"Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας"

Μια ομάδα ηγετών επιχειρήσεων και εμπειρογνωμόνων δημόσιας πολιτικής εγκαθίδρυσε ένα νέο σώμα, την “Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας” (Commission on the Future of Mobility). Στόχος η αντιμετώπιση ακανθωδών ζητημάτων σχετικά με το μέλλον των μεταφορών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων.

Με επικεφαλής παγκόσμιους ηγέτες που εκπροσωπούν βιομηχανίες αυτοκινήτων και τεχνολογίας, κρατικούς αξιωματούχους, ακαδημαϊκούς, δεξαμενές σκέψης και άλλους, η Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας (CFM), δημιουργήθηκε για να εντοπίσει ευκαιρίες μεταξύ των τομέων μεταφορών και τεχνολογίας και να προτείνει ένα θεμελιωδώς νέο όραμα για την πολιτική μεταφορών για άτομα και αγαθά.

Ο παγκόσμιος τομέας μεταφορών βρίσκεται στην κορυφή ενός παγκόσμιου μετασχηματισμού που βασίζεται σε διαμοιράσιμη, συνδεδεμένη, αυτόνομη και ηλεκτρική τεχνολογία, καθώς και νέους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να μετακινούνται στις πόλεις όπως πλατφόρμες μικροκινητικότητας. Αυτές οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις θα έχουν ευρεία επίδραση στα επιχειρηματικά μοντέλα, τις εκπομπές και την ασφάλεια. Ο στόχος της Επιτροπής είναι να βελτιώσει, να ενισχύσει και να εκσυγχρονίσει τις τρέχουσες πολιτικές μεταφορών.

Η Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας, σχεδιάζει να προτείνει ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση ενός παγκόσμιου τομέα μεταφορών “στο μεταίχμιο ενός παγκόσμιου μετασχηματισμού που δημιουργείται μέσω τεχνολογιών διαμοιρασμού, συνδεσιμότητας, αυτονομίας και ηλεκτροκίνησης”.

Τα μέλη της Επιτροπής περιλαμβάνουν τους ακόλουθους:

  • Δρ. Jared Cohon, Ομότιμος Πρόεδρος, Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon (Συμπρόεδρος της Επιτροπής) και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Συστημάτων των Εθνικών Ακαδημιών Επιστημών, Μηχανικών και Ιατρικής (ΗΠΑ)
  • Jim Hackett, Ανώτερος Σύμβουλος και πρώην Πρόεδρος και CEO, Ford Motor Company (Συμπρόεδρος της Επιτροπής)
  • Thierry Mallet, Πρόεδρος και CEO του Transdev Group (Συμπρόεδρος της Επιτροπής)
  • Jason Grumet, ιδρυτής και πρόεδρος του Bipartisan Policy Center
  • Richard Kramer, Πρόεδρος και CEO της Goodyear Tire & Rubber Company
  • Steve Mollenkopf, CEO της Qualcomm Incorporated
  • José Muñoz, Παγκόσμιος COO, Hyundai Motor Company / Πρόεδρος και CEO, Hyundai Motor North America και Hyundai Motor America.
  • Frederick W. Smith, Πρόεδρος και CEO της FedEx Corp.
  • Cox Automotive.

Ποιοι απαρτίζουν την "Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας"

Η Alisyn Malek, συνιδρυτής και πρώην COO της May Mobility, μιας startup που επικεντρώνεται στη σύνδεση κοινοτήτων με αυτόνομες μεταφορές, διορίστηκε executive director της Επιτροπής. Όπως τόνισε, “Ο ρόλος της Επιτροπής είναι να ερευνήσει τα κενά στην τρέχουσα κατανόησή μας για το πώς η τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει να προχωρήσουμε σε πέντε τομείς εστίασης. Με αυτήν την πληροφόρηση θα υποστηρίξουμε πολιτικές που δημιουργούν το κατάλληλο πλαίσιο για τις μεταφορές του μέλλοντος. Είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργηθούν πρότυπα που επιτρέπουν σε αυτές τις νέες τεχνολογίες να ανταποκριθούν πραγματικά στην υπόσχεσή τους για ασφαλέστερους δρόμους, μειωμένες εκπομπές και μεγαλύτερες οικονομικές ευκαιρίες για όλους τους τομείς της κοινωνίας”.

