Η H2 Green Steel (“H2GS“) θα καταστεί παραγωγός χάλυβα μεγάλης κλίμακας βάσει μιας διαδικασίας παραγωγής χωρίς ορυκτά καύσιμα που στοχεύει μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβανομένης.

Η H2 Green Steel θα βρίσκεται στην περιοχή Boden-Luleå της βόρειας Σουηδίας, που παρέχει μοναδικές συνθήκες για παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά. Το έργο περιλαμβάνει ένα τεράστιο πράσινο εργοστάσιο υδρογόνου ως αναπόσπαστο τμήμα των εγκαταστάσεων παραγωγής χάλυβα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2024 και έως το 2030 η H2GS θα διαθέτει ετήσια παραγωγική ικανότητα πέντε εκατομμυρίων τόνων χάλυβα υψηλής ποιότητας. Ο Henrik Henriksson, σημερινός CEO της Scania, θα ηγηθεί της εταιρείας.

Η παγκόσμια βιομηχανία χάλυβα είναι μεταξύ των κλάδων με τις μεγαλύτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον κόσμο και αντιπροσωπεύει περίπου το 7% των παγκόσμιων εκπομπών. Η ζήτηση για χάλυβα χωρίς ορυκτά αυξάνεται σημαντικά, με έντονο ενδιαφέρον από ηγέτες της παγκόσμιας αγοράς σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, τα επαγγελματικά οχήματα, οι λευκές συσκευές, τα έπιπλα κ.λπ. Η βιομηχανία χάλυβα προσπαθεί να επιταχύνει τη μετάβαση στη μαζική κατασκευή χάλυβα χωρίς ορυκτά. Η H2GS θα κατασκευάσει μια οικολογική μονάδα παραγωγής χάλυβα μεγάλης κλίμακας στην περιοχή Norrbotten της βόρειας Σουηδίας, για την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα.

Σημαντική πηγή έμπνευσης για αυτήν την πρωτοβουλία είναι το πρωτοποριακό έργο HYBRIT και οι εταιρείες που το δημιούργησαν, SSAB, LKAB και Vattenfall. Η H2GS προσβλέπει σε στενή συνεργασία με τους δημιουργούς του HYBRIT, συμμετέχοντας στο όραμα να καταστεί η Σουηδία πρωτοπόρος παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά.

Η H2GS βασίζεται στην εμπειρία και τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την ίδρυση του Northvolt. Το επιχειρηματικό μοντέλο στηρίζεται στη στενή συνεργασία με στρατηγικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένης μιας εκτενούς συνεργασίας για ανάπτυξη προϊόντων, τεχνολογίας διεργασιών, στρατηγικών ανακύκλωσης και logistics.

“Θέλουμε να επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής βιομηχανίας χάλυβα. Ο εξηλεκτρισμός ήταν το πρώτο βήμα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον κλάδο μεταφορών. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή οχημάτων από χάλυβα υψηλής ποιότητας χωρίς ορυκτά”, δήλωσε ο Carl-Erik Lagercrantz, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της H2GS και της Northvolt.

“Ένα φορτηγό Scania ζυγίζει περίπου έξι τόνους και οι πέντε από αυτούς είναι χάλυβας, που σήμερα δυστυχώς παράγεται με σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα. Επενδύοντας και συνεργαζόμενοι με την H2 Green Steel, επιταχύνουμε περαιτέρω την μετάβαση σε προϊόντα χωρίς εκπομπές σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Πρόκειται για μια σημαντική φιλοδοξία της Scania, η οποία όχι μόνο θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, αλλά και στη θέσπιση ακόμα υψηλότερων στόχων”, σημείωσε ο Anders Williamsson, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Επικεφαλής Προμηθειών της Scania.

Η H2GS δημιουργεί μια ισχυρή ομάδα διαχείρισης με συμπληρωματικό υπόβαθρο και παγκόσμια εμπειρία στον κλάδο του χάλυβα, σημαντικές κατηγορίες πελατών, Ε & Α, ψηφιοποίηση, χρηματοδότηση και δημόσιες υποθέσεις.

“Είμαστε ευτυχείς που ο Henrik Henriksson θα ηγηθεί αυτού του πρωτοποριακού εγχειρήματος. Ως CEO της Scania, ο Henrik υπήρξε ένας από τους πιο διορατικούς και ενεργούς ηγέτες της επιχειρηματικής κοινότητας για την κλιματική αλλαγή και την μετάβαση σε έναν κόσμο χωρίς εκπομπές ορυκτών καυσίμων. Ξεκινάμε από κοινού ένα απίστευτα συναρπαστικό ταξίδι”, τόνισε ο Harald Mix, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Vargas.

