Βιώσιμα υλικά στην παραγωγή ελαστικών: ανακυκλωμένο καουτσούκ, φλοιοί ρυζιού και μπουκάλια PET

H Continental δημιουργεί βιώσιμα υλικά, όπως καουτσούκ από πικραλίδες, φλοιούς ρυζιού και πλαστικά μπουκάλια, για τα ελαστικά της.

Τα ελαστικά αυτοκινήτου είναι στρογγυλά, μαύρα και κατασκευασμένα από καουτσούκ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των ελαστικών και η αλληλεπίδραση των διαφόρων υλικών τους είναι εξαιρετικά περίπλοκα. Όμως, οι μηχανικοί ελαστικών της Continental σταδιακά φέρνουν επαναστατικές αλλαγές.

Βήμα προς βήμα, γίνεται ήδη εμφανές ποιες πρώτες ύλες θα βρουν τον δρόμο τους στην κατασκευή των ελαστικών του μέλλοντος: απόβλητα από τη γεωργία, όπως η στάχτη από φλοιούς ρυζιού, φυσικό καουτσούκ από πικραλίδες, ανακυκλωμένο καουτσούκ και πλαστικά μπουκάλια PET.

Ο Claus Petschick, Επικεφαλής Βιωσιμότητας της Continental Tires, δήλωσε σχετικά με την αποστολή της εταιρείας: «Η Continental στοχεύει να γίνει ο πιο προοδευτικός κατασκευαστής στον κλάδο των ελαστικών από πλευράς βιωσιμότητας. Στόχος μας είναι να χρησιμοποιήσουμε 100% βιώσιμα υλικά στα ελαστικά μας το αργότερο μέχρι το 2050». Και πρόσθεσε, «Η καινοτόμος δύναμή μας μάς δίνει τη δυνατότητα να ανοίξουμε νέο και ακόμη πιο βιώσιμο πεδίο. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από την προέλευση και την προμήθεια των υλικών μας μέχρι την επανάχρηση και την ανακύκλωση των ελαστικών μας».

Ήδη σήμερα, περίπου 15% με 20% ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται σε τυπικά ελαστικά αυτοκινήτου της Continental. Για να αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό βιώσιμων υλικών και να διατηρήσει πολύτιμους πόρους, η Continental αναλύει και επανεξετάζει συνεχώς όλες τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ελαστικών. Δείτε πώς:

Άριστα υλικά για μέγιστη ασφάλεια

Ανάλογα με την εφαρμογή, την εποχή και τις συνθήκες, τα ελαστικά πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως, για παράδειγμα, στο σχέδιο του πέλματος. Αλλά σε άλλους τομείς, όπως στη σύνθεση του καουτσούκ, αυτές οι αλλαγές δεν είναι εύκολα ορατές, καθώς τα ελαστικά Continental αποτελούνται από 100 διαφορετικές πρώτες ύλες.

Η ακριβής σύνθεσή τους έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ελαστικά και στα χαρακτηριστικά χειρισμού τους. Μόνο όταν όλα τα υλικά ταιριάζουν ιδανικά μεταξύ τους, μπορούν να δημιουργηθούν ασφαλή, ενεργειακά αποδοτικά και ανθεκτικά ελαστικά υψηλής απόδοσης.

Το φυσικό καουτσούκ είναι απαραίτητο, χάρη στις εξαιρετικές του ιδιότητες

Το φυσικό καουτσούκ είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση της εξαιρετικής απόδοσης των ελαστικών και αντιπροσωπεύει από 10% έως και 40% του συνολικού βάρους των σύγχρονων ελαστικών υψηλών επιδόσεων, ενώ η βιομηχανία ελαστικών είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής της παγκόσμιας παραγωγής καουτσούκ, με περισσότερο από το 70%. Η Continental εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με στόχο να καταστήσει τις πολύπλοκες και κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού φυσικού καουτσούκ πιο βιώσιμες, όπως η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας αιχμής, η συμμετοχή τοπικών παραγωγών και η βελτίωση της διαφάνειας και της ιχνηλασιμότητας στην αλυσίδα αξίας. Παράλληλα, με το project Taraxagum, η Continental υλοποιεί μια καινοτόμο στρατηγική, ώστε να διασφαλίσει μικρότερη εξάρτηση από το παραδοσιακό καουτσούκ (προϊόν του καουτσοκόδεντρου), κυρίως με τη βιομηχανοποίηση της εξαγωγής φυσικού καουτσούκ από ειδικά καλλιεργημένα φυτά πικραλίδας, σε πολλές χώρες, κοντά στις μονάδες παραγωγής ελαστικών.

H Continental δημιουργεί βιώσιμα υλικά για τα ελαστικά της

Βιώσιμα υλικά πλήρωσης, φυτικής προέλευσης

Εκτός από το καουτσούκ, τα υλικά πλήρωσης, όπως το πυρίτιο, είναι απαραίτητα για την κατασκευή του ελαστικού. Το πυρίτιο, για παράδειγμα, βοηθά στη βελτιστοποίηση χαρακτηριστικών, όπως η πρόσφυση, η αντίσταση κύλισης και η διάρκεια ζωής του ελαστικού. Στο μέλλον, οι φλοιοί ρυζιού θα χρησιμοποιηθούν, ως πρώτη ύλη, για αειφόρα παραγόμενο πυρίτιο. Οι φλοιοί ρυζιού είναι απόβλητα της παραγωγής ρυζιού και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τρόφιμα ή ζωοτροφές. Το πυρίτιο που προέρχεται από την τέφρα των φλοιών ρυζιού είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό, όταν χρησιμοποιείται στην κατασκευή από αυτό που λαμβάνεται από συμβατικά υλικά, όπως η χαλαζιακή άμμος.

Διαδικασία πυρόλυσης για την ανάκτηση αιθάλης (rCB)

Διεύρυνση της κυκλικής οικονομίας

Η Continental στοχεύει σε παραγωγή ελαστικών πλήρους κυκλικής λειτουργίας, έως το 2050, το αργότερο, αλλά και στη χρήση ανακυκλωμένων πρώτων υλών. Αυτό θα διασφαλίσει ότι η αιθάλη – ένα άλλο σημαντικό υλικό πλήρωσης σε ενώσεις καουτσούκ – μπορεί να ληφθεί σε μεγάλη κλίμακα στο μέλλον.

Ανακυκλωμένο καουτσούκ από ελαστικά στο τέλος κύκλου ζωής τους

Επιπλέον, η Continental κάνει χρήση μηχανικής επεξεργασίας ελαστικών που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Το καουτσούκ, ο χάλυβας και τα υφασμάτινα κορδόνια διαχωρίζονται το ένα από το άλλο, σε μια εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία. Το καουτσούκ στη συνέχεια προετοιμάζεται για επανάχρηση, ως μέρος νέων ενώσεων καουτσούκ.

Νήμα πολυεστέρα υψηλής ποιότητας λαμβάνεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET που διαφορετικά θα κατέληγαν σε αποτεφρωτήρες ή χώρους υγειονομικής ταφής

Ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια στο περίβλημα των ελαστικών

Οι ανακυκλωμένες πρώτες ύλες θα έχουν σημαντικό ρόλο στο στα αειφόρα ελαστικά του μέλλοντος. H Continental εργάζεται για την απόκτηση υψηλής ποιότητας πολυεστερικού νήματος από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET. Τα μπουκάλια PET συχνά καταλήγουν σε χωματερές, μολύνοντας σοβαρά το περιβάλλον. Με την τεχνολογία ContiRe.Tex, η Continental έχει ήδη αναπτύξει μια πιο ενεργειακά αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση, που επιτρέπει την επανάχρηση, έως και 15 πλαστικών μπουκαλιών σε κάθε ελαστικό, ανάλογα με το μέγεθός του. Οι φιάλες PET προέρχονται αποκλειστικά από περιοχές, ανά τον κόσμο, όπου δεν υπάρχουν δυνατότητες ανακύκλωσής τους.

Τεχνολογία ContiRe.Tex: πλαστικά μπουκάλια χρησιμοποιούνται στα ελαστικά
Προηγούμενο άρθροΟ Valtteri Bottas στο Centro Stile Alfa Romeo
Επόμενο άρθροΈρευνα: εναλλακτικά μέσα μετακίνησης στις πόλεις