Διαχείριση

Η ανάγκη των fleet managers για διαχείριση “καυσίμων” και αυστηρό έλεγχο του κόστους τους δεν θα εξαφανιστεί με τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Παρόλο που η επαναφόρτιση των μπαταριών είναι πολύ φθηνότερη σε ολόκληρη την Ευρώπη από την πλήρωση μιας δεξαμενής καυσίμου με ντίζελ, τα σημεία φόρτισης που επιλέγουν οι οδηγοί και οι ατομικοί τρόποι οδήγησης των εργαζομένων έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους λογαριασμούς ηλεκτρικού. Ας δούμε πως αντιμετωπίζονται τα θέματα αυτά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο έλεγχος του κόστους επαναφόρτισης και διαχείρισης kW ανά χιλιόμετρο θα παραμείνει ζωτικός σε ένα περιβάλλον οχημάτων μηδενικών εκπομπών

Αυτό σημαίνει πως οι ίδιες αρχές με τις οποίες οι διαχειριστές στόλου έλεγχαν τις δαπάνες καυσίμων τους πρέπει να εφαρμοστούν σε οχήματα μπαταρίας. Τα στοιχεία που αφορούν στις υπηρεσιακές διαδρομές, την κατανάλωση καυσίμου και την τιμή των σημείων φόρτισης θα είναι εξαιρετικά σημαντικά για επιχειρήσεις που προσέχουν το κόστος.

Ως εκ τούτου, οι κάρτες δικτύου φόρτισης, που παρέχουν απλώς πρόσβαση σε δίκτυα επαναφόρτισης, χωρίς τις πρόσθετες πληροφορίες διαχείρισης και ευκολίες τιμολόγησης στις οποίες έχουν συνηθίσει οι διαχειριστές στόλου, δεν θα επαρκούν για τη διαχείριση των δαπανών επαναφόρτισης.

Μικτό προφίλ φόρτισης

Το θέμα περιπλέκεται περαιτέρω από το μίγμα φόρτισης που θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί EV, συνδέοντας τα οχήματά τους τη νύχτα στο σπίτι, φορτίζοντας τις μπαταρίες στον τόπο εργασίας και σε δημόσιους φορτιστές υψηλών ταχυτήτων σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Αυτοί οι δημόσιοι φορτιστές ανήκουν συχνά σε διαφορετικές εταιρείες, προβληματίζοντας τους διαχειριστές στόλου των οποίων τα οχήματα καλύπτουν μεγάλες περιφέρειες. Η Total εκτιμά πως υπάρχουν σχεδόν 1.000 εταιρείες διαχείρισης σημείων φόρτισης (CPO) στην Ευρώπη και 600 πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρικής κινητικότητας (eMSP) που προσφέρουν κάρτες ηλεκτρικής κινητικότητας.

“Τα συστήματα ενημέρωσης των παρόχων κάρτας κινητικότητας και διαχειριστών σημείων φόρτισης δεν επικοινωνούν αυτομάτως, καθιστώντας την προσβασιμότητα πολύπλοκη”, επεσήμανε η Total τον Αύγουστο, ενώ υπογράμμιζε την ανάγκη του κλάδου  για διαλειτουργικότητα και eRoaming.

Απαιτούνται πολλαπλές συνδρομές

Μέχρι να συμβεί αυτό, οι διαχειριστές στόλου θα πρέπει να προβούν σε πολλαπλές συνδρομές με CPO και eMSP και να διαχειριστούν πολλαπλά τιμολόγια για να κυκλοφορούν τα EV τους. Οι λύσεις που επιτρέπουν στους οδηγούς να χρησιμοποιούν τραπεζικές κάρτες Visa ή Mastercard για να πληρώσουν στα σημεία δημόσιας φόρτισης μπορεί να απαλλάξουν από το άγχος της εμβέλειας και να συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα EV, όμως δεν παρέχουν τα στοιχεία που απαιτούνται για την παρακολούθηση, την ανάλυση και τον έλεγχο των εξόδων.

Αυτές οι πληροφορίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για στόλους που χρησιμοποιούν plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) ως μεταβατικό στάδιο προς την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Εάν τα PHEV δεν φορτίζονται και δεν χρησιμοποιούνται όπου είναι δυνατόν με ηλεκτρική λειτουργία, η κατανάλωση και το κόστος καυσίμου, καθώς και το αποτύπωμα CO2 είναι χειρότερα από αντίστοιχα μοντέλα ντίζελ.

Οι εταιρείες καρτών ορυκτών καυσίμων προσφέρουν λύση EV

Τα καλά νέα είναι ότι οι καθιερωμένες εταιρείες καρτών καυσίμων αναπτύσσουν ταχύτατα προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχουν αυτά τα στοιχεία και που μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον μικτού στόλου οχημάτων EV και κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ο Paul Holland, διευθύνων σύμβουλος UK Fuel της Fleetcor, δήλωσε: «Όσοι διαχειρίζονται στόλους που συνδυάζουν βενζίνη, ντίζελ και ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις και πρέπει να διαχειριστούν πολλούς λογαριασμούς και μεθόδους πληρωμής για να διασφαλίσουν την πρόσβαση σε ένα βολικό δίκτυο για το σύνολο των αναγκών ανεφοδιασμού. Επιπλέον, αντιμετωπίζουν ποικίλους τύπους λογαριασμών, διαφορετικές τιμές, ξεχωριστές τιμολογήσεις και αναφορές, που επιφέρουν γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν επιτρέπουν στους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες στόλου τους απαραίτητους ελέγχους για τη λειτουργία της επιχείρησής τους”.

Η κάρτα Allstar One Electric της Fleetcor προσφέρει λύση πληρωμής φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών εταιρικών οχημάτων σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής φόρτισης πολλών εταιρειών, καθώς και πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο ορυκτών καυσίμων του Ηνωμένου Βασιλείου, μαζί με αναφορές που παρέχουν πλήρη διαφάνεια δαπανών και τιμολόγησης σύμφωνα με τους φορολογικούς κανονισμούς.

Αναπτύσσονται υπηρεσίες eRoaming

Επιπλέον, τα δίκτυα επαναφόρτισης συνδέονται σταδιακά για να προσφέρουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής περιαγωγής παρόμοιες με τις τράπεζες, που επιτρέπουν στους πελάτες των ανταγωνιστών τους να χρησιμοποιούν τα ΑΤΜ τους για ανάληψη μετρητών. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η Hubject έχει συνάψει τουλάχιστον 18 συνεργασίες με εταιρείες φόρτισης και δημόσιους φορείς, όπως οι Chargemap, Freshmile, Electric 55 Charging και Ionity για να συνδέσει το 15% των σταθμών φόρτισης της χώρας σε ένα ενιαίο δίκτυο, αν και όπως είπε ο Yan Garnier της Hubject: “Μόνον το 15% των σταθμών φόρτισης στη