Μετά από χρόνια ζημιών, οι εφαρμογές κοινής χρήσης οχημάτων αρχίζουν επιτέλους να γίνονται κερδοφόρες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Uber, η πιο αναγνωρισμένη μάρκα κοινής χρήσης οχημάτων στον κόσμο.

Η Uber δεν είναι μόνο παγκοσμίως γνωστή, αλλά χρησιμοποιείται και ευρέως σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, η εταιρεία έχει συσσωρεύσει συνολικές ζημίες ύψους 31,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τότε που άρχισε να δημοσιεύει τα οικονομικά της το 2014. Αυτό ήταν μέρος της στρατηγικής ανάπτυξής της: η εταιρεία έδινε προτεραιότητα στην απόκτηση πελατών και στην κυριαρχία της αγοράς, αντί για την κερδοφορία.

Θετικό καθαρό αποτέλεσμα 

Μετά από μια δεκαετία ζημιών από τις δραστηριότητες κοινής χρήσης οχημάτων και παράδοσης, η Uber άρχισε να αποφέρει κέρδη τον Αύγουστο του 2023. Τον μήνα εκείνο, η εταιρεία είχε καθαρό θετικό αποτέλεσμα 326 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το γεγονός ότι η Uber κατάφερε να αναστρέψει την κατάσταση δεν ήταν δεδομένο. Όπως εξηγεί το Forbes, το επιχειρηματικό μοντέλο της παραδοσιακής βιομηχανίας ταξί, καθώς και της καινοτόμου βιομηχανίας κοινής χρήσης οχημάτων, είχε πάντα προβλήματα:

«Η προ-ρυθμισμένη βιομηχανία ταξί χαρακτηριζόταν από περιορισμένη ζήτηση, άφθονη προσφορά, σχετικά αδιαφοροποίητη ποιότητα υπηρεσιών, εξαιρετικά χαμηλά εμπόδια εισόδου, χαμηλό κόστος αλλαγής για τους πελάτες, υψηλό μεταβλητό κόστος και πρακτικά καμία οικονομία κλίμακας.»

«Πολλές από αυτές τις ίδιες συνθήκες υπάρχουν σήμερα για την Uber και τους ανταγωνιστές της στην αγορά κοινής μεταφοράς». Και πράγματι, η Uber δεν ήταν η μόνη εταιρεία κοινής μεταφοράς που συσσώρευε τεράστια ποσά χρέους, το ίδιο φαινόμενο συνέβη με την Didi Chuxing στην Κίνα, την 99 στη Βραζιλία, την Lyft στις ΗΠΑ και την Ola στην Ινδία (εικονίζεται: ένας σταθμός υπερφόρτισης της Ola).

Uber Eats

Πώς όμως άλλαξε η Uber την τάση; Προσθέτοντας δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το Uber Eats, αλλά και μειώνοντας τα κόστη. Άλλες εταιρείες ακολουθούν την ίδια πορεία. Η ινδική εταιρεία κοινής μεταφοράς Ola έχει μετατοπίσει την εστίασή της από την ανάπτυξη στην κερδοφορία και απολαμβάνει τα οφέλη.

«Στο οικονομικό έτος 2023, θέσαμε ως πρόκληση όχι μόνο να αναπτυχθούμε και να κλιμακωθούμε, αλλά να το κάνουμε με κερδοφορία», δηλώνει ο Bhavish Aggarwal, CEO της Ola, στο Business Today. «Ενώ τα έσοδά μας συνέχισαν να αυξάνονται με ρυθμό 58%, γίναμε EBITDA θετικοί (δηλαδή κερδοφόροι προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και απομειώσεων) στην αγορά κινητικότητας στην Ινδία. Αυτή είναι μία από τις λίγες επιχειρήσεις διαδικτύου στην Ινδία, που είναι κερδοφόρες σε αυτό το επίπεδο».

Καθώς άλλοι πάροχοι κοινής κινητικότητας ωριμάζουν και ακολουθούν τον δρόμο που χάραξε η Uber (και η Ola), η κοινή μεταφορά θα γίνει τελικά κερδοφόρα παγκοσμίως, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα και την ποικιλία του προϊόντος στις αγορές κινητικότητας παγκοσμίως και στις εφαρμογές κοινής χρήσης οχημάτων.

Προηγούμενο άρθροOMODA&JAECOO: Καινοτομίες & μπαταρία 1200χλμ
Επόμενο άρθροContinental: Τα αυτοκίνητα ως σύμβολο κύρους για τους νέους