BMW Live Cockpit Professional with BMW Operating System 7 is required for Remote Software Upgrades

Η BMW θα προσφέρει προαιρετικό συνδρομητικό μοντέλο που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού. 

Η BMW σκέπτεται να θεσπίσει μια σειρά προαιρετικών λειτουργιών ως εργοστασιακό στάνταρ και να επιτρέπει στον αγοραστή του αυτοκινήτου να τις δοκιμάσει για ένα μήνα – δωρεάν. Μετά τη δοκιμαστική περίοδο, θα μπορεί να επιλέξει ποιες επιλογές επιθυμεί να κρατήσει και ποιες όχι. Και δεν χρειάζεται να τις αγοράσει αφού η BMW εξετάζει ένα συνδρομητικό μοντέλο.

Το ότι το αυτοκίνητό σας δεν διαθέτει ρυθμιζόμενο cruise control, υποβοήθηση μεγάλης δέσμης προβολέων ή πλοήγηση δεν σημαίνει πως δεν διαθέτει τον εξοπλισμό για αυτές τις λειτουργίες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εκτεταμένης τυποποίησης – ο πλήρης τεχνολογικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων κοστίζει συχνά λιγότερο από το να τα εξοπλίζεις επιλεκτικά και μεμονωμένα – και του γεγονότος πως αυτό το υλικό είναι απαραίτητο για ορισμένα νομικά απαιτούμενα χαρακτηριστικά, τα οποία δεν μπορεί να εξαργυρώσει ο ΟΕΜ, όπως η Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης.

Η BMW εξετάζει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο: σκέφτονται να πουλήσουν αυτές τις “ενσωματωμένες” προαιρετικές λειτουργίες αργότερα, αφήνοντας στον πελάτη να τις δοκιμάσει πρώτα δωρεάν. Στη νέα Σειρά 5 και στο 4 Coupé, τα οποία είναι εξοπλισμένα με το Λειτουργικό Σύστημα 7, θα μπορούσε σύντομα να εφαρμοστεί. Μια ασύρματη ενημέρωση λογισμικού είναι το μόνο που χρειάζεται για να ενεργοποιηθούν ή να απενεργοποιηθούν ορισμένες λειτουργίες.

Η ιδέα δεν είναι εντελώς νέα. Σήμερα, μπορείτε ήδη να χρησιμοποιήσετε διάφορες συνδεδεμένες υπηρεσίες κατά παραγγελία. Πρόκειται απλά για λογισμικό: πληρώνετε συνδρομή και λαμβάνετε δεδομένα για την παροχή υπηρεσιών. Σκεφτείτε το Spotify, το Apple CarPlay, την πρόγνωση καιρού, τις πληροφορίες κυκλοφορίας και ούτω καθεξής. Ωστόσο, η BMW επιθυμεί να κάνει ένα βήμα παραπέρα. Θέλει να συμπεριλάβει πράγματα όπως τα κλιματιζόμενα καθίσματα, την ρυθμιζόμενη ανάρτηση M-Sport, τον αυτόματο κλιματισμό και μια στάνταρ λειτουργία μνήμης ηλεκτρικών καθισμάτων και να τα ενεργοποιεί ή να τα απενεργοποιεί, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη (και το πορτοφόλι του).

To συνδρομητικό μοντέλο BMW

Η ιδέα είναι να δοθεί στον πελάτη μια μηνιαία δωρεάν δοκιμή και στη συνέχεια η ευκαιρία να αγοράσει τις λειτουργίες της αρεσκείας του χρησιμοποιώντας την εφαρμογή My BMW. Όχι στην τιμή πλήρους αγοράς, αλλά με μηνιαία χρέωση και για όσο επιθυμεί να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες. Για παράδειγμα, εάν δεν θεωρεί χρήσιμα τα κλιματιζόμενα καθίσματα χρήσιμα μετά από 12 μήνες, μπορεί να τερματίσει αυτήν την συγκεκριμένη συνδρομή. Όταν πουληθεί το αυτοκίνητο, ο επόμενος ιδιοκτήτης θα έχει και πάλι τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει ορισμένες προαιρετικές επιλογές.

Ο αντίκτυπος αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Σε τελική ανάλυση, δεν χρειάζεται να πληρώσετε χιλιάδες ευρώ για πρόσθετες προαιρετικές επιλογές εκ των προτέρων. Αρχικά η BMW ίσως απωλέσει έσοδα, αλλά αυτή η προσέγγιση προσφέρει συγχρόνως δυνατότητα για επιπλέον περιθώρια κέρδους που διαφορετικά δεν θα είχε η μάρκα, επειδή ο πελάτης δεν θα επέλεγε εξ αρχής τις προαιρετικές λειτουργίες. Ταυτόχρονα, αυτή η λειτουργικότητα θα μπορούσε να αυξήσει τις υπολειπόμενες τιμές: εάν ο επόμενος ιδιοκτήτης γνωρίζει πως υπάρχουν συγκεκριμένες προαιρετικές επιλογές, μπορεί να προτίθεται να πληρώσει περισσότερα από ό, τι για ένα αυτοκίνητο που δεν διαθέτει αυτήν την κατά παραγγελία λειτουργία.

Φωτογραφία: BMW

 

Προηγούμενο άρθροVolvo Penta, ηλεκτρικός κινητήρας για το πυροσβεστικό Rosenbauer
Επόμενο άρθροΤέσσερις σημαντικές τοποθετήσεις στην ALD Automotive