Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), απαντώντας σε πολλαπλά ερωτήματα από δημοσιογράφους, προχώρησε στις ακόλουθες διευκρινίσεις σχετικά με το περιβαλλοντικό τέλος:

  1. Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
  2. Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτως ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
  3. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
  4. Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.

Υπενθυμίζεται πως η τροπολογία αυτή προκάλεσε την αντίδραση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ. 

Η τροπολογία που κατατέθηκε αναφέρεται με τα άρθρα 2 και 3 στο περιβαλλοντικό τέλος (το άρθρο 1 αφορά σε κτίρια και εγκαταστάσεις) και είναι η ακόλουθη:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ -ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών:

«Κύρωση από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ‘Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α’14)»

Άρθρο 2

Επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους παλαιά, ρυπογόνα οχήματα -Τροποποίηση των Παρ. 1 και 2 άρθρου 5 του ν. 47 10/2020

υποπερ. αβ’ περ. α’ των παρ. και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων και οι παρ. και 2 διαμορφώνονται ως εξής: «Ι. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα παρ. του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α· 265), ισχύουν τα εξής:

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος: αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραψές ευρωπαϊκών Προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 4, όπως αυτές ορίζονται υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β· 182) μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραψές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 5a και Ευrο 5b, όπως αυτές ορίζονται Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 2Οής Ιουνίου 2007 και Κανονισμό (ΕΚ) υπ αρ. 692/2008 Ι8ης Ιουλίου 2008.

β) Απαγορεύεται ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραψές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και υπ’ αρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, εφόσον υπάγονται προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Ευrο) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

  1. Για τα Φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ, παρ. του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος: αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών Προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 4, όπως αυτές ορίζονται υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών Προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 5a και Ευrο 5b, όπως αυτές ορίζονται Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 2Οης Ιουνίου 2007 (1 171) και Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 Ι8ης Ιουλίου 2008 (1 199),

β) απαγορεύεται ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών Προτύπων εκπομπών καυσαερίων Ευrο 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β 542) και υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β· 194) μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, εφόσον υπάγονται προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Ευrο) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.».

Άρθρο 3

Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων

Δεν καταλαμβάνονται από υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους υποπερ. αβ’ περ. α’ των παρ. και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), τα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Ευrο 5b», για τα οποία έχει υποβληθεί κατά δημοσίευση του παρόντος Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑ.Ο.) δηλωτικά εισαγωγής.

Φωτογραφία: ΣΕΑΑ

Προηγούμενο άρθροDS E-Tense Performance, πρότυπο για το μέλλον
Επόμενο άρθροΤα Audi Q3 και Q8 στην πρώτη θέση στην Ελλάδα το 2021