Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται πρότυπα για τον βασικό εξοπλισμό, ευρυζωνικό δίκτυο 5G και ισχυρές συνεργασίες για να έχουν επιτυχία τα αυτόνομα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά οχήματα, ανέφεραν πρόσφατα σε συνέδριο στο Βερολίνο, κορυφαία στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Ralf Speth, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Βρετανίας, Jaguar Land Rover, περιέγραψε τα φιλόδοξα σχέδια του για να παραμείνει η εταιρεία στην κορυφή, μπροστά στις ταχέως μεταβαλλόμενες τεχνολογικές αλλαγές, αλλά δήλωσε ότι ο κλάδος χρειάζεται επίσης ενιαίες και σαφείς οδηγίες για τη διαφύλαξη των πληροφοριών του οδηγού και της ιδιωτικότητας.
Η κυβέρνηση και η βιομηχανία πρέπει να συνεργαστούν στενά για να εξασφαλίσουν την επιτυχία καθώς εξελίσσεται η αγορά, δήλωσε ο R. Speth, στο συνέδριο που διοργάνωσε το περιοδικό Automobilwoche.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τον ταχύ ρυθμό ανάπτυξης στις αγορές αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.
Οι αλλαγές που σαρώνουν την αγορά υπόσχονται να φέρουν “τεράστια πρόοδο στην ανθρωπότητα”, με αυτόνομα αυτοκίνητα που προσφέρουν κινητικότητα σε πολλούς ανθρώπους, που είναι σήμερα αποκλεισμένοι από την οδήγηση, όπως οι ηλικιωμένοι και οι ανάπηροι, συνέχισε ο R. Speth, στην ομιλία του με θέμα: “The Recipe for Destination Zero“. Όμως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προμηθευτές θα πρέπει όλο και περισσότερο να δημιουργήσουν συνεταιρισμούς, για να αντιμετωπίσουν τις τεχνολογικές προκλήσεις που υπάρχουν, τόνισε.
“Καμία εταιρεία από μόνη της δεν μπορεί να αντιμετωπίσει προκλήσεις όπως η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της JLR στο Reuters μετά το συνέδριο. Πρόσθεσε, δε, ότι οι εταιρείες θα χρειαστεί επίσης να συνεχίσουν να επενδύουν στη βελτίωση των συμβατικών κινητήρων, που θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν την πλειονότητα των οχημάτων για χρόνια.
Όπως έχουμε ήδη γράψει, η Volkswagen και η Ford Motor Co βρίσκονται ήδη σε διερευνητικές συνομιλίες για να αναπτύξουν από κοινού αυτόνομα και ηλεκτρικά οχήματα, σε μια μακρόπνοη στρατηγική συμμαχία που θα εξοικονομήσει δισ. δολάρια στις δύο εταιρείες.
Ο Ralf Speth ζήτησε επίσης πρότυπα σε επίπεδο βιομηχανίας για σταθμούς και καλώδια φόρτισης, καθώς και για συστήματα επικοινωνίας οχημάτων.
Ένας τομέας ανησυχίας είναι η παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο Speth και άλλα στελέχη, στο συνέδριο.
Ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος της Porsche, της Volkswagen, μιλώντας για το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων, δήλωσε ότι «η ζήτηση για μπαταρίες θα είναι τόσο μεγάλη τα επόμενα χρόνια που δεν θα μπορεί να καλυφθεί από τους σημερινούς προμηθευτές. Έτσι, θα χρειασθούμε σίγουρα ευφυείς συνεργασίες».
Από την πλευρά του, ο Detlev Mohr, senior partner της εταιρείας συμβούλων McKinsey, που ήταν κεντρικός ομιλητής στο ίδιο συνέδριο, στην ενότητα για τις start-ups, δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των προσπαθειών για την ενίσχυση της αλυσίδας εφοδιασμού – ειδικά στον τομέα των μπαταριών – στη Γερμανία και τις γειτονικές χώρες κατά τα επόμενα δύο χρόνια.
«Ελπίζω ότι δεν θα είναι πολύ αργά. Χρειαζόμαστε σίγουρα επιτάχυνση και πιο αποφασιστική προσέγγιση. Ο καθορισμός στρατηγικών στόχων είναι καλός, αλλά η εφαρμογή είναι αυτό που τελικά θα κάνει τη διαφορά» κατέληξε.