Η Toyota παρουσίασε στην Ευρώπη το νέο Toyota Mirai, τη δεύτερη γενιά του πρωτοποριακού ηλεκτρικού sedan κυψελών καυσίμου υδρογόνου μηδενικών εκπομπών.

  • Πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, με σημαντικό περιορισμό μεγέθους και βάρους των κύριων εξαρτημάτων
  • Η νέα πλατφόρμα και η επανατοποθέτηση του συστήματος μετάδοσης κίνησης επιτρέπουν την προσθήκη μιας τρίτης δεξαμενής καυσίμου υδρογόνου, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 30% στην αυτονομία του αυτοκινήτου, στα περίπου 650 χλμ.
  • Εύκολος ανεφοδιασμός σε πέντε λεπτά ή λιγότερο
  • Σημασία στη μεγαλύτερη συναισθηματική ελκυστικότητα μέσω σχεδιασμού και ποιότητας οδήγησης, πέραν της οικολογικής απόδοσης του Mirai

Το όραμα της Toyota για μια βιώσιμη κοινωνία υδρογόνου αντιλαμβάνεται τη σημασία του υδρογόνου ως βιώσιμης και άφθονης πηγής μεταφοράς και αποθήκευσης ενέργειας. Έχει τη δυνατότητα να παρέχει μηδενική κινητικότητα μηδενικού άνθρακα, όχι μόνο για οχήματα δρόμου αλλά και για τρένα, πλοία και αεροπλάνα και να παρέχει ενέργεια στη βιομηχανία, τις επιχειρήσεις και τα σπίτια. Αποτελεί επίσης αποτελεσματικό μέσο αποθήκευσης ανανεώσιμης ενέργειας και μπορεί να μεταφερθεί όπου χρειάζεται.

Η Toyota ξεκίνησε την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 1992, παρουσιάζοντας με επιτυχία το Mirai sedan στις παγκόσμιες αγορές το 2014. Αυτό το πρωτοποριακό επίτευγμα οφείλεται στην παγκόσμια κορυφαία εμπειρία υβριδικής τεχνολογίας της εταιρείας, την βασική τεχνολογία για ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κινητήρων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η βασική ιδέα της υβριδικής ισχύος προσαρμόστηκε με επιτυχία και οδήγησε στην παραγωγή οχημάτων υβριδικών ηλεκτρικών (HEV), ηλεκτρικών υβριδικών plug-in (PHEV), ηλεκτρικών μπαταρίας (BEV) και – ξεκινώντας με το Mirai – ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου (FCEV). Το καθένα έχει ιδιότητες που ταιριάζουν σε διαφορετικές απαιτήσεις κινητικότητας: για παράδειγμα, τα BEV για μικρότερες μετακινήσεις και αστική οδήγηση. Τα HEV και PHEV για γενική χρήση και μεγάλες προσωπικές μετακινήσεις και τα FCEV ως μεγαλύτερα επιβατικά αυτοκίνητα, βαρέα οχήματα και δημόσιες συγκοινωνίες.

Σε 23 χρόνια μαζικής παραγωγής, η Toyota πούλησε πάνω από 16 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα παγκοσμίως, καθιστώντας την τεχνολογία κοινότυπη και βοηθώντας στην εξοικονόμηση εκατομμυρίων τόνων εκπομπών άνθρακα.

Τώρα κυκλοφορεί μια νέα γενιά Mirai, ένα αυτοκίνητο που μεταφέρει την τεχνολογία FCEV σε ανώτερο επίπεδο και προσφέρει μεγαλύτερη συναισθηματική ελκυστικότητα στους πελάτες όσον αφορά στο δυναμικό, σύγχρονο ύφος και τις πιο ικανοποιητικές οδηγικές επιδόσεις. Ένα πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, η έξυπνη κατανομή και η αεροδυναμική απόδοση επεκτείνουν την αυτονομία στα περίπου 650 χλμ, χωρίς εκπομπές εκτός από καθαρό νερό.

Αυξημένες πωλήσεις συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου

Η εισαγωγή του νέου Mirai θα οδηγήσει την Toyota σε βαθύτερη διείσδυση αγοράς, που θα υποστηρίζεται από αύξηση παραγωγής κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Όπως αναφέρει το Kenshiki Forum της Toyota Motor Europe τον Δεκέμβριο του 2020 (βλ. παρακάτω πίνακα), η εταιρεία προβλέπει σύντομα 10πλάσια αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων συστημάτων κυψελών καυσίμου.