Η Επιτροπή στεγάζεται στο SAFE, έναν ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια και υποστηρίζει την οικονομική ανάκαμψη και την ανθεκτικότητα προωθώντας μετασχηματιστικές τεχνολογίες μεταφορών και κινητικότητας. Αυτή είναι η πρώτη παγκόσμια πρωτοβουλία του SAFE.

“Αποτελεσματικές πολιτικές και κανονισμοί είναι απαραίτητοι εάν θέλουμε να συνειδητοποιήσουμε τα οφέλη των νέων τεχνολογιών μεταφορών. Κατά τη διάρκεια της έρευνας και της υποστήριξής μας για τη συνδεσιμότητα, την αυτόνομη οδήγηση, τη μικροκινητικότητα και τα ηλεκτρικά οχήματα, το SAFE εντόπισε την ανάγκη επανεκτίμησης των δυνατοτήτων αυτής της τεχνολογικής επανάστασης στο πλαίσιο της τρέχουσας πολιτικής και την ανάγκη για αλλαγή πολιτικής, ιδίως υπό το φως της πανδημία Covid-19. Ως ένας ανεξάρτητος, τεχνολογικά ουδέτερος οργανισμός, το SAFE είναι ιδανικό για στέγαση της Επιτροπής”, δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO του SAFE Robbie Diamond.

Ο Jared Cohon πρόσθεσε: “Όπως το Διαδίκτυο και ο αντίκτυπός του στις επιχειρήσεις και την κοινωνία, οι αναδυόμενες τεχνολογίες μεταφορών έχουν τη δυνατότητα να είναι μετασχηματιστικές. Η Επιτροπή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή και με την κρίσιμη αποστολή να διαμορφώσει το μέλλον αυτών των τεχνολογιών για μέγιστο κοινωνικό όφελος”.

“Για πάνω από έναν αιώνα η Ford πίστευε ότι η ελευθερία μετακίνησης οδηγεί την ανθρώπινη πρόοδο”, δήλωσε ο Jim Hackett. “Αυτή η πρόοδος μπορεί να συνεχιστεί μόνο εάν εκσυγχρονίσουμε τον τρόπο λειτουργίας της πολιτικής και των κανονισμών με την αναδυόμενη καινοτομία που υπάρχει σήμερα σε αυτήν τη νέα εποχή των μεταφορών. Ανυπομονώ να συμπράξω με άλλους ηγέτες σε όλο τον κόσμο για να βοηθήσω να φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το μέλλον της κινητικότητας”.

Ο Thierry Mallet εξήγησε: “Η κινητικότητα δεν αφορά μόνο τη μετακίνηση, αλλά τη σύνδεση (με) ανθρώπους, την πιο εύκολη πρόσβαση σε τοπικούς πόρους. Η Επιτροπή, με την ευρεία εστίασή της, συγκεντρώνει μια άνευ προηγουμένου ομάδα ηγετών σε αυτόν τον χώρο για να εστιάσει όχι στα μεμονωμένα στοιχεία, αλλά να εξετάσει πώς βελτιώνουμε πραγματικά την καθημερινή κινητικότητα για το κοινό καλό”.

“Χρειάζονται ισχυροί και ευρείς συνασπισμοί για να επηρεάσουμε την αλλαγή της πολιτικής”, δήλωσε ο Jason Grumet. “Η Επιτροπή έχει συσταθεί για να επιτύχει στη διαμόρφωση της πολιτικής μεταφορών με το ευρύ φάσμα συμφερόντων που εκπροσωπούνται μεταξύ των συμμετεχόντων”.

