Η θυγατρική της Toyota, Daihatsu Motor, κινδυνεύει να χάσει την πιστοποίηση μοντέλων αυτοκινήτων της στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε η ιαπωνική κυβέρνηση. Η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε όλες τις αποστολές με την έναρξη της έρευνας.

Το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών ερεύνησε τα κεντρικά γραφεία της Daihatsu κατόπιν έρευνας τρίτων για πιθανές ανάρμοστες πρακτικές κατά τη διάρκεια δοκιμών.

Η έρευνα ξεκίνησε κατόπιν δημοσίευσης έκθεσης ανεξάρτητης επιτροπής, η οποία παραδόθηκε στο υπουργείο Μεταφορών στις 20 Δεκεμβρίου από τον Πρόεδρο της Daihatsu, Soichiro Okudaira, στην οποία αναφέρεται ότι οι παραβάσεις ξεκίνησαν το 1989 και αναφέρεται σε 25 περιπτώσεις ανάρμοστων πρακτικών σε δοκιμές ασφάλειας οχημάτων και εκπομπών ρύπων. Συνολικά, αποκαλύφθηκαν 174 υποθέσεις ανάρμοστων πρακτικών σε 28 μοντέλα Daihatsu, κάποια από τα οποία είναι υπό ανάπτυξη. Οι πρακτικές αυτές συνιστούν ακατάλληλη παρέμβαση και παραποίηση στοιχείων και δεδομένων. Σύμφωνα με την έκθεση, ήταν σκόπιμες.

Σύμφωνα με την Daihatsu, η έκθεση περιλαμβάνει προβλήματα δοκιμών σε 64 μοντέλα και τρεις κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων 22 μοντέλων και ενός κινητήρα που πωλούνται από την Toyota.

Η Daihatsu, κατόπιν αυτού, διέκοψε τις αποστολές αυτοκινήτων στο εξωτερικό. Η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε επίσης όλες τις γραμμές συναρμολόγησης έως ότου επιλυθούν τα θέματα ασφαλείας.

Όλα τα μοντέλα είναι υπό διερεύνηση

Σε μια περίπτωση ανάρμοστης πρακτικής, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής πρόσκρουσης συνοδηγού και οδηγού αντικαταστάθηκαν, με την δικαιολογία πως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για δοκιμές από την πλευρά του οδηγού, με αποτέλεσμα την παραποίηση των εκθέσεων.

Η έρευνα προβλέπεται να διαρκέσει, αναλόγως της έκτασης του θέματος. Θα καταβληθεί προσπάθεια αποκάλυψης της εμπλοκής των διευθυντών και των λόγων των ανάρμοστων πρακτικών ευρείας κλίμακας. Το Υπουργείο Μεταφορών διερευνά επίσης τα 28 μοντέλα που ήδη πωλεί ή αναπτύσσει η Daihatsu.

Η έρευνα διεξάγεται βάσει του νόμου οχημάτων οδικών μεταφορών, ο οποίος επιτρέπει την επιτόπια επιθεώρηση επίσημων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η αναθεώρηση του νόμου το 2017 επιτρέπει επίσης ακύρωση της αδειοδότησης σε περίπτωση παραπτώματος.

Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε κατόπιν εντοπισμού προβλημάτων στις δοκιμές ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης τεσσάρων μοντέλων που πωλήθηκαν στο εξωτερικό. Αυτό οδήγησε στη σύσταση ανεξάρτητης επιτροπής για περαιτέρω διερεύνηση. Τον Μάιο, εντοπίστηκαν και άλλα προβλήματα στο SUV Rocky και στα μοντέλα Raize της Toyota. Η έρευνα της επιτροπής διήρκεσε οκτώ μήνες.

Η Toyota παρέχει πλήρη υποστήριξη

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, Hiroki Nakajima, δήλωσε: «Από την ίδρυση της Toyota, υιοθετήσαμε την ικανότητα να σταματάμε εάν υπάρχει πρόβλημα, να διερευνούμε την κατάσταση επί τόπου και να λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα».

Η Daihatsu κατέστη εξ ολοκλήρου θυγατρική της Toyota το 2016, μετά την συμφωνία του 1998. Η Daihatsu ανταγωνιζόταν την Suzuki στα μικρά αυτοκίνητα και παρήγαγε συμπαγή οχήματα από κοινού με την Toyota. Από τότε που περιήλθε πλήρως στην Toyota, δημιουργήθηκε εταιρεία κατασκευής συμπαγών αυτοκινήτων.

Ο πρόεδρος της ανεξάρτητης επιτροπής, Makoto Kaiami, δήλωσε πως δεν πιστεύει ότι η Toyota εμπλέκεται στις ανάρμοστες πρακτικές.

«Δεν αντιληφθήκαμε ότι η αύξηση παραγωγής οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων για αγορές του εξωτερικού, μπορούσε να επιφέρει σημαντική επιβάρυνση (της Daihatsu) στην ανάπτυξη μοντέλων και στις δοκιμές», ανέφερε ο κ. Nakajima. Και συμπλήρωσε πως η Toyota θα παρέχει πλήρη υποστήριξη στην Daihatsu.

Η Daihatsu παρήγαγε σχεδόν 1,8 εκατομμύρια οχήματα το 2022. Τα μισά περίπου κατασκευάζονταν στην Ιαπωνία. Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 η Daihatsu παρήγαγε 1,1 εκατομμύρια οχήματα και πούλησε περίπου 660.000 από αυτά σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 7% των πωλήσεων της Toyota. Η Daihatsu αντιπροσωπεύει περίπου το 4% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων του μητρικού ομίλου.

Η Daihatsu κατέχει περίπου το 30% μερίδιο αγοράς πολύ μικρών οχημάτων που πωλούνται στην Ιαπωνία. Ακόμα, η μάρκα είναι γνωστή για σειρά ελαφρών οχημάτων και σεντάν που είναι δημοφιλή σε όλη την Νοτιοανατολική Ασία, όπως το pickup και τα φορτηγά Gran Max και τα επιβατικά οχήματα Terios και Xenia.

Προηγούμενο άρθροΗ Hyundai Motor στην CES 2024
Επόμενο άρθροΠροοπτικές και προβλέψεις για το 2024