Η ανάλυση της JATO Dynamics για τον Μάιο 2021 δείχνει πως η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε αύξηση συνολικού όγκου 73% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020.

Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics για 26 ευρωπαϊκές αγορές, ο όγκος ανήλθε σε 1.073.987 μονάδες, ανεβάζοντας το ετήσιο σύνολο στις 5.150.831 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή, ο όγκος ήταν 25% χαμηλότερος από τον Μάιο του 2019, καθώς η αγορά συνέχισε να υφίσταται τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics σχολίασε: «Τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, αλλά η αγορά ανακάμπτει πιο αργά από ό,τι αναμενόταν. Η οικονομική αβεβαιότητα και η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών περιορίζουν την ανάπτυξη σε μια εποχή μετάβασης της βιομηχανίας από τους παραδοσιακούς κινητήρες και συμμόρφωσης στους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών CO2».

Η απόδοση του Volkswagen Group, που πέτυχε το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς από το 2001, είναι εντυπωσιακή, λαμβανομένων υπόψη των σημερινών προκλήσεων του κλάδου. Το μερίδιο του γερμανού κατασκευαστή ανήλθε στο 28,14% τον Μάιο, λίγο πιο κάτω από τον Απρίλιο του 2020, όταν είχε καταγράψει 29,23%, όταν οι πωλήσεις των ανταγωνιστών του επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία στην Ευρώπη.

Τα θετικά αποτελέσματα του Μαΐου οφείλονται στις καλές αποδόσεις μαρκών όπως οι Audi, Skoda και Seat/Cupra. Οι συνολικές πωλήσεις ενισχύθηκαν λόγω αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών για EV και SUV – με το Volkswagen Group να ηγείται πλέον στην Ευρώπη και στις δύο κατηγορίες.

Η απόδοση της VW τον περασμένο μήνα καταδεικνύει την αξία εντοπισμού βασικών παραγόντων ανάπτυξης και προσαρμογής της στρατηγικής πωλήσεων στον σωστό χρόνο, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση. Αν και η Ευρώπη είναι ώριμη αγορά, τα EV και τα SUV είναι σημαντικές κατηγορίες και εξακολουθούν να παρουσιάζουν σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό. «Όπως και με το σκάνδαλο ντίζελ το 2015, το Volkswagen Group είναι και πάλι σε θέση να ξεπεράσει την κρίση και να αναδυθεί ισχυρότερο», δήλωσε ο κ. Munoz.

Τα EV κατέγραψαν ρεκόρ ταξινομήσεων τον Μάιο – 16% – ενώ τα SUV κάλυψαν σχεδόν το 45% του συνολικού όγκου. Ο κ. Munoz προσθέτει: «Έχει καταστεί σαφές ότι η σωστή προσφορά σε αμφότερες τις κατηγορίες θα καθορίσει την επιτυχία των κατασκευαστών τα επόμενα χρόνια».

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών ανήλθαν συνολικά στις 171.415 μονάδες (εξαιρουμένων πέντε χωρών), αύξηση 279% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020. Ο όγκος των BEV ανήλθε στις 83.700 (+ 261%) και των PHEV στις 87.700 (+ 299%). Το μερίδιο αγοράς των SUV αυξήθηκε από 40,2% τον Μάιο του 2020 σε 44,6% τον περασμένο μήνα. Τον Μάιο του 2018, τα SUV αντιπροσώπευαν το 34% της αγοράς.

Το Volkswagen Golf ηγήθηκε της κατάταξης των μοντέλων, ενώ το Volkswagen T-Roc σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις SUV. Το Tesla Model 3 ήταν στην κορυφή της κατάταξης BEV και το Ford Kuga ήταν το πιο δημοφιλές PHEV κατά τη διάρκεια του μηνός. Άλλα ισχυρά μοντέλα είναι το Fiat 500, το οποίο ήρθε τρίτο στη γενική κατάταξη, το Peugeot 2008, που σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις κατά 2% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019, και το Ford Puma που κατετάγη 12ο.

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία HERE, Vodafone και Porsche
Επόμενο άρθροΕυρωβαρόμετρο: Έλληνες vs μ/ο Ευρωπαίων για το κλίμα