Ο Richard Kramer σημείωσε: «Με την κινητικότητα σε ένα σημείο καμπής, έχουμε μια μοναδική ευκαιρία και ευθύνη να διαμορφώσουμε και να ενισχύσουμε τις πολιτικές μεταφορών για το μέλλον. Η Goodyear είναι στην ευχάριστη θέση να είναι μέλος της Επιτροπής για το Μέλλον της Κινητικότητας ως μια πτυχή του τρόπου με τον οποίο ενεργοποιούμε την κινητικότητα για να διευκολύνει τη διασύνδεση της ζωής για τους στόλους και τους καταναλωτές”.

Ο José Muñoz συμπλήρωσε: “Σε παγκόσμιο επίπεδο, το τοπίο των μεταφορών αλλάζει. Η Επιτροπή για το Μέλλον της Κινητικότητας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο ενώνοντας τους ηγέτες σε όλο τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, για να διατυπώσουμε ένα όραμα που θα διασφαλίζει ότι αναζητούμε τις λύσεις που προστατεύουν και προσφέρουν ευημερία στις τοπικές κοινότητες”.

“Ως παγκόσμια εταιρεία μεταφορών, η FedEx εξαρτάται και παρέχει την κινητικότητα και συνδεσιμότητα στην οποία βασίζεται η παγκόσμια οικονομία”, δήλωσε ο Frederick W. Smith. “Η Επιτροπή θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εξερεύνηση μετασχηματιστικών τεχνολογιών στο χώρο των μεταφορών και την επίδρασή τους στις κοινότητες που εξυπηρετούμε”.

“Ως βασικός μακροπρόθεσμος συνεργάτης στο οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Cox Automotive παρακολουθεί πάντα το μέλλον. Η Επιτροπή παρέχει τη διεπαγγελματική συνεργασία που απαιτείται ώστε να διευκολύνει τις λύσεις τεχνολογίας μεταφορών για να τροφοδοτήσει ένα ασφαλέστερο και πιο βιώσιμο αύριο”, δήλωσε εκπρόσωπος της Cox Automotive.

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα και τα φορτηγά παράδοσης, τα drones μεταφοράς δεμάτων, τα αεροταξί, τα συνδεδεμένα οχήματα και τα συστήματα μεταφοράς Hyperloop συγκαταλέγονται στις εξελίξεις διαμετακόμισης που θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις μετακινήσεις.

Τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν σημαντικό πρόβλημα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται και 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται ετησίως σε τροχαία ατυχήματα.

Οι κυβερνήσεις, αγωνίστηκαν να υιοθετήσουν κανονισμούς που επιτρέπουν την ευρεία υιοθέτηση μεταφορών επόμενης γενιάς, όπως αυτόνομα αυτοκίνητα, εν μέσω ανησυχιών για την ασφάλεια.

Οι ρυθμιστικές αρχές αυστηροποιούν τις απαιτήσεις απόδοσης καυσίμου, ενώ η Καλιφόρνια και πολλές ευρωπαϊκές χώρες θέλουν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις νέων επιβατικών οχημάτων βενζίνης από το 2035.

Η επιτροπή αναφέρει σε έκθεσή της πως “οι τρέχουσες κανονιστικές απαιτήσεις που διέπουν τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου και ασφάλειας οχημάτων δεν αντικατοπτρίζουν τον μετασχηματισμό που υφίστανται οι κινητήρες, η αυτονομία και τα μοντέλα κινητικότητας”

Έτσι, σκοπεύει να προτείνει το 2022 “ένα πλαίσιο κανονισμών στις αμερικανικές, ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές μετά το 2025, που αντικατοπτρίζει και διευκολύνει τον τεχνολογικό μετασχηματισμό που λαμβάνει χώρα” για κανονισμούς εκπομπών και ασφάλειας.

Προηγούμενο άρθροΈναρξη παραγωγής της εμβληματικής, σπορ BMW M3
Επόμενο άρθροKλάδος Εμπορίας Πετρελαιοειδών: πυλώνας ανάπτυξης