Στο σύνολο των επαγγελματικών οχημάτων, τον Νοέμβριο του 2019, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν και πάλι (-8,9%), σημειώνοντας τον τρίτο συνεχή πτωτικό μήνα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ζήτηση μειώθηκε σε όλα τα τμήματα των οχημάτων και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (-11,7%), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (-10,7%), τη Γαλλία (-7,1%), τη Γερμανία (-6,1%) και την Ισπανία (-2,5%).

Το ενδεκάμηνο, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+ 2,2%), χάρη στην ανάπτυξη που σημειώθηκε στους προηγούμενους μήνες του έτους. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή σημείωσαν καλές επιδόσεις: Γερμανία (+ 6,7%), Γαλλία (+ 4,0%), Ιταλία (+ 2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (+ 2,6%) και Ισπανία (+ 1,1%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Νοέμβριο, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 7,9% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κύρια αιτία παραμένει η εισαγωγή της νέας δοκιμής εκπομπών WLTP από την 1η Σεπτεμβρίου. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για νέα φορτηγά μειώθηκε στις περισσότερες χώρες της ΕΕ τον περασμένο μήνα, συμπεριλαμβανομένων των πέντε μεγάλων αγορών: Ιταλία (-11,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (-9,6%), Γαλλία (-6,1%), Ισπανία (-3,7%) και Γερμανία (-3,3%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019, η αγορά νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,3% φτάνοντας πάνω από 1,9 εκατομμύρια ταξινομημένα οχήματα, παρά τη μείωση που σημειώθηκε κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Οι πέντε μεγάλες αγορές έχουν καταγράψει όλες αύξηση μέχρι στιγμής φέτος. Εντονότερη αύξηση παρουσίασαν η Γερμανία (+ 7,4%), η Ιταλία (+ 4,3%) και η Γαλλία (+ 4,1%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον Νοέμβριο καταγράφηκε σημαντική μείωση στις νέες ταξινομήσεις βαρέων οχημάτων (-17,6%). Με εξαίρεση την Ισπανία (+ 10,8%), όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μεγαλύτερη πτώση από το περασμένο έτος, ιδιαίτερα το Ηνωμένο Βασίλειο (-24,6%), η Γερμανία (-19,3%) και η Γαλλία (-17,5%) με διψήφια ποσοστά.

Μέχρι στιγμής, το 2019, οι ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μέτρια αύξηση (+ 1,0%), παρά τα αρνητικά αποτελέσματα του τομέα κατά τους τελευταίους πέντε μήνες. Η ανάπτυξη ενισχύθηκε από τις τέσσερις από τις πέντε βασικές αγορές: το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 10,8%), την Ισπανία (+ 3,4%), τη Γαλλία (+ 3,3%) και τη Γερμανία (+ 3,2%). Ωστόσο, η ιταλική αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων υποχώρησε κατά 7,5% το ενδεκάμηνο.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση στην ΕΕ για φορτηγά μειώθηκε (-15,3%) για πέμπτο συνεχόμενο μήνα αυτό το έτος. Τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή συνέβαλαν στην πτώση αυτή, με την Ισπανία (+ 7,1%) να είναι η μόνη σημαντική αγορά που κατέγραψε ανάπτυξη.

Το ενδεκάμηνο οι ταξινομήσεις φορτηγών αυξήθηκαν κατά 1,6% στις 363.963 μονάδες. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 9,7%), η Γερμανία (+ 5,4%), η Γαλλία (+ 2,5%) και η Ισπανία (+ 1,6%) είχαν καλύτερη απόδοση σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, με την Ιταλία (-7,1%) να παρουσιάζει πτώση της ζήτησης για πρώτη φορά μέσα στο ενδεκάμηνο. Η χώρα μας συγκαταλέγεται σε εκείνες που παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων. Τα στοιχεία για την Ελλάδα εδώ.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 3,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2018. Ωστόσο, οι πέντε μεγάλες αγορές παρουσίασαν διαφορετικά αποτελέσματα. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη (+ 13,3% και + 4,3% αντίστοιχα), ενώ η ζήτηση στην Ιταλία (-31,8%) και στη Γερμανία (-9,0%) μειώθηκε απότομα.

Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμειναν ελαφρώς θετικές (+ 2,0%). Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+ 9,3% μέχρι τώρα το 2019) συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στο αποτέλεσμα αυτό. Μεταξύ των μεγαλύτερων δυτικοευρωπαϊκών αγορών, μόνο η Γαλλία (+ 4,2%) και η Ισπανία (+ 0,3%) παρουσίασαν μικρή αύξηση.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan θα φέρει την omotenashi στην CES 2020
Επόμενο άρθρο54 pick up Nissan NAVARA για το Λιμενικό Σώμα