλότερα από το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Ο Όμιλος Daimler ανακοίνωσε το EBIT του τρίτου τριμήνου στα 2,7 δισ. ευρώ (3μηνο 2018: € 2,5 δισ.), δηλαδή αύξηση 8%.

“Οι ισχυρές πωλήσεις αυτοκινήτων και βαν υποστήριξαν την οικονομική μας απόδοση το τρίτο τρίμηνο, αλλά για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τον μετασχηματισμό στα επόμενα χρόνια, πρέπει να αυξήσουμε σημαντικά τις προσπάθειές μας: Πρέπει να μειώσουμε σημαντικά το κόστος μας και να ενισχύσουμε σταθερά τις ταμειακές μας ροές” δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και Επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars.

Τα αποτελέσματα της Daimler του τρίτου τριμήνου δείχνουν ότι τα καθαρά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 3% στα 1.813 εκατ. ευρώ (Q3 2018: 1.761 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους της Daimler AG ανήλθαν στα 1.719 εκατ. ευρώ (Q3 2018: € 1.689 εκατ.), με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών ανά μετοχή στα 1,61 ευρώ. (Q3 2018: € 1,58).

Ταμειακές ροές και ρευστότητα

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, οι ελεύθερες ταμειακές ροές της βιομηχανικής δραστηριότητας ήταν μείον 0,5 δισ. ευρώ (Q1-3 2018: μείον 0,06 δισ.) και εξακολουθούν να επηρεάζονται από το κεφάλαιο κίνησης και το συνεχιζόμενο υψηλό επίπεδο επενδύσεων σε μελλοντικά προϊόντα. Στον Όμιλο, οι επενδύσεις σε ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν στα 1,8 δισ. ευρώ (Q3 2018: 2,1 δισ.). Οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη ανήλθαν στα 2,5 δισ. ευρώ (Q3 2018: 2,4 δισ.).

Η καθαρή ρευστότητα της βιομηχανικής δραστηριότητας μειώθηκε από 16,3 δισ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2018, σε 9,6 δισ. στο τέλος του τρίτου τριμήνου. Η καταβολή μερίσματος ύψους 3,5 δισ. ευρώ (2018: 3,9 δισ.) στους μετόχους της Daimler AG, οι επιπτώσεις από την αρχική εφαρμογή του IFRS 16 (3,2 δισ. ευρώ) καθώς και οι ελεύθερες ταμειακές ροές της επιχείρησης οδήγησαν στη μείωση της καθαρής ρευστότητας.

Αποτελέσματα Τομέων

Η Mercedes-Benz Cars πώλησε 604.700 οχήματα το τρίτο τρίμηνο, ποσοστό 8% υψηλότερο σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους (Q3 2018: 559.500). Τα έσοδα της Mercedes-Benz Cars αυξήθηκαν κατά 9% στα 23,5 δισ. ευρώ (Q3 2018: 21,7 δισ.) και το EBIT βελτιώθηκε κατά 4% στα 1.423 εκατ. ευρώ (Q3 2018: € 1.372 εκατ.). Η απόδοση των πωλήσεων ήταν 6,0% (Q3 2018: 6,3%).

Η Daimler Trucks παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 8% στα 125.400 οχήματα το τρίτο τρίμηνο (Q3 2018: 136.100). Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3% στα 10,3 δισ. ευρώ (Q3 2018: 10,0 δισ.). Το EBIT μειώθηκε κατά 9% στα 774 εκατ. ευρώ (Q3 2018: 850 εκατ.) και η απόδοση των πωλήσεων ήταν 7,5% (Q3 2018: 8,5%).

Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Vans αυξήθηκαν κατά 10% στα 100.300 οχήματα (Q3 2018: 91.400). Τα έσοδα ήταν 15% υψηλότερα στα 3,5 δισ. ευρώ (Q3 2018: 3,0 δισ.). Το EBIT αυξήθηκε στα 113 εκατ. ευρώ (Q3 2018: μείον 93 εκατ. ευρώ) ενώ η απόδοση των πωλήσεων ήταν 3,2% (Q3 2018: μείον 3,1%).

Οι πωλήσεις της Daimler Buses αυξήθηκαν κατά 16% στις 9.000 μονάδες το τρίτο τρίμηνο (Q3 2018: 7.700). Τα έσοδα αυξήθηκαν επίσης κατά 16% στα 1,2 δισ. ευρώ (Q3 2018: 1,1 δισ.). Το EBIT υπερδιπλασιάστηκε στα 79 εκατ. ευρώ (Q3 2018: 30 εκατ.). Η απόδοση των πωλήσεων βελτιώθηκε στο 6,4% (Q3 2018: 2,8%).

Στη Daimler Mobility AG (πρώην Daimler Financial Services), η νέα δραστηριότητα ανήλθε στα 18,3 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο (Q3 2018: 16,6 δισ.), αυξημένη κατά 10%. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% στα 7,1 δισ. ευρώ (Q3 2018: € 6,4 δισ.). Το EBIT του τομέα ανήλθε στα 413 εκατ. ευρώ (Q3 2018: € 392 εκατ.), αύξηση 5% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων στο 11,9% ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από το 12,5% της προηγούμενης χρήσης.

 

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμια χάρτα καυσίμων: Νέα έκδοση ACEA και WWFC
Επόμενο άρθροΗ Sixt MaaS περιλαμβάνει πλέον και δημόσιες συγκοινωνίες