Στο έκτο έτος του, το Smart Mobility Summit, στο Τελ Αβίβ, κατόρθωσε να προσελκύσει μια σειρά από υψηλού επιπέδου ομιλητές από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας. Όλοι συμφώνησαν ότι ζούμε σε μια περίοδο μετασχηματισμού για την κινητικότητα. Το Fleet Europe ήταν εκεί και απαριθμεί οκτώ συμπεράσματα για περαιτέρω σκέψη.

  1. Μαζί. Ο Guenter Butschek, CEO και Διευθύνων Σύμβουλος της TATA Motors, δεν ήταν ο μόνος ομιλητής που υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας. Πολλοί ακόμα ομιλητές επανέλαβαν αυτήν την άποψη και η αγορά κινητικότητας αντανακλά σαφώς αυτά τα συναισθήματα στην καθημερινή πρακτική. Στην αρχή του τρέχοντος έτους, για να αναφέρουμε μόνο ένα παράδειγμα, η BMW και η Daimler αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους συγχωνεύοντας τις υπηρεσίες τους για την κινητικότητα, μια κίνηση που ποτέ πριν δεν είχαν εξετάσει από τότε που άρχισαν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα, πριν από έναν περίπου αιώνα.
  2. Τυποποίηση. Η συνεργασία είναι δυνατή μόνο εάν όλοι οι εταίροι συμφωνήσουν σε πρότυπα και εναρμονισμένες διαδικασίες. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές πρέπει αντί για κλειστά ιδιόκτητα συστήματα να δημιουργήσουν οικοσυστήματα που είναι ανοικτά σε άλλους, ώστε αυτά να διατηρούνται βιώσιμα.
  3. Θεσμικό πλαίσιο. Δεν φτάνει να αλλάξουν συμπεριφορά μόνο οι άνθρωποι στον τομέα των μεταφορών, το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να τους ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως και το πλαίσιο για νέες υπηρεσίες.
  4. Η Τεχνητή Νοημοσύνη οδηγεί την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Ο Dinesh Paliwal, πρόεδρος και CEO της Harman, δήλωσε: “Αν τα δεδομένα είναι το νέο πετρέλαιο, τότε ο κινητήρας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).” Το βασικό στοιχείο που καθιστά τα δεδομένα εκμεταλλεύσιμα είναι η υπολογιστική ισχύς και η τεχνητή νοημοσύνη, πάνω στην οποία βασίζονται πολλές νέες τεχνολογίες. Ο Amnon Shashua, πρόεδρος και CTO της MobilEye, ανέφερε μία από τις μεγάλες προκλήσεις στο θέμα αυτό: Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να μάθουν να καθορίζουν τι συνιστά ασφαλή και προσεκτική οδήγηση.
  5. Data networks. Για να λειτουργήσουν οι εφαρμογές AI και ADAS, βασίζονται σε ισχυρά δίκτυα κινητών δεδομένων. Αυτά μπορούν να παρέχονται από δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5G ή συνδυάζοντας ασθενέστερα σήματα από διάφορα δίκτυα και συνδυάζοντάς τα σε ένα που είναι ουσιαστικά εξίσου ισχυρό.
  6. Κυβερνοασφάλεια. Δεν υπάρχει σήμερα ούτε ένας πάροχος συνδεδεμένων οχημάτων που να μπορεί να ισχυριστεί ότι τα οχήματά του δεν μπορούν να χακαριστούν, δήλωσε ο Yoni Heilbronn, επικεφαλής μάρκετινγκ της Argus. Καθώς οι συνδεδεμένες εφαρμογές γίνονται πιο ισχυρές και ενδεχομένως αναλαμβάνουν τον έλεγχο ενός οχήματος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διασφαλιστεί ότι ο κίνδυνος αυτός αποκλείεται εντελώς.
  7. Ασφάλεια. Η πρώτη αιτία των τροχαίων ατυχημάτων σήμερα είναι η συμπεριφορά των οδηγών και το σφάλμα του οδηγού. Διάφορες εταιρείες επικεντρώνονται στην πρόληψη τέτοιων περιστατικών, συχνά παρακολουθώντας τον οδηγό μέσω αισθητήρων κίνησης των ματιών και άλλων συστημάτων που μπορούν να ανιχνεύσουν την απώλεια προσοχής, την υπνηλία ή άλλους πιθανούς κινδύνους. Η ασφάλεια αποτελεί επίσης βασική προϋπόθεση για τα αυτόνομα οχήματα. Μέχρι σήμερα, όλες οι έρευνες δείχνουν ότι ο μέσος οδηγός είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός όσον αφορά την αυτόνομη τεχνολογία, καθιστώντας ακόμη πιο σημαντικό το να διασφαλιστεί ότι τα συστήματα αυτά είναι πιο ασφαλή από την ανθρώπινη οδήγηση.
  8. Αλλαγή συμπεριφοράς. Το λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών δεν διασφαλίζει τη χρήση τους από τους ανθρώπους. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να κάθονται στο δικό τους ιδιωτικό όχημα από το να μοιράζονται μια διαδρομή με ανθρώπους που δεν γνωρίζουν. Για να πετύχει η αλλαγή κινητικότητας, οι άνθρωποι θα πρέπει να αλλάξουν συμπεριφορά και προσδοκίες. Η παροχή αξιόπιστων και άνετων υπηρεσιών είναι απαραίτητη. Τα νομικά ή φορολογικά μέτρα μπορεί επίσης να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Προηγούμενο άρθροΌταν η απόφαση για τη ζωή και το θάνατο είναι μηχανική
Επόμενο άρθροΗ αγορά των αυτοκινήτων πρέπει να ξεφύγει από το παρελθόν