Η αυτοκινητοβιομηχανία Lamborghini, του Ομίλου Volkswagen, κατέληξε σε συμφωνία με τα συνδικάτα για την καθιέρωση τετραήμερης εβδομάδας για τους εργαζομένους στην παραγωγή της, δήλωσαν οι εργατικές ενώσεις και η εταιρεία στις 5 Δεκεμβρίου.

Τα συνδικάτα FIOM και FIM-CISL δήλωσαν ότι η συμφωνία είναι «ιστορική», καθώς είναι η πρώτη στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προχωρά σε σημαντική μείωση των ωρών εργασίας χωρίς μείωση των μισθών, αλλά μάλλον αύξηση τους. «Εργαστείτε λιγότερο και καλύτερα, αυτή είναι η αρχή που καθοδήγησε αυτή τη διαπραγμάτευση, η οποία αποτελεί μέρος μιας συνολικής συλλογιστικής».

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε με τη Lamborghini αποτελεί μέρος ευρύτερης επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης-πλαισίου των εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία περιλαμβάνει επίσης 500 νέες θέσεις εργασίας, αύξηση των ετήσιων μισθών και περαιτέρω επιδόματα.

Η προσπάθεια για μείωση των ημερών απασχόλησης των εργαζομένων έρχεται σε μια εποχή που πολλές εταιρείες ακόμη και δημόσιες υπηρεσίες αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι υπάλληλοί τους. Στόχος τους είναι να βελτιώσουν την ευημερία των εργαζομένων και να εξασφαλίσουν συγκράτηση του κόστους λειτουργίας της εταιρείας μετά την πανδημία COVID-19 και την αβάσταχτη σε πολλές περιπτώσεις αύξησή του, όπως ανέφερε το Reuters.

Ο αντίκτυπος της τετραήμερης εβδομάδας εργασίας έχει μελετηθεί αρκετά διεξοδικά, από μικρές επιχειρήσεις έως ολόκληρες χώρες, και τα αποτελέσματα είναι σχεδόν καθολικά θετικά. Η βελτιωμένη παραγωγικότητα, η καλύτερη ψυχική υγεία και τα υψηλότερα έσοδα ήταν κοινά μεταξύ των εταιρειών που τη δοκίμασαν.

Όπως αναφέρει το tech.co, 16 εταιρείες προσφέρουν τετραήμερη εβδομάδα εργασίας: Amazon, Basecamp, BigLaw, Bolt, Buffer, CARFAX, Ecosia, Forbes Advisor, Kickstarter, KRÜSS, Lamborghini, Microsoft, Panasonic, Samsung, thredUp, Toshiba.

LAMBORGHINI: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΕΚΟΡ

Η Automobili Lamborghini επιτυγχάνει αποτελέσματα ρεκόρ πωλήσεων το 2023. O Πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Stephan Winkelmann, δήλωσε κατά την διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου εκθεσιακού χώρου της μάρκας στη Νάπολη της Φλόριντα: «Το 2023 ήταν μια χρονιά ανάπτυξης και εξέλιξης για τη Lamborghini, καθώς γιορτάζουμε την 60η επέτειο της εταιρείας. Η μάρκα έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση του επενδυτικού προγράμματος Direzione Cor Tauri με την παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου V12 υβριδικού plug-in HPEV (High Performance Electrified Vehicle), του Revuelto».

Το πρώτο εννεάμηνο του 2023 έκλεισε με ρεκόρ σε πωλήσεις, κύκλο εργασιών και κερδοφορία, θέτοντας ιστορικά ορόσημα για την εταιρεία. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Lamborghini, ο τζίρος ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ μετά το εννεάμηνο, σημειώνοντας αύξηση +5,2% σε ετήσια βάση. Ταυτόχρονα το λειτουργικό αποτέλεσμα ανήλθε σε 618 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας το επίπεδο της χρήσης 2022.

Προηγούμενο άρθροHonda: νέα παγκόσμια γκάμα EV στην CES 2024
Επόμενο άρθροRe-Industry: Βιομηχανικός μετασχηματισμός Renault Group