Η FCA και η Engie ξεκινούν εργασίες για το μεγαλύτερο εργοστάσιο vehicle-to-grid

Η πανδημία COVID-19 δεν σταμάτησε τη συνεργασία μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και της Engie Eps, ούτε στη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν την ανάπτυξη ηλεκτρικής κινητικότητας. Η FCA έχει προχωρήσει στην προγραμματισμένη εργασία του πιλοτικού έργου που πρόκειται να δημιουργήσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο V2G (οχήματος-προς-δίκτυο) στον κόσμο στο εργοστάσιό της Mirafiori του Τορίνο.

Το έργο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από την FCA τον Σεπτέμβριο του 2019 σε συνεργασία με τον ιταλική εταιρεία διαχείρισης δικτύου Terna. Έκτοτε, η FCA επέλεξε την Engie Eps ως τεχνολογικό εταίρο για το έργο κατασκευής της υποδομής, που μέχρι το τέλος του 2021 θα μπορεί να συνδέει έως και 700 EV.

Η πρωτοβουλία θα συμβάλει στη σταθεροποίηση της ζήτησης στο δίκτυο, διασφαλίζοντας ένα πιο βιώσιμο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλει στη βελτιστοποίηση του κόστους λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Σε πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού, έχουν αρχίσει οι εργασίες στο εργοστάσιο της FCA στο Mirafiori, Τορίνο στην πρώτη φάση του πιλοτικού έργου Vehicle-to-Grid (V2G).

Το εργοτάξιο για τη φάση 1 του έργου άνοιξε στο κέντρο logistics του Drosso, στο συγκρότημα Mirafiori. Τα έργα καλύπτουν έκταση περίπου 3.000 τ.μ. με ήδη ανασκαμμένα 450 μ. τάφρων, έτοιμες να δεχθούν πάνω από 10 χλμ. καλωδίων που απαιτούνται για τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου με 64 σημεία αμφίδρομης γρήγορης φόρτισης, με έξοδο έως 50kW. Η κεντρική υποδομή και το προηγμένο σύστημα ελέγχου – που παρέχει υπηρεσίες δικτύου Vehicle-to-Grid εκτός από γρήγορη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων – σχεδιάστηκε, κατοχυρώθηκε και κατασκευάστηκε από την Engie Eps.

Η Φάση 1 του έργου αφορά στην εγκατάσταση συνολικά 32 στηλών V2G, οι οποίες θα μπορούν να συνδέσουν 64 ηλεκτρικά οχήματα και πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο. Μέχρι το τέλος του 2021, η υποδομή θα επεκταθεί ώστε να διασυνδέει έως και 700 ηλεκτρικά οχήματα, ικανή να παρέχει υπηρεσίες υπερταχέος δικτύου στον διαχειριστή δικτύου μεταφοράς, καθώς και να φορτίζει τα ίδια τα οχήματα.

Όταν τελειώσει το έργο θα είναι σε θέση να παρέχει έως και 25MW ρυθμιστικής χωρητικότητας, ως η μεγαλύτερη εγκατάσταση V2G που κατασκευάστηκε ποτέ στον κόσμο. Επιπλέον, από κοινού με άλλες εγκαταστάσεις της FCA στο Mirafiori – συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας του ηλιακού συλλέκτη 5MW – αυτή η υποδομή V2G θα καταστεί μια Εικονική Μονάδα Ηλεκτρικής Ενέργειας. Θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει υψηλό επίπεδο βελτιστοποίησης πόρων αντίστοιχο 8.500 νοικοκυριών και ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών στον διαχειριστή δικτύου, συμπεριλαμβανομένης μιας υπερταχείας ρύθμισης συχνότητας.

“Το έργο λειτουργεί ως εργαστήριό μας πειραματισμού και ανάπτυξης παροχής προστιθέμενης αξίας στις αγορές ενέργειας”, δήλωσε ο Roberto Di Stefano, επικεφαλής του EMEA e-Mobility της FCA. “Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα παραμένουν σε ακινησία το 80%-90% της ημέρας. Κατά τη διάρκεια αυτής της μακράς περιόδου, εάν συνδεθούν στο δίκτυο με τεχνολογία Vehicle-to-Grid, οι πελάτες μπορούν να αποζημιωθούν με χρήμα ή δωρεάν ενέργεια ως αντάλλαγμα της υπηρεσίας εξισορρόπησης που προσφέρουν, χωρίς να διακυβεύονται ουδόλως οι ανάγκες κινητικότητάς τους. Επιπλέον, αυτό το έργο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλαισίου της τεχνολογικής εταιρικής σχέσης μεταξύ ENGIE Eps και FCA από το 2016. Ο κύριος, απτός στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η μείωση του κόστους κύκλου ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων της FCA, μέσω συγκεκριμένων αποκλειστικών προσφορών για τους πελάτες μας”.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροSBTi: ενέκρινε τους στόχους της Michelin για μείωση εκπομπών
Επόμενο άρθροAlliance: Νέο επιχειρηματικό μοντέλο