“Η κλιματική κρίση αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας και, δεδομένου του αντίκτυπου του χάλυβα στην αειφόρο ανάπτυξη άλλων κλάδων, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ταχύς μετασχηματισμός του κλάδου χάλυβα. Η H2 Green Steel θα επιταχύνει αυτόν τον μετασχηματισμό και θα καταστήσει τον σουηδικό χάλυβα παγκοσμίως διάσημο, όχι μόνον για την ποιότητά του, αλλά και ως το πιο οικολογικό ατσάλι στον κόσμο. Ανυπομονώ να συμμετάσχω σε αυτό το ταξίδι από την αρχή, δημιουργώντας τις επόμενες επιτυχείς σουηδικές εξαγωγές”, δήλωσε ο Henrik Henriksson, νέος CEO της H2 Green Steel.

Αυτή η πρωτοβουλία αναπτύχθηκε σε στενή συνεργασία μεταξύ της Vargas και διαφόρων στρατηγικών και χρηματοοικονομικών επενδυτών που είναι παγκόσμιοι ηγέτες στη βιωσιμότητα και την ψηφιοποίηση. Η H2GS βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης της Α σειράς χρηματοδότησης ιδίων κεφαλαίων ύψους 50 εκατ. ευρώ εκ μέρους μιας επιλεγμένης ομάδας επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των Vargas, Scania, SMS group, BILSTEIN GROUP, EIT InnoEnergy, Cristina Stenbeck, Daniel Ek, Altor Fund V και IMAS Foundation.

“Το να είσαι σε θέση να συνεργαστείς με τους επιχειρηματίες επενδυτές της Northvolt κατά την τέλεση του επόμενου τολμηρού οράματός τους για επιτάχυνση παραγωγής οικολογικού χάλυβα, αποτελεί σπάνια ευκαιρία. Μου θυμίζει τον ρόλο που διαδραμάτισαν τα μακροπρόθεσμα κεφάλαια στη δημιουργία κορυφαίων παγκόσμιων εταιρειών στη Σουηδία εδώ και περισσότερο από μισό αιώνα. Όλοι οφείλουμε να υποστηρίξουμε τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών και βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για τις μελλοντικές γενιές. Είμαι πολύ υπερήφανος που συμμετέχω στην πρωτοβουλία της H2 Green Steel”, σχολίασε η Cristina Stenbeck, εκ των πρώτων υποστηρικτών και επενδυτών της H2 Green Steel.

Η συνολική χρηματοδότηση της πρώτης φάσης του έργου ανέρχεται σε περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα συγκεντρωθούν μέσω ενός συνδυασμού χρηματοδότησης ιδίων κεφαλαίων και πράσινων έργων. Η Morgan Stanley, η Societe Generale και η KfW IPEX-Bank, ενεργούν ως οικονομικοί σύμβουλοι της H2GS. Η Sweco ενεργεί ως σύμβουλος αδειοδότησης και κατασκευών.

Η H2GS θα εδρεύει στην περιοχή Boden-Luleå, η οποία φιλοξενεί επίσης εταιρείες παγκόσμιας κλάσης και ερευνητικά ιδρύματα του μεταλλευτικού κλάδου και εξορύξεων. Η περιοχή παρέχει μοναδικές συνθήκες για παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά, με πρόσβαση σε άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας και ένα μεγάλο λιμάνι στη Luleå. Η H2GS αναμένεται να δημιουργήσει 1.500 άμεσες θέσεις εργασίας στην περιοχή Norrbotten και το έργο θα αυξήσει την καθαρή αξία εξαγωγών της Σουηδίας κατά περίπου 30 δισεκατομμύρια SEK. Η παραγωγή σε μαζική κλίμακα ξεκινά το 2024.

Η H2GS θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία συνολικών γνώσεων στο Norrbotten – όπου η βιομηχανία, οι πάροχοι, οι δήμοι, οι αρχές και ο ακαδημαϊκός κόσμος συνεργάζονται για την επιτάχυνση των προσπαθειών αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Σουηδίας.

Φωτογραφία: European Steel Association (EUROFER)

Προηγούμενο άρθροΝέοι CEO στη Sixt, που έκλεισε το 2020 με κέρδος
Επόμενο άρθροΗ Toyota παρουσίασε στην Ευρώπη το νέο FCEV Mirai