Στην Προεδρική Κατοικία της Ρώμης, η Lancia γιορτάζει την 115η επέτειο της δημιουργίας της και τα 60α γενέθλια της Flaminia του Ιταλού Προέδρου.
To Palazzo del Quirinale, ένα από τα πλέον ιστορικά κτήρια της Ρώμης και Επίσημη Κατοικία του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας στην «Αιώνια Πόλη», φιλοξενεί τους εορτασμούς για την 115η επέτειο από τη γέννηση της Lancia, αλλά και τα 60 χρόνια υπηρεσίας της προεδρικής Lancia Flaminia.
«Η 27η Νοεμβρίου είναι μια πολύ σημαντική ημέρα για τη μάρκα και την Ιταλία. Αυτή η διπλή γιορτή μας γεμίζει υπερηφάνεια», σημείωσε ο Luca Napolitano, CEO της Lancia. «Το Palazzo del Quirinale μας δίνει την ευκαιρία να συνδυάσουμε τα 115α γενέθλια της μάρκας με τα 60α γενέθλια της προεδρικής Flaminia. Η δημιουργικότητα και η ευφυΐα των σχεδιαστών και μηχανικών της μάρκας, δημιούργησε μια σειρά διαχρονικών αριστουργημάτων, τα οποία κατέκτησαν την Ιταλία και τον κόσμο. Με βάση αυτή την πλούσια ιστορία, είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε το 10ετες πλάνο μας προς τη βιώσιμη αυτοκίνηση».
Lancia – 115 χρόνια διαχρονικής ιταλικής κομψότητας
Η Lancia ιδρύθηκε στο Τορίνο στις 27 Νοεμβρίου του 1906, από τους Vincenzo Lancia και Claudio Fogolin, οι οποίοι ήταν εργαζόμενοι στη Fiat και φανατικοί φίλοι του αυτοκινήτου. Ο Vincenzo Lancia ήταν ήδη πολύ γνωστός στο χώρο, αφού είχε κατακτήσει σειρά νικών σε αγώνες οδηγώντας μοντέλα της Fiat
Το πρώτο μοντέλο της μάρκας ήταν η Lancia 12 HP του 1908, ένα αρκετά αντισυμβατικό αυτοκίνητο για την εποχή, με χαμηλό και ελαφρύ πλαίσιο, αλλά και άξονα μετάδοσης αντί αλυσίδας που ήταν η τότε πάγια τεχνική επιλογή. Με περισσότερες από 100 πωλήσεις, αποτέλεσε και εμπορική επιτυχία για τα δεδομένα της εποχής, ενώ βοήθησε τη μάρκα να κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα. Η φήμη της Lancia συνέχισε να μεγαλώνει και αμέσως μετά τη λήξη του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου, παρουσιάστηκαν νέα μοντέλα υψηλής ποιότητας, όπως οι Lambda, Augusta και Aprilia.
Στα χρόνια που ακολούθησαν το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, η Lancia, συνέχισε το ίδιο δυναμικά, παρουσιάζοντας το 1950 την Aurelia, το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με κινητήρα V6. Το μοντέλο θα κέρδιζε σειρά νικών σε διάφορους αγώνες, οδηγώντας τον Gianni Lancia – γιο του ιδρυτή της μάρκας- να δημιουργήσει το επίσημο αγωνιστικό τμήμα της μάρκας, την Scuderia Lancia.
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, η μάρκα δημιούργησε μοντέλα όπως οι Flaminia και Flavia –το πρώτο Ιταλικό αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς- που εξελίχθηκαν σε ορόσημα της αυτοκίνησης.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το αγωνιστικό τμήμα αναβίωσε και εξελίχθηκε στον απόλυτο κυρίαρχο στους αγώνες ράλι για τα επόμενα 20 χρόνια, με θρύλους όπως οι Stratos, 037 και αργότερα η Delta. Η Lancia με αυτές τις επιτυχίες βρέθηκε την κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με δεκαπέντε Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε αγώνες αντοχής, ένα 1000 Miglia, δύο Targa Florio, και ένα Carrera Panamericana.
Πέρα από τους αγώνες, η μάρκα συνέχισε να εκπλήσσει και στα μοντέλα παραγωγής. Η αποκάλυψη του Y10 το 1985 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ήρθε να φέρει επανάσταση στη σχεδίαση των αυτοκινήτων πόλης. Σύντομα το Y θα κατακτούσε την Ευρώπη, με τις τέσσερις γενιές του να συνθέτουν το πλέον εμπορικό μοντέλο της Lancia με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις.
Η Προεδρική Lancia Flaminia – Παγκόσμιος Πρέσβης της Ιταλίας
Η Lancia Flaminia παρουσιάστηκε το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ως η ναυαρχίδα της μάρκας. Εφοδιαζόταν με έναν προηγμένο V6 κινητήρα 2,5 λίτρων και ένα εξαιρετικά πολυτελές και κομψό εσωτερικό. Σύντομα, ανεξάρτητοι σχεδιαστές-κατασκευαστές, βασίστηκαν στη Flaminia για να παρουσιάσουν ειδικές εκδόσεις. Το 1961, ο Pinin Farina κατασκεύασε μια ανοικτή προεδρική έκδοση, η οποία έμεινε στην ιστορία ως “335”, κωδικός που υποδείκνυε το μήκος του μεταξονίου της σε εκατοστά. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Πρόεδρο Giovanni Gronchi κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Βασίλισσας Ελισάβετ Β’ στην Ιταλία. Μέσα σε μερικούς μήνες είχαν κατασκευαστεί τέσσερα οχήματα, τα οποία πήραν τα ονόματα τους από διάσημα άλογα της Scuderie del Quirinale, δηλαδή των στάβλων του Προεδρικόυ Μεγάρου. Τα ονόματα ήταν: Belfiore, Belmonte, Belvedere και Belsito.
Τα Belfiore, Belmonte και Belvedere είχαν ανοικτό αμάξωμα με ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή, ενώ το Belsito κλειστή οροφή. Και τα τέσσερα ήταν βαμμένα στο χρώμα midnight blue, εσωτερικά είχαν δερμάτινη επένδυση Connolly σε μαύρο χρώμα, ενδοεπικοινωνία μεταξύ του οδηγού και της καμπίνας των επιβατών, με το πολυτελές σαλόνι να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 άτομα. Κατά την επίσημη θητεία τους, οι pροεδρικές Flaminia φιλοξένησαν σπουδαίες προσωπικότητες, όπως ο John F. Kennedy και ο Charles de Gaulle. Σήμερα, δύο αυτοκίνητα εξακολουθούν να ανήκουν στην Scuderie del Quirinale: τα Belfiore και Belvedere, τα οποία βρίσκονται στην υπηρεσία του Ιταλού Προέδρου σε σημαντικές περιστάσεις. Το Belsito βρίσκεται στο Ιστορικό Μουσείο Στρατιωτικών Οχημάτων της Ρώμης, ενώ το Belmonte στο Εθνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στο Τορίνο.