Η Global Fleet Survey διαπίστωσε ότι η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα είναι η πρώτη προτεραιότητα των πολυεθνικών στόλων, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να επιτύχουν τους εταιρικούς στόχους βιωσιμότητας. Ωστόσο, ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης ποικίλλει ευρέως από ήπειρο σε ήπειρο.

Οι μεγαλύτεροι πολυεθνικοί στόλοι του κόσμου κατευθύνονται προς τον ίδιο προορισμό, αλλά σε διαφορετικές τροχιές, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τους επικεφαλής παγκόσμιου στόλου.

Η Global Fleet Survey συμπεριέλαβε 127 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στόλου που επιβλέπουν συνολικά περισσότερα από 1 εκατομμύριο εταιρικά αυτοκίνητα και 300.000 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Εκπομπές CO2

Οι λειτουργίες στόλου στην Ευρώπη έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο προς την οδήγηση μηδενικών εκπομπών ρύπων, με το 90% των στόλων να προσθέτουν ηλεκτρικά οχήματα (EV) στις δραστηριότητές τους φέτος, ξεπερνώντας τα ποσοστά άλλων περιοχών: 61% των στόλων στη Βόρεια Αμερική, 45% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, 25% στη Λατινική Αμερική και 27% στην περιοχή Αφρικής-Μέσης Ανατολής. Συνολικά, οι 127 στόλοι προβλέπουν ότι το 36% των οχημάτων τους θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2025.

Οι δραστηριότητες του ευρωπαϊκού στόλου έχουν επίσης τους πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα, με το 33% να εισάγει μέγιστο όριο CO2 60 γραμ./χλμ έως το 2025, σε σύγκριση με 29% στη Βόρεια Αμερική, 20% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, 18% στη Λατινική Αμερική και 15% στην περιοχή Αφρικής-Μέσης Ανατολής.

Αυτοί οι στόχοι CO2 είναι σημαντικά χαμηλότεροι από τις σημερινές μέσες εκπομπές CO2 των 119 γραμ./χλμ. στην Ευρώπη, 159 γραμ./χλμ. στη Βόρεια Αμερική, 136 γραμ./χλμ. στη Λατινική Αμερική, 135 γραμ./χλμ. στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και 141 γραμ./χλμ. στην περιοχή Αφρικής-Μέσης Ανατολής.

5,5% εξοικονόμηση κόστους

Με τα τμήματα προμηθειών να ηγούνται του 58% των ομάδων παγκόσμιων στόλων, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως η εξοικονόμηση κόστους εμφανίζεται ψηλά στην εταιρική ατζέντα. Κατά μέσο όρο, οι πολυεθνικοί στόλοι προσπαθούν να μειώσουν κατά 5,5% το κόστος τους φέτος, παρά τον πληθωρισμό που πλήττει την παγκόσμια οικονομία, με επιλογές οχημάτων και εκπτώσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες leasing.

Η έρευνα διαπίστωσε πως η απόφαση να οργανωθεί ένας στόλος σε παγκόσμια βάση καθοδηγείται κυρίως από την επιθυμία να εναρμονιστούν οι διαδικασίες, να ελαχιστοποιηθεί το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και να επωφελούνται όλες οι τοπικές λειτουργίες από κοινές βέλτιστες πρακτικές.

Χρηματοδότηση στόλου

Το full service leasing αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος στη χρηματοδότηση οχημάτων στην Ευρώπη (95%), στις περιοχές Αφρικής-Μέσης Ανατολή (74%), Ασίας-Ειρηνικού (74%) και τη Λατινική Αμερική (71%), αλλά και στην πλειονότητα των οχημάτων στόλου στη Βόρεια Αμερική (63%). Σε όλες τις περιοχές, εκτός από τη Βόρεια Αμερική, οι πολυεθνικοί στόλοι έχουν μειώσει τον αριθμό των παρόχων χρηματοδότησης τους τελευταίους 12 μήνες.

Και αυτοί οι κολοσσιαίοι πελάτες στόλου, ο καθένας από τους οποίους διαθέτει κατά μέσο όρο 9.400 αυτοκίνητα και 3.600 LCV, προτιμούν λύσεις κινητικότητας από τις εταιρείες leasing και όχι από τους εξειδικευμένους προμηθευτές, καθώς αναζητούν εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερων εκπομπών άνθρακα στα εταιρικά αυτοκίνητα. Το 44% αυτών των στόλων πιστεύει ότι η αύξηση της εργασίας από το σπίτι θα οδηγήσει σε παροχή λιγότερων εταιρικών αυτοκινήτων στους εργαζομένους τους, τα οποία θα αντικατασταθούν από εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης, αν και το ποσοστό αυτό πέφτει στο 31% για τα βασικά οχήματα εργασίας. Μόνο στην Ευρώπη, ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό (22%) των υπευθύνων λήψης αποφάσεων στόλου αναμένει ότι ο αριθμός των οχημάτων τους θα συρρικνωθεί φέτος.

Προηγούμενο άρθροΗ JATO Dynamics λανσάρει το Car Mapper
Επόμενο άρθροΗ νέα Mercedes-Benz GLC, δυναμική και πανίσχυρη