Η αγορά αυτοκινήτου και η κινητικότητα εν μέσω COVID-19, είναι το αντικείμενο διερεύνησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών από την McKinsey, με ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Η πανδημία COVID-19 επηρέασε πολλούς κλάδους, αλλά οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας είναι μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο. Οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο συνεχίζουν να διέπονται από σοβαρές ανησυχίες για την υγεία και την οικονομία και η κινητικότητα παραμένει κάπως στο περιθώριο σε πολλές περιοχές. Πολλές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έκλεισαν και η αγορά αυτοκινήτων πάγωσε, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 71% στην Κίνα τον Φεβρουάριο του 2020, 47% στις ΗΠΑ τον Απρίλιο και 80% στην Ευρώπη επίσης τον Απρίλιο. Ομοίως, η αντιμετώπιση της κινητικότητας έχει αλλάξει πολύ, καθώς πολλοί μετακινούμενοι εργάζονται πλέον από το σπίτι και άλλοι αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Έτσι, η McKinsey πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες έρευνες καταναλωτών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και την Κίνα σχετικά με την κινητικότητα και τις συμπεριφορές των καταναλωτών για αγορά και συντήρηση αυτοκινήτων. Η έρευνα εξετάζει, τόσο τις υπάρχουσες καταναλωτικές συνήθειες, όσο και την αναμενόμενη μελλοντική συμπεριφορά.
Τα ευρήματα της πέμπτης έρευνας, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2-4 Σεπτεμβρίου, συνοψίζονται παρακάτω.
Αγορά και συντήρηση αυτοκινήτου
Η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου βρίσκεται 14% κάτω από τα επίπεδα προ COVID-19, ωστόσο, σημειώνει μια βελτίωση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Μαΐου. Υπάρχουν, όμως, σημαντικές γεωγραφικές διαφορές:
- Η πρόθεση αγοράς νέου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου για τους επόμενους 12 μήνες βελτιώθηκε στο – 10% (5 ποσοστιαίες μονάδες επάνω έναντι του Ιουλίου) και -7% αντίστοιχα (3 π.μ. επάνω έναντι του Ιουλίου), σε σχέση με το επίπεδο προ-COVID-19. Και οι δύο τιμές αντιπροσωπεύουν τα υψηλότερα αποτελέσματα από την ανατροπή που προκάλεσε ο κορωνοϊός.
- Αύξηση της πρόθεσης αγοράς σε όλες τις περιοχές σε σχέση με την τελευταία έρευνα, ειδικά μεταξύ των νοικοκυριών υψηλού εισοδήματος
- Όλες οι περιοχές, εκτός από την Κίνα, συνεχίζουν την προσπάθεια λιγότερων εξόδων για το αυτοκίνητο από ό,τι πριν το COVID, ωστόσο, ο προγραμματισμός δαπανών έχει βελτιωθεί σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές
- Οι ερωτηθέντες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία εστιάζουν λιγότερο σε χαρακτηριστικά EV / PHEV και ADAS, σε σχέση με την πρόθεση αγοράς προ COVID-19, ενώ στην Κίνα ισχύει το αντίθετο
- Το ποσοστό των πελατών που αγοράζουν «ανεξαρτήτως εκπτώσεων» αυξήθηκε σε όλες τις αγορές, υποδηλώνοντας μια πιο ισχυρή πρόθεση αγοράς
- Μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών στις ΗΠΑ διαπίστωσαν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Ελαφρά μείωση στην Ευρώπη και την Ασία
- Η ψηφιακή διαδικασία αποκτά μεγαλύτερη σημασία για την αγορά. Λιγότερο από το ένα τρίτο των ηλικιακά νεότερων καταναλωτών προτιμούν την πραγματοποίηση αγοράς αυτοκινήτου και των υπηρεσιών μετά την αγορά με φυσική παρουσία σε αντιπροσωπεία. Οι ερωτηθέντες ενδιαφέρονται ακόμα περισσότερο για ανέπαφες υπηρεσίες, με τους μισούς περίπου να δέχονται να πληρώσουν επιπλέον για την υπηρεσία αυτή
- Το aftermarket συνεχίζει να βελτιώνεται. Οι πρόσφατες συναλλαγές ήταν περισσότερες – οι προοπτικές παραμένουν θετικές και σταθερές
Κινητικότητα
- 52% (έναντι 58% τον Ιούλιο) των ερωτηθέντων μετακινούνται λιγότερο από ό,τι προ COVID-19
- Μετά τον κορωνοϊό, οι καταναλωτές πιθανόν να επιστρέψουν στις προηγούμενες συνήθειες. Το περπάτημα, το ποδήλατο και η μικρο-κινητικότητα ενδέχεται να γίνουν πιο δημοφιλή
- Αναμένεται μεταστροφή από τα αεροπλάνα και τα τρένα σε ιδιωτικά οχήματα για υπεραστικές μετακινήσεις σε όλες τις περιοχές
- Το ένα τρίτο των καταναλωτών προτιμά τη συνεχή πρόσβαση σε ιδιωτικό όχημα περισσότερο από πριν τον COVID-19, ιδιαίτερα οι ηλικιακά νεότεροι καταναλωτές