Η Hyundai, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Zeiss, εξελίσσει τεχνολογία που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις οθόνες αφής των αυτοκινήτων με «ολογραφικές οθόνες στο παρμπρίζ».
Αυτή η νέα προσέγγιση στοχεύει να χρησιμοποιήσει το παρμπρίζ ως πλήρη οθόνη προβολής διάφορων λειτουργιών, όπως μενού, ψυχαγωγία, χειρισμό ήχου, ακόμη και βίντεο ή παιχνίδια, κάτι που υπερβαίνει την παραδοσιακή οθόνη head-up display, η οποία περιορίζεται στις πληροφορίες οδήγησης, όπως η ταχύτητα και οι οδηγίες πλοήγησης.
Η νέα αυτή τεχνολογία, όπως υποστηρίζουν οι δύο εταιρείες, θα επιτρέψει την προβολή διαφορετικού περιεχομένου για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει σημαντικές πληροφορίες για την οδήγηση, ενώ ο συνοδηγός θα μπορεί να παρακολουθεί ταινίες ή να κάνει ακόμα και βιντεοκλήσεις, χωρίς να επηρεάζει την ορατότητα του οδηγού. Πρακτικά, η οθόνη θα λειτουργεί με ένα λεπτό, διαφανές φιλμ που θα είναι επικαλυμμένο στο παρμπρίζ και θα προβάλλει ολογράμματα μέσω ενός προβολέα.
Η τεχνολογία υπόσχεται να εξαλείψει την ανάγκη για οθόνες στο ταμπλό και να προσφέρει ένα ανοιχτό και καθαρό περιβάλλον στην καμπίνα των οχημάτων, με πιθανές μεθόδους χειρισμού, φωνητικές εντολές και χειρονομίες, που ήδη έχουν αρχίσει να εξελίσσονται και να χρησιμοποιούνται σε άλλα οχήματα.
Η Hyundai και η Zeiss αναπτύσσουν αυτή την τεχνολογία για μαζική παραγωγή το 2027, με τις πρώτες δοκιμές πρωτοτύπων να έχουν ξεκινήσει. Το αν θα αποτελέσει μια ασφαλέστερη εναλλακτική από τις υπάρχουσες οθόνες είναι ακόμα αβέβαιο. Αυτό εξαρτάται από το πώς θα λειτουργούν οι φωνητικές εντολές και αν οι οθόνες θα συμβάλλουν στη μείωση της προσοχής του οδηγού, αντί να την ενισχύουν.