Η αύξηση πωλήσεων του Mirai θα υποστηριχθεί από τις ισχυρότερες επιδόσεις του νέου μοντέλου και τη μεγαλύτερη ελκυστικότητα, ιδίως ως πιο προσιτό όχημα με μειωμένη τιμή πώλησης κατά περίπου 20%.

Η πρακτικότητα απόκτησης ενός FCEV υδρογόνου θα αυξάνεται επίσης σταθερά, καθώς οι αγορές θα βελτιώνουν τις υποδομές υδρογόνου, θα αυξάνεται το πλήθος των πρατηρίων ανεφοδιασμού και οι κυβερνήσεις και οι τοπικές αρχές θα θεσπίσουν νέα κίνητρα και κανονισμούς για καθαρότερη κινητικότητα.

Ο Αρχιμηχανικός Yoshikazu Tanaka δήλωσε σχετικά: “Η Toyota Motor Corporation θεωρεί το υδρογόνο αποτελεσματικό καύσιμο για το μέλλον. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και ενεργειακών θεμάτων μέσω μαζικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV). Αυτά λειτουργούν με υδρογόνο, είναι ιδιαίτερα αποδοτικά, μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις, ανεφοδιάζονται γρήγορα και εκβάλλουν μόνο νερό. Έχουν τεράστιες δυνατότητες ως αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον ή «απόλυτα οικολογικά αυτοκίνητα». Το 2014, η Toyota παρουσίασε το Mirai ως το πρώτο εμπορεύσιμο FCEV στον κόσμο, ελπίζοντας να συνεισφέρει με την πώληση ενός αυτοκινήτου που πίστευε πως θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια κοινωνία υδρογόνου τα επόμενα 100 χρόνια. Μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί παγκοσμίως πάνω από 10.000 τέτοια αυτοκίνητα. Αυτό το πρώτο βήμα βοήθησε στην αποδοχή του υδρογόνου και την αγορά FCEV”.

“Ωστόσο, λόγω της βραδύτερης από την αναμενόμενη ανάπτυξη υποδομής και των ανάλογου περιορισμού του αριθμού οχημάτων που μπορούν να εισαχθούν στην αγορά, δεν έχουμε πετύχει ευρεία υιοθέτηση των FCEV. Επιπλέον, η ανατροφοδότηση εκ μέρους των πελατών ανέδειξε την ανάγκη μεγαλύτερης αυτονομίας και βελτίωσης της άνεσης του οπίσθιου καθίσματος. Για να αυξήσουμε λοιπόν τη ζήτηση για FCEV, χρειαζόμαστε ένα όχημα με καλύτερες βασικές επιδόσεις και ελκυστικότητα που θα ενθαρρύνει περισσότερους πελάτες να το αγοράσουν, ακόμα και αν παραμένουν οι περιορισμοί υποδομής”.

“Λάβαμε σαφώς υπόψη όλη την ανατροφοδότηση των πελατών και ξανασχεδιάσαμε το Mirai από την αρχή, με στόχο τη δημιουργία ενός οχήματος που ο κόσμος θα επιθυμούσε να αποκτήσει. Η ιδέα της ανάπτυξης ήταν «EDGE (ΣΣ: με την έννοια της πρωτοπορίας) για ένα διασκεδαστικό μέλλον». Αυτό σημαίνει ότι το νέο Mirai αναπτύχθηκε ως ένα όχημα ελκυστικό, με έντονη προσωπικότητα και συναισθηματική διάσταση. Το νέο Mirai διατίθεται με τα πιο προηγμένα και ανώτατα επίπεδα εξοπλισμού ασφαλείας”.

“Αγωνιστήκαμε για να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που οι πελάτες θα θέλουν να οδηγούν συνεχώς, ένα αυτοκίνητο με συναισθηματικό και ελκυστικό σχεδιασμό και δυναμικές επιδόσεις και ανταπόκριση που φέρνουν το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Επιθυμία μου είναι οι πελάτες να λένε «Επέλεξα το Mirai μόνο και μόνο επειδή ήθελα αυτό το αυτοκίνητο – συμβαίνει να είναι και FCEV». Ελπίζω το νέο Mirai να επιδείξει βιώσιμες και λαμπρές δυνατότητες για τον κόσμο και το μέλλον των παιδιών μας βοηθώντας να επιτύχουμε μια κοινωνία υδρογόνου”.

Δείτε εδώ σχετικό video. 

Προηγούμενο άρθροH2 Green Steel: παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά
Επόμενο άρθροSAP: πιλοτικός προϋπολογισμός κινητικότητας