Έρευνα της Geotab για μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση

Το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης (TCO) των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε τόσο γρήγορα που το 60% των στόλων θα εξοικονομούσε χρήματα μετατρέποντας τα οχήματα σε ηλεκτροκίνητα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Geotab.

Η έρευνα της εταιρείας τηλεματικής Geotab χρησιμοποίησε τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων για να διερευνήσει τα πρότυπα οδήγησης 46.000 αυτοκινήτων κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων 1.300 στόλων σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων αγορών Γαλλίας, Γερμανίας, Ισπανίας, Ιταλίας και Ηνωμένου Βασιλείου. Η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα απόδοσης ηλεκτρικών οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες, η Geotab συνέκρινε το λειτουργικό κόστος των οχημάτων ICE με το προβλεπόμενο κόστος των αντίστοιχων ηλεκτρικών μπαταρίας.

Εξοικονόμηση 9.508 ευρώ ανά όχημα

Διαπιστώθηκε πως οι στόλοι θα μπορούσαν να επιτύχουν μέση εξοικονόμηση άνω των 9.508 ευρώ ανά όχημα σε επτά χρόνια, λόγω χαμηλότερου κόστους ενέργειας και συντήρησης. Τα κρατικά κίνητρα αγοράς παρέχουν μεγαλύτερη εξοικονόμηση σε ορισμένες χώρες.

Από περιβαλλοντική άποψη, η μετάβαση από ICE σε EV θα εξοικονομούσε 5,7 τόνους CO2 ανά όχημα την ίδια επταετή περίοδο.

Ο Klaus Böckers, Αντιπρόεδρος Nordics, Central & Eastern Europe της Geotab, δήλωσε: «Η ηλεκτροκίνηση στόλου συνιστά σταδιακή διαδικασία και αυτή η μελέτη επισημαίνει ότι οι εταιρείες πρέπει να αντιληφθούν πως τα κέρδη και η βιωσιμότητα πάνε χέρι-χέρι. Η αειφορία καθίσταται σημαντικό μέρος της αποστολής κάθε εταιρείας και οι μεταφορές αποτελούν σημαντικό στοιχείο αυτού του μείγματος».

Προσδιορισμός οχημάτων για μετάβαση σε EV

Το εργαλείο αξιολόγησης καταλληλότητας EV της Geotab προσδιορίζει ποια οχήματα του στόλου θεωρούνται κατάλληλα για μετάβαση σε μπαταρία, συνιστά ενδεδειγμένες αντικαταστάσεις σε EV και υπολογίζει πόσα μπορεί να εξοικονομήσει ένας στόλος σε κόστος και σε εκπομπές άνθρακα.

Η ανάλυση έδειξε πως για το 86% των 46.425 οχημάτων που μελετήθηκαν, υπάρχει εναλλακτική λύση EV που μπορεί να εκτελέσει το 98% των διαδρομών χωρίς επαναφόρτιση μπαταρίας.

Ωστόσο, η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων διαφέρει από χώρα σε χώρα, αναλόγως διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών κινήτρων και των μέσων ετήσιων χιλιομέτρων. Με μείωση κόστους ηλεκτρικών οχημάτων κατά 65%, λόγω μικρότερης ενεργειακής δαπάνης από τα αντίστοιχα ντίζελ, η εξοικονόμηση αυξάνεται όσο αυξάνονται οι αποστάσεις.

 

Οι τρόποι οδήγησης ανά τόπο επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των EV

Η σύγκριση του κινήτρου αγοράς των 9.000 ευρώ της Γερμανίας με τα 1.700 ευρώ του ΗΒ, για παράδειγμα, καθιστά το 73% των γερμανικών οχημάτων ικανό να μεταβεί σε ηλεκτροκίνηση από οικονομική άποψη και αυτονομίας, σε σύγκριση με μόλις το 58% των οχημάτων του ΗΒ. Και η Γερμανία θα εξακολουθούσε να πλεονεκτεί, ακόμα και αν δεν υπήρχαν κίνητρα αγοράς σε αμφότερες τις χώρες.

Ενώ η μελέτη παρέχει γενική εικόνα των προοπτικών ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη την Ευρώπη, η Geotab συμβουλεύει: «Καθώς οι στόλοι προσπαθούν να καταστήσουν τις δραστηριότητές τους πιο βιώσιμες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι σημαντική η αξιολόγηση συγκεκριμένων στοιχείων των στόλων για να διασφαλιστεί η επίτευξη των αναγκών και των στόχων».

Ο Edward Kulperger, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Geotab, θα είναι εισηγητής στο Fleet Europe Summit στις 17 Νοεμβρίου, στο οποίο μπορείτε να εγγραφείτε εδώ.

Προηγούμενο άρθροNissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης, νέες επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια
Επόμενο άρθροΣύστημα εσωτερικών ραντάρ από τη Volvo Cars