Οι ημέρες του μοντέλου ιδιοκτησίας αυτοκινήτων σταθερής διάρκειας είναι μετρημένες, καθώς ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγοί προβαίνουν σε συνδρομητικές υπηρεσίες πιο ευέλικτου τύπου, σύμφωνα με κάποιους εμπειρογνώμονες. Ανατρεπτικοί νεωτεριστές τόσο εντός, όσο και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, αμφισβητούν το πρότυπο μίσθωσης οχημάτων ή το μοντέλο ιδιοκτησίας, το οποίο υφίσταται σχεδόν έναν αιώνα.

Ο Justin Benson, επικεφαλής της αυτοκίνησης στην KPMG UK, δήλωσε: “Φαντασθείτε το στο πλαίσιο μηνιαίας ή εβδομαδιαίας συνδρομής, όπως το Netflix ή το Spotify, αλλά για όλες τις ανάγκες μετακίνησής σας. Δεν θα υπογράφετε πλέον για μίσθωση ή προσωπική σύμβαση αγοράς κάθε λίγα χρόνια, δεδομένου ότι θα διενεργείτε μια τακτική πληρωμή, που θα σας δίνει πρόσβαση στη χρήση ενός οχήματος στην πρώτη ανάγκη”.

Στο απώτερο μέλλον, αυτή η συνδρομητική υπηρεσία θα επεκταθεί για να συνδυάσει όλα τα είδη μετακίνησης με μια πληρωμή, δήλωσε ο J. Benson, τα συμπεράσματα του οποίου βασίστηκαν σε έρευνα 1.000 στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και 2.000 πελατών από όλο τον κόσμο.

Οι αρχές των πόλεων βάζουν στο στόχαστρο την ιδιοκτησία αυτοκινήτου

Οι αρχές των πόλεων υφίστανται ήδη έντονες πιέσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δήλωσε ο Jonathan Hampson, γενικός διευθυντής UK της εξειδικευμένης εταιρίας car sharing, Zipcar.

[Διαβάστε πως οι ευρωπαϊκές πόλεις ενισχύουν τα μέτρα κατά των αυτοκινήτων]

“Το αυτοκίνητο και η πόλη έχουν φθάσει σε οριακό σημείο. Το καθεστώς πρέπει να αλλάξει, δεν έχουμε άλλη επιλογή”, είπε, προσθέτοντας ότι οι πόλεις έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν  “μηχανισμούς αντιμετώπισης”, που έχουν στόχο το ιδιωτικό αυτοκίνητο, “είτε πρόκειται για τέλη συμφόρησης, εισφορές στάθμευσης στο χώρο εργασίας, ζώνες ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών, καθεστώτα αδειοδότησης όλο και πιο αυστηρά και κανονισμούς σχεδιασμού. Μη γελιέστε, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν το ιδιωτικό αυτοκίνητο σταθερά στο στόχαστρό τους”.

Με σχεδόν 3.000 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 1.000 επιβατικών αυτοκινήτων ελεύθερης πρόσβασης και 250.000 πελάτες σε όλο το Λονδίνο, η Zipcar επωφελείται από την πολιτισμική τάση πρόσβασης και όχι ιδιοκτησίας.

“Σε αυτό το πλαίσιο, η ιδιοκτησία αυτοκινήτου δεν φαίνεται τόσο έξυπνη επιλογή. Σε ποιά λογική βάση θα πλήρωνα το 100% του χρόνου για κάτι που χρησιμοποιώ μόνο κατά 5%, αν μπορούσα να επιλέξω;” αναρωτήθηκε ο J. Hampson.

Οι επιχειρήσεις υιοθετούν τη φιλοσοφία του car sharing

Αυτή η λογική ισχύει εξίσου για τους ιδιώτες και τους επαγγελματίες πελάτες, πρόσθεσε. “Περίπου το 35% της επιχείρησής μας είναι επιχειρήσεις πελάτες και αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα της δραστηριότητάς μας”, δήλωσε ο J. Hampson. “Συνήθως είναι ΜΜΕ που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν στόλο οχημάτων και εκτιμούν την ευελιξία που μπορούμε να τους προσφέρουμε. Έτσι, για παράδειγμα, ένας ανθοπώλης, που χρειάζεται ένα όχημα μόνο για τρεις ώρες την ημέρα για να πάρει τα λουλούδια του από την αγορά το πρωί, είναι μια τέλεια περίπτωση χρήσης για εμάς. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το όχημά μας για το δρομολόγιο και στη συνέχεια να φύγουν και να το ξεχάσουν”.

Η ελκυστικότητα αυτής της περιεκτικής προσφοράς, με συντήρηση και ασφάλιση σε μια ενιαία πληρωμή, αντικατοπτρίζεται στα συνδρομητικά μοντέλα, που δίνουν στις επιχειρήσεις και τους οδηγούς την ελευθερία να λύσουν μια σύμβαση μίσθωσης σε μηνιαία ή και εβδομαδιαία βάση, χωρίς να πληρώσουν ποινή.

Η νέα συνδρομητική υπηρεσία αυτοκινήτων της Γερμανίας

Στο Βερολίνο, η συνδρομητική υπηρεσία βάσει της εφαρμογής Cluno (που απεικονίζεται), εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 28 εκατ. δολαρίων την περασμένη εβδομάδα, για να επιταχύνει την επέκταση των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι χρειάζονται μόλις τρία λεπτά με ένα smartphone για να υποβάλει κάποιος αίτηση για αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου του πιστωτικού ελέγχου και θα προβεί ακόμα και σε παράδοση του οχήματος στον πελάτη. Εξακολουθεί να υπάρχει μια ελάχιστη περίοδος σύμβασης έξι μηνών, αλλά η μηνιαία συνδρομή καλύπτει τη συντήρηση, τη φθορά, τα χειμερινά ελαστικά, την εγγύηση, την ταξινόμηση, τον φόρο οχήματος και πλήρη ασφάλιση.

Η Cluno λέει ότι οι μορφές παραδοσιακής αγοράς, χρηματοδότησης ή μίσθωσης για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, δεν διαθέτουν ευελιξία και απαιτούν προσπάθεια σύγκρισης των προσφορών, διαπραγμάτευσης των τιμών και συμπλήρωσης συμβολαίων.

Ο νέος επενδυτής της εταιρείας είναι η Valar Ventures και ο general partner Andrew McCormack, δήλωσε: “Η επιτυχία των Netflix και Spotify επιβεβαίωσε την τάση της χρήσης αντί της ιδιοκτησίας. Η ίδια ιδέα θα εφαρμοσθεί στην κινητικότητα και την ιδιοκτησία αυτοκινήτων. Ο χρονισμός της συνδρομητικής υπηρεσίας αυτοκινήτων της Cluno είναι σωστός”.

Κοιτάζοντας λίγο μακρύτερα στο μέλλον, οι μηνιαίες συνδρομές θα καλύπτουν όχι μόνο την πρόσβαση σε αυτοκίνητα μέσω επιχειρήσεων όπως η Zipcar και η Cluno, αλλά και όλες τις μορφές μετακίνησης.

Το λανσάρισμα της MaaS στη Στοκχόλμη

Η Ubigo, ένας νέος πάροχος MaaS, που ξεκίνησε στη Στοκχόλμη μετά από μια επιτυχημένη δοκιμή στο Γκέτεμποργκ. To πιλοτικό πρόγραμμα αποκάλυψε ότι μέσα σε έξι μήνες η ευκολία πρόσβασης σε διαφορετικές επιλογές μετακίνησης (δημόσιες συγκοινωνίες, car sharing, ενοικίαση αυτοκινήτου, ταξί και ποδήλατα), βελτίωσε σημαντικά τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών, σε σύγκριση με την ιδιοκτησία αυτοκινήτου. Η Ubigo λειτουργεί με βάση την ιδιότητα οικογενειακού μέλους, παρέχοντας σε όλα τα μέλη μιας οικογένειας πρόσβαση στην ίδια συνδρομή, μέσω μιας εφαρμογής.

“Υπάρχουν άπειρες δυνατότητες και στον τομέα Β2Β”, δήλωσε ο Johan von Porat, operations manager της Ubigo, ο οποίος είπε πως ένα γραφείο θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί σαν ένα νοικοκυριό “και κάθε συνάδελφος θα μπορούσε να είναι μέλος αυτού του νοικοκυριού. Τότε, στο τέλος του μήνα τους στέλνουμε απλώς το τιμολόγιο για ό,τι έχουν δαπανήσει για μετακινήσεις”.

Προηγούμενο άρθροΝέες εκδόσεις και τιμές για τα μοντέλα της Audi
Επόμενο άρθροΗ Free2Move Services προσθέτει εξειδικευμένες λύσεις για ηλεκτροκίνητα