Έρευνα της BearingPoint αποκαλύπτει ότι, παρόλο που οι εταιρείες αυτοκινήτων αναμένουν βραχυπρόθεσμα οφέλη από τα οικοσυστήματα εταιρικών συνεργασιών, πολλές είναι εκείνες που προτιμούν να προχωρήσουν μόνες τους.

Αυτή η κατεστημένη νοοτροπία εμποδίζει τη σύμπραξη στην καινοτομία και τις νέες ψηφιακές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, όπως υπογραμμίζει η εταιρεία συμβούλων.

90 ανώτατα στελέχη από εταιρείες αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ εξετάστηκαν παράλληλα με 435 ανώτατα στελέχη από τις τηλεπικοινωνίες, τις βιομηχανίες παραγωγής ανταλλακτικών και λοιπών υλικών αυτοκινήτων, τις μεταφορές, τις τράπεζες και τις ασφάλειες, συμμετείχαν στην έρευνα με τίτλο: Οικοσυστήματα εταιρικών συνεργασιών: η κινητήρια δύναμη της καινοτομίας στην κινητικότητα.

Περισσότερες από τις μισές αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν τη μάχη ενάντια στους τεχνολογικούς γίγαντες, προχωρώντας μόνοι τους. Ωστόσο, το 46% αναμένει αύξηση 16% + στα έσοδα κατά τα επόμενα δύο χρόνια, από την συμμετοχή τους σε οικοσυστήματα εταιρικών συνεργασιών. Με αυτό τον τρόπο, μπορούν να δημιουργήσουν γρήγορα νέα έσοδα και να λανσάρουν πιο ενδιαφέροντα προϊόντα και εμπειρίες για τους πελάτες τους, πριν τους αποσπάσουν οι start-ups και οι τεχνολογικοί γίγαντες.

Ο Matthias Loebich, Partner και  Global Leader Production Industries στην Bearing Point, δήλωσε ότι, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατανοούν τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από τις τεχνολογικές τάσεις στις επιχειρήσεις τους, μια ισχνή πλειονότητα ζει στο παρελθόν:

“Πολλοί κατανοούν επίσης την ανάγκη για συνεργασίες που οδηγούν σε επενδύσεις, αύξηση του ενεργητικού και συμπληρωματικές ψηφιακές δεξιότητες. Ωστόσο, το 52% προσκολλάται σε έναν κόσμο, στον οποίο η καινοτομία προστατεύεται από τους ανταγωνιστές σε έναν περίκλειστο χώρο. Η αλλαγή αυτής της νοοτροπίας είναι η πρώτη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν.”

Ένα άλλο βασικό πρόβλημα είναι η ύπαρξη της σωστής τεχνολογίας για τη διαχείριση της δημιουργίας εσόδων στο οικοσύστημα των εταίρων. Τα τρέχοντα τοπία πληροφορικής βασίζονται περισσότερο σε παραδοσιακές γραμμικές αλυσίδες αξίας παρά σε πολυμορφικά επιχειρηματικά μοντέλα, αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι η νοοτροπία, “… η κληρονομιά αδράνειας που όπως φαίνεται μολύνει τον μισό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας”, καταλήγει ο Matthias Loebich. “Και για όσους έχουν πιο σύγχρονη στάση απέναντι στην εταιρική σχέση και την καινοτομία: “… τα λάφυρα είναι σημαντικά αν κινηθούν γρήγορα”.

Προηγούμενο άρθρο8 συμπεράσματα από το Smart Mobility Summit στο Ισραήλ
Επόμενο άρθροΟι τάσεις για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα