Μια κάρτα κινητικότητας μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο κομμάτι πλαστικού στο πορτοφόλι μας. Αλλά έχει τη δύναμη να ξεκλειδώσει μια μεγάλη ποικιλία επιλογών μετακίνησης. Καθώς αυξάνονται αυτές οι επιλογές πολυτροπικής κινητικότητας στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο, η δημοτικότητα των καρτών κινητικότητας συνεχίζει να αυξάνεται, ειδικά ως εταιρική λύση.

Ο πρόγονος της σημερινής κάρτας κινητικότητας είναι η κάρτα καυσίμων: εισήχθη από τους εταιρικούς στόλους τη δεκαετία του 1990 και απήλλαξε τόσο τους διαχειριστές στόλων όσο και τους εταιρικούς οδηγούς από την ανάγκη διαχείρισης κάθε ανεφοδιασμού.

Δικτυακή υπηρεσία

Αυτή ήταν απλώς η αρχή. Η σύνδεση μεταξύ κάρτας πληρωμών και δικτυακής υπηρεσίας διευκόλυνε την επέκταση τόσο του δικτύου (σε άλλους προμηθευτές καυσίμων), όσο και του φάσματος των υπηρεσιών (πέραν των απλών καυσίμων).

Αλλά αυτό που πραγματικά ώθησε τις υπηρεσίες κινητικότητας βάσει καρτών, ήταν η άνοδος της πολυτροπικής κινητικότητας κατά την τελευταία δεκαετία.

Όπως αποδεικνύεται, μια κωδικοποιημένη κάρτα – υποστηριζόμενη από μια πλατφόρμα online, όπως είναι όλο και πιο σύνηθες – μπορεί να προσφέρει εύκολη και επιβεβαιωμένη πρόσβαση στην αυξανόμενη ποικιλία επιλογών κινητικότητας που προσφέρονται τόσο για ιδιώτες καταναλωτές, όσο και για εταιρικούς πελάτες.

Το οικοσύστημα μετακινήσεων

Με άλλα λόγια: οι κάρτες κινητικότητας είναι το τέλειο κλειδί για την MaaS (Κινητικότητα-ως-Υπηρεσία), το νέο οικοσύστημα μετακινήσεων που διαμορφώνεται πλέον γύρω μας.

Σήμερα, οι κάρτες κινητικότητας σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούνται για την πληρωμή στάθμευσης και διοδίων, το πλύσιμο αυτοκινήτων, τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τον ανεφοδιασμό των μη ηλεκτρικών, τη χρήση ταξί, τη χρήση υπηρεσιών car-sharing και ride-hailing, τη χρήση μετρό, λεωφορείου ή άλλων μορφών δημόσιων συγκοινωνιών και άλλα πολλά.

Οι επιλογές ποικίλλουν ανάλογα με τους διάφορους παρόχους. Κάποιες περιλαμβάνουν ακόμα και την πληρωμή ξενοδοχείων και γευμάτων και άλλων εξόδων ταξιδίου που δεν συνδέονται απαραιτήτως με τη μετακίνηση – όπως η ανάκτηση του ΦΠΑ εξωτερικού, για παράδειγμα, αλλά έχουν σχέση με τα εταιρικά ταξίδια.

Προϋπολογισμός κινητικότητας

Αλλά δεν είναι μόνο ο πάροχος που καθορίζει τις διαθέσιμες επιλογές μέσω της κάρτας κινητικότητας. Ένας εταιρικός πελάτης μπορεί επίσης να διαμορφώσει τις επιλογές κινητικότητας που θέλει να προσφέρει στους εργαζομένους του. Η κάρτα κινητικότητας μπορεί έτσι να γίνει ένα εργαλείο για τη διαχείριση ενός σαφώς καθορισμένου προϋπολογισμού κινητικότητας, ο οποίος μπορεί να περιλαμβάνει κοινόχρηστα αυτοκίνητα, δημόσιες συγκοινωνίες και shared ποδήλατα, αλλά όχι ταξί ή Uber, για παράδειγμα.

Κάθε εβδομάδα μαθαίνουμε για κάρτες κινητικότητας που λανσάρονται ή επεκτείνονται οι υπηρεσίες που προσφέρουν. Πολύ σύντομα, οι κάρτες κινητικότητας θα είναι πανταχού παρούσες, όπως τα κλειδιά του αυτοκινήτου στον 20ό αιώνα – και θα παρέχουν πρόσβαση σε ένα πολύ ευρύτερο φάσμα επιλογών MaaS.

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμια πρεμιέρα για το XM3 INSPIRE στη Σεούλ
Επόμενο άρθροH Lime προτείνει λύσεις για τα θέματα ασφάλειας