Το πρώτο στον κόσμο σύστημα εσωτερικών ραντάρ από τη Volvo Cars μας βοηθά να βεβαιωθούμε ότι δεν ξεχάσαμε κανέναν φεύγοντας από το αυτοκίνητο.

Μία νέα λειτουργία εσωτερικών ραντάρ που ανέπτυξαν οι μηχανικοί της Volvo Cars σχεδιάστηκε για να λειτουργεί με όση ακρίβεια και ευαισθησία απαιτείται, ώστε να εντοπίζει τις ελάχιστες κινήσεις σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού – όπως εκείνες ενός νηπίου που κοιμάται. Είναι η πρώτη τέτοια λειτουργία που καλύπτει ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του πορτμπαγκάζ.

Το νέο σύστημα ραντάρ που παρουσιάστηκε μόλις από την εταιρεία, θα περιλαμβάνεται στο επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Volvo EX90. Σχεδιάστηκε για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση μίας τραγωδίας που αποδείχτηκε σκληρή πραγματικότητα για πάρα πολλές οικογένειες.

Οι στατιστικές της κυβέρνησης των ΗΠΑ δείχνουν ότι από το 1998 περισσότερα από 900 παιδιά στις Ηνωμένες Πολιτείες πέθαναν, έχοντας ξεχαστεί μέσα σε αυτοκίνητα που ανέπτυξαν υψηλές θερμοκρασίες. Είναι ιδιαίτερα λυπηρό ότι η πλειονότητα των θανάτων αυτού του είδους συμβαίνει επειδή κάποιοι ξεχνούν ότι το παιδί τους βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή.

Το νέο σύστημα εσωτερικών ραντάρ θα διατεθεί αρχικά, όπου η νομοθεσία το επιτρέπει, ως στάνταρ εξοπλισμός στο Volvo EX90 που θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου. Η λειτουργία θα περιλαμβάνεται επίσης σε άλλα προσεχή μοντέλα Volvo.

Τεχνολογία που μας υποστηρίζει

Με αισθητήρες ενσωματωμένους στην κονσόλα οροφής, στα φώτα ανάγνωσης και στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, το νέο σύστημα είναι το πρώτο που μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, σε ολόκληρο το εσωτερικό του οχήματος.

Για να καλυφθεί το εσωτερικό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος και να εντοπίζεται εάν ένα παιδί ή ένα κατοικίδιο έχει απομείνει στο αυτοκίνητο, η Volvo κατανέμει τα ραντάρ σε όλη την καμπίνα από εμπρός έως πίσω, συμπεριλαμβανομένου του χώρου αποσκευών.

«Κανείς δεν επιλέγει να είναι αφηρημένος ή κουρασμένος, αλλά γνωρίζουμε ότι μπορεί να συμβεί», λέει η Lotta Jakobsson, Ανώτερη Τεχνικός στην Πρόληψη τραυματισμών. «Είμαστε άνθρωποι και η απόσπαση προσοχής είναι δεδομένη στη ζωή. Με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, θα σας υποστηρίζουμε όταν δεν είστε στα καλύτερά σας και θα βοηθούμε να αποφύγετε να αφήσετε ακούσια πίσω σας μέλη της οικογένειας ή κατοικίδια».

Προκειμένου να υποστηρίζουν τους οδηγούς όταν χρειάζεται και να βοηθήσουν να αποφευχθεί η «κόπωση ειδοποιήσεων», οι ειδικοί της Volvo αποφάσισαν πως η καλύτερη στιγμή για να υποδειχθεί η πιθανή παρουσία ενός μέλους της οικογένειας μέσα στο αυτοκίνητο είναι όταν ο οδηγός επιχειρεί να το κλειδώσει.

Κάθε φορά που κάποιος προσπαθεί να κλειδώσει το αυτοκίνητο, το σύστημα εσωτερικών ραντάρ ενεργοποιείται και προσδιορίζει εάν αυτό είναι κενό από ανθρώπους ή κατοικίδια, πριν επιτρέψει το κλείδωμά του.

Εάν ένα μέλος της οικογένειας ή κατοικίδιο εντοπιστεί στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο θα παραμείνει ξεκλείδωτο και θα εμφανίσει στην κεντρική οθόνη του μία υπενθύμιση να ελεγθεί η καμπίνα για επιβάτες.

Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία εάν άνθρωποι ή ζώα εντοπιστούν στην καμπίνα, ώστε να νιώθουν πιο άνετα. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει στο να μειωθεί ο κίνδυνος υποθερμίας ή θερμοπληξίας.

«Είμαστε πάντοτε ηγέτες στην ασφάλεια, και θέλουμε να συνεχίσουμε να προστατεύουμε ζωές θέτοντας νέα πρότυπα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων», λέει η Lotta Jakobsson. «Αυτό σημαίνει επίσης το να σας κάνουμε να αισθάνεστε ασφαλείς προσφέροντάς σας ηρεμία. Είναι το είδος συναισθηματικής ασφαλείας που θα σας βοηθήσει να απολαμβάνετε την ζωή στο έπακρο, ενώ την ίδια στιγμή θα συμβάλει στο να προλάβετε τραγωδίες προτού συμβούν».

Το σύστημα εσωτερικών ραντάρ θα παρέχεται ως στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις χώρες όπου η συχνότητα των 60GHz που χρησιμοποιεί το σύστημα είναι εγκεκριμένη για χρήση από τα αυτοκίνητα. Η εταιρεία συνεργάζεται με τις επιμέρους αγορές ώστε να εξασφαλιστούν οι εγκρίσεις και να ενεργοποιηθεί το σύστημα όταν αυτές αποδοθούν και σύμφωνα με τον τρόπο που θα υποδεικνύουν.

Το σύστημα κλιματισμού θα παραμείνει σε λειτουργία για όσο διάστημα η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία του.

Προηγούμενο άρθροΈρευνα της Geotab για μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση
Επόμενο άρθροΦορτηγά μηδενικών εκπομπών στην ευρωπαϊκή αγορά