Σάρκα και οστά πήραν οι τελευταίες συνομιλίες Honda – Nissan για πιθανή συνεργασία τους. Σχεδιάζουν να συγχωνευθούν υπό μια εταιρεία χαρτοφυλακίου με κορυφαία στελέχη επιλογής της Honda, σε έναν ιστορικό ανασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας. Σκοπός τους να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε μία εποχή ραγδαίων εξελίξεων στην τεχνολογία, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Mitsubishi Motors, που ανήκει εν μέρει στη Nissan, θα αποφασίσει έως τα τέλη Ιανουαρίου εάν θα συμμετάσχει στη νέα συνεργασία.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι και των τριών εταιρειών ανακοίνωσαν το νέο πλαίσιο σε συνέντευξη Τύπου σήμερα στο Τόκιο, με τον CEO της Honda, Toshihiro Mibe στο κέντρο, πλαισιωμένο από τους ομολόγους του –δήλωσαν ότι θα διαπραγματευτούν τις λεπτομέρειες.

«Έχουμε τη δυνατότητα να γίνουμε μια παγκόσμιας κλάσης, κορυφαία εταιρεία στη νέα κινητικότητα», δήλωσε ο Mibe. «Μέχρι το 2030 χρειαζόμαστε το πυροβολικό για να ανταγωνιστούμε στο πεδίο της μάχης. Ξεκινάμε λοιπόν σήμερα».

Η Honda, η υπ’ αριθμόν 2 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, και η Nissan σκοπεύουν να ολοκληρώσουν τη συμφωνία μέχρι τον προσεχή Ιούνιο και να ιδρύσουν την εταιρεία χαρτοφυλακίου, μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Σχεδιάζουν να δημοσιεύσουν τη νέα οντότητα περίπου εκείνη την περίοδο, εν αναμονή της έγκρισης των επενδυτών σε έκτακτες συνελεύσεις των μετόχων που προγραμματίζονται για τον Απρίλιο 2026.

Και οι δύο εταιρείες θα διαγραφούν από το Χρηματιστήριο του Τόκιο και θα γίνουν θυγατρικές της νέας εταιρείας χαρτοφυλακίου. Η Honda αναμένεται να προτείνει την πλειοψηφία των διευθυντών και τον πρόεδρο της νέας εταιρείας. Η τελική αναλογία μεταβίβασης μετοχών θα αποφασιστεί αργότερα και θα βασίζεται στις αξίες των μετοχών, μεταξύ άλλων παραγόντων. Άγνωστο παραμένει προς το παρόν το όνομα και η έδρα της νέας εταιρείας χαρτοφυλακίου.

Ο Mibe παρουσίασε τη συμφωνία ως λύση ενίσχυσης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των εταιρειών σε οτιδήποτε, από την παραγωγή, την έρευνα και ανάπτυξη οχημάτων έως τη χρηματοδότηση των πωλήσεων, την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού.

Οι συνδυασμένες λειτουργίες δεν θα είναι μια γρήγορη λύση, προειδοποίησε ο Mibe. Τα πρώτα αποτελέσματα θα αρχίσουν να εμφανίζονται μόνο πριν από το τέλος της δεκαετίας, με τα μεγάλα οφέλη να έρχονται μετά το 2030.

Η συνένωση θα μπορούσε να αποφέρει ετήσια έσοδα άνω των 181,84 δισεκατομμυρίων δολαρίων και λειτουργικών κερδών άνω των 19,18 δις, σύμφωνα με τις προβλέψεις των δύο μερών.

Προηγούμενο άρθροHyundai – Healthy Seas: Καθαρισμός των ελληνικών παράκτιων περιοχών