Ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, κατά την ετήσια δεξίωση της Ένωσης: "Μια ισχυρή, παγκοσμίως ανταγωνιστική βιομηχανική βάση στην Ευρώπη είναι η προϋπόθεση για έναν πράσινο, ψηφιακό μετασχηματισμό. Εμείς στην αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλουμε ενεργά σε αυτό"

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας δεξίωσης της ACEA, ο Πρόεδρός της ζήτησε από την ΕΕ άμεση υιοθέτηση πολιτικών για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου.

Η αγορά αυτοκινήτου στην ΕΕ προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά περισσότερο από ένα τέταρτο φέτος σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά υιοθέτηση πολιτικών που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να στραφεί σε μηδενικές εκπομπές.

«Για να διασφαλίσουμε την επάνοδο στην ανάπτυξη – με ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι – χρειαζόμαστε επειγόντως τη δημιουργία του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της BMW, Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια πρόσφατης δεξίωσης της ACEA.

Σε αυτά περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών εφοδιαστικών αλυσίδων, ο νόμος της ΕΕ για τις σημαντικές πρώτες ύλες που θα διασφαλίζει την στρατηγική πρόσβαση στις ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και η ταχεία ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης».

«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία κορωνοϊού, η δυσκολία προμήθειας ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με αντίκτυπο στις τιμές και την διαθεσιμότητα της ενέργειας», συνέχισε ο κ. Zipse. «Όλα αυτά επισημαίνουν πόσο γρήγορα, βαθιά και απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο – όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες στον παγκοσμίως διασυνδεδεμένο κλάδο μας και τις αλυσίδες αξίας του».

Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το οκτάμηνο του 2022, οι συνολικός πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12%, στα 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Μέχρι σήμερα, η αγορά περιοριζόταν μόνον ως προς την προσφορά, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόριζαν την παραγωγή. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί να μειωθεί τους επόμενους μήνες, λόγω πληθωρισμού και φόβων ύφεσης.

Λαμβάνοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ το 2022 (7,9% και 10,5 εκατ. μονάδες). Αντιθέτως, προβλέπει συρρίκνωση και πάλι φέτος, με διολίσθηση 1%, στα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας στοιχεία του 2019, κάτι τέτοιο αντιπροσωπεύει πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.

Η νέα Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries στην ετήσια δεξίωση της Ένωσης

«Παρά την συρρικνούμενη αγορά, την πίεση του πληθωρισμού και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην Ε&Α και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση», τόνισε η νέα Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.

«Ένας τόσο ευρύς μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί μόνον από κλάδο που παραμένει ανταγωνιστικός και στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις σωστές πολιτικές», πρόσθεσε η κ. de Vries.

Φωτογραφίες: ACEA – Twitter

Προηγούμενο άρθροLG: παρουσίασε καινοτομίες στο AutoSens
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Sixt – BYD στην Ευρώπη