Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) καθυστερεί την δέσμευσή της για υποδομές υδρογόνου. Αυτό ανησυχεί την Hydrogen Europe και άλλους 120 οργανισμούς, οι οποίοι υπέγραψαν ανοικτή επιστολή, καλώντας την ΕΕ να προχωρήσει στον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).

Τον Οκτώβριο του 2022, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε φιλόδοξους στόχους για εναλλακτικά καύσιμα, που προβλέπουν:

  •  Έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 100 χλμ Διευρωπαϊκού Δικτύου (TEN-T), πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό, οδικό, πλωτό μεταφορικό δίκτυο.
  • Τουλάχιστον έναν αυτόματο διανομέα 700 bar σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου.
  • Έναν σταθμό ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου ανά 400 χλμ.
  • Τουλάχιστον έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου σε κάθε αστικό κόμβο (δηλαδή αστικό κόμβο TEN-T).

Η απόφαση του ΕΚ ζητά να υπάρξει βασική υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027.

Όλα αυτά θα κωδικοποιηθούν στον νέο κανονισμό της ΕΕ, τον AFIR (Κανονισμός Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων). Αλλά ο AFIR, που είναι υπό διαπραγμάτευση μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών της ΕΕ, καθυστερεί πάρα πολύ, αναφέρουν οι υπογράφοντες την ανοικτή επιστολή.

Επισημαίνουν ειδικότερα τα άρθρα 3, 4 και 6 της πρότασης, τα οποία αφορούν  στις σημαντικές ελάχιστες εθνικές δεσμεύσεις  ανάπτυξης σταθμών επαναφόρτισης μπαταριών και ανεφοδιασμού υδρογόνου. Οι υπογράφοντες καλούν τα διαπραγματευόμενα μέρη να καταλήξουν σε συμφωνία κατά την επόμενη συνάντησή τους, στις 27 Μαρτίου.

Η Hydrogen Europe και οι συνυπογράφοντες επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει μαγική λύση απανθρακοποίησης των ευρωπαϊκών οδικών μεταφορών. Εάν λοιπόν η Ευρώπη αποφασίσει πως χρειάζεται ηλεκτρικά, αλλά και υδρογονοκίνητα οχήματα, θα χρειαστούν υποδομές για αμφότερες τις επιλογές.

«Ο κλάδος είναι έτοιμος να κλιμακώσει την κατασκευή οχημάτων υδρογόνου και μπαταρίας και, αν πρόκειται να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών οδικών μεταφορών της ΕΕ έως το 2030 και το 2050, τα κράτη μέλη πρέπει να αναπτύξουν υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου και επαναφόρτισης μπαταριών, εφ’ όσον δημιουργείται οικονομία κλίμακας», δήλωσε ο Darko Levicar, Διευθυντής Κινητικότητας της Hydrogen Europe.

Προηγούμενο άρθροΕΕ: Ταξινομήσεις επιβατικών τον Φεβρουάριο 2023
Επόμενο άρθροΠωλούνται έξι θυγατρικές των ALD και LeasePlan