Ταξινομήσεις επιβατικών τον Φεβρουάριο 2023 στην ΕΕ

Τον Φεβρουάριο του 2023, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ εξακολούθησαν τις καλές επιδόσεις, αυξημένες κατά 11,5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο, με 802.763 μονάδες, όπως καταγράφονται στα στοιχεία της ACEA.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί η χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω της έλλειψης ημιαγωγών στις αρχές του 2022.

Ταξινομήσεις επιβατικών τον Φεβρουάριο 2023 στην ΕΕ

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, με την Ισπανία και την Ιταλία να σημειώνουν τις πιο σημαντικές αυξήσεις (+19,2% και +17,4% αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Γαλλία (+9,4%) και τη Γερμανία (+2,8%). Σημαντική αύξηση κατέγραψε η χώρα μας με 17,2%.

Ταξινομήσεις επιβατικών τον Φεβρουάριο 2023 στην ΕΕ

Το πρώτο δίμηνο του έτους, στην αγορά της ΕΕ κυκλοφόρησαν σχεδόν 1,6 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα, καταγράφοντας 11,4% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στις διψήφιες αυξήσεις και των δύο μηνών. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής, η Ισπανία (+32,1%) και η Ιταλία (+18,2%) σημείωσαν την υψηλότερη ανάπτυξη και ακολούθησε η Γαλλία (+9,1%). Οι γερμανικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,2%) κατά τη διάρκεια αυτού του διμήνου. Στην Ελλάδα η αύξηση του διμήνου (+46,2%) ήταν ποσοστιαία η υψηλότερη των χωρών της περιοχής. Τρεις χώρες μέλη της ΕΕ κατέγραψαν αρνητικές επιδόσεις: η Σουηδία με 19,5%, η Φινλανδία με 6,3% και η Λιθουανία με 1,5%.

ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Τον Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μπαταρίας που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 12,1% και το 25,5% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε η κορυφαία επιλογή για τα πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα στην περιοχή, με μερίδιο αγοράς 36,9%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκαν στην ΕΕ κατά 39,7% φτάνοντας τις 97.300 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 12,1%, σε σύγκριση με 9,7% του Φεβρουαρίου 2022. Εκτός από την Τσεχία (-3,2%) και τη Σλοβακία (-28,2%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστά, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων της κατηγορίας αυτής: Γερμανία (+14,7%), Γαλλία (+45,7%) και Ολλανδία (+88,9%).

Πολύ θετικός ήταν ο περασμένος μήνας και για τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 22,3%, ανερχόμενες στις 204.883 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη συντηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα διψήφια ποσοστά των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής: Ισπανία (+31,8%), Γαλλία (+24,6%), Γερμανία (+24,2%) και Ιταλία (+23,9%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV πέτυχαν μερίδιο αγοράς 25,5%, από 23,3% του Φεβρουαρίου 2022.

Αντιθέτως, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν στην ΕΕ κατά 7,4% σε 57.569 μονάδες. Η μείωση αυτή οφειλόταν κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (-44,8%), μετά το τέλος των επιδοτήσεων για τα plug-in υβριδικά το 2022.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Φεβρουάριο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 36,9%, το οποίο ισοδυναμεί με εκείνο που καταγράφηκε το 2022. Η Ισπανία (+19,0%), η Ιταλία (+16,3%), η Γερμανία (+8,9%) και η Γαλλία (+7,7%) συνέβαλαν όλες σε αυτήν την ανάπτυξη.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συνέχισε να υποχωρεί στην ΕΕ (-8,4%), παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Πολωνία (+18,9%) και η Τσεχία (+12,4%), καθώς και στην Ιταλία. (+2,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 15,0%, μειωμένο κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες από τον Φεβρουάριο του 2022.

Ταξινομήσεις επιβατικών ανά κατασκευαστή τον Φεβρουάριο 2023 στην ΕΕΟι μάρκες

Στους ομίλους, προηγείται το Volkswagen Group, που αύξησε το μερίδιο αγοράς του τον Φεβρουάριο σε 26,1% από 24,1% τον αντίστοιχο περσινό μήνα και ακολουθούν κατά σειρά οι Stellantis με 18,5% (20,4% τον Φεβρουάριο του 2022), Renault Group με 10,1% (8,1%), Hyundai Group με 8,6% (9,5%), Toyota Group με 7,2% (7,1%), BMW Group με 6,2% (7,4%) και Mercedes-Benz με 5,5% (6,0%).

Από πλευράς μαρκών στις κορυφαίες 10 μάρκες τον Φεβρουάριο πρώτη παρέμεινε η Volkswagen με 10,7% της αγοράς και ακολουθούν κατά σειρά οι Toyota με 6,9%, Peugeot με 5,9%, Skoda με 5,6%, Audi με 5,5%, Mercedes με 5,4%, Renault με 5,1% Dacia με 5,0%, BMW με 4,9% και Kia με 4,4%.

Οι μάρκες που κατέγραψαν αύξηση τον Φεβρουάριο είναι κατά σειρά οι ακόλουθες: Alfa Romeo +127,9% (+118,6%, το α’ δίμηνο του 2023) με 3.384 μονάδες, Cupra +66,4% (+59,5%) με 10.588, Land Rover +63,9% (+41,9%) με 7005, Dacia +53,6% (+46,6%) με 44.760, Tesla+ 47,2% (+95,8%) με 23.449, Nissan +38,2% (+29,3%) με 19.377, Porsche +33,7% (+21,0%) με 6.557, Mazda +28,3% (+35,5%) με 12.487,Volkswagen (+22,6%) (+19,0%) με 96.864, Skoda +21,3% (+18,5%) με 50.851, DS +21,2% (+21,8%) με 4.102, Audi +19,3% (+14,7%) με 49.456, Toyota +14,8% (+15,4%) με 62.067, Suzuki +12,8% (+16,7%) με 12.051, Renault +11,6% (+11,1%) με 46.482 και Lexus +6,6% (+12,1%) με 2.992 μονάδες.

Προηγούμενο άρθροΕΕ: Τα συνθετικά καύσιμα θα επιτρέπονται και μετά το 2035
Επόμενο άρθροΓιατί καθυστερεί η ΕΕ με τις υποδομές υδρογόνου;