Οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) κατέληξαν χθες (25 Μαρτίου) σε συμφωνία με την γερμανική κυβέρνηση για τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης με συνθετικά καύσιμα (e-fuels) και μετά το 2035.

Η συμφωνία θα επιτρέψει τη θέσπιση νόμου για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων από το 2035, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Η Επιτροπή συμφώνησε να υποβάλει πρόταση, επιτρέποντας τα αυτοκίνητα που λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα – e-fuels υπό τον όρο ότι είναι κατασκευασμένα με καθαρή ενέργεια– να καταχωρίζονται στους κανόνες έγκρισης τύπου οχημάτων Euro 6.

Βάσει της συμφωνίας, η Επιτροπή θα ορίσει πρώτα μια νέα κατηγορία οχημάτων για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα και στη συνέχεια θα παρουσιάσει μια κατ’ εξουσιοδότηση πράξη που θα επιτρέπει σε αυτά τα οχήματα να υπολογίζονται στους στόχους της ΕΕ για το CO2 των αυτοκινήτων. Συμφώνησαν επίσης ότι η Επιτροπή θα υποβάλει δήλωση στην οποία θα καθορίζεται η νομοθετική προσέγγιση που θα επιτρέψει την ταξινόμηση των αυτοκινήτων μόνο συνθετικών καυσίμων μετά το 2035.

Η Σουηδία, η οποία προεδρεύει της ΕΕ, δήλωσε, σύμφωνα με το Reuters ότι οι διπλωμάτες της ΕΕ θα ψηφίσουν τη Δευτέρα για την επίσημη έγκριση του νόμου σταδιακής κατάργησης του 2035.

«Καταλήξαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση των e-fuels στα αυτοκίνητα», δήλωσε στο Twitter ο Frans Timmermans, αντιπρόεδρος της ΕΕ, επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Θα εργαστούμε για να εγκριθεί το συντομότερο δυνατό ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 των αυτοκινήτων και η Επιτροπή θα συνεχίσει ταχέως με τα απαραίτητα νομικά βήματα για την εφαρμογή της αιτιολογικής σκέψης 11.

«Ο δρόμος είναι ξεκάθαρος: η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν επίσης να ταξινομηθούν εκ νέου μετά το 2035, εάν χρησιμοποιούν μόνο καύσιμα ουδέτερα σε εκπομπές CO2», έγραψε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, επίσης στο Twitter. «Εξασφαλίζουμε ευκαιρίες για την Ευρώπη διατηρώντας σημαντικές επιλογές για κλιματικά ουδέτερη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα».

Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια οχημάτων και μετακίνησης στην Transport & Environment δήλωσε: «Η Ευρώπη πρέπει να προχωρήσει και να προσφέρει σαφήνεια στην αυτοκινητοβιομηχανία της, η οποία βρίσκεται σε αγώνα δρόμου με τις ΗΠΑ και την Κίνα. Τα συνθετικά καύσιμα είναι μια δαπανηρή και μαζικά αναποτελεσματική εκτροπή από τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για χάρη της αξιοπιστίας της Ευρώπης για το κλίμα, η συμφωνία για τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035 πρέπει να τεθεί σε νόμο χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση».

Φωτογραφία: Transport & Environment

Προηγούμενο άρθροBridgestone Road Conditions: συνδεδεμένα “ελαστικά”
Επόμενο άρθροΕΕ: Ταξινομήσεις επιβατικών τον Φεβρουάριο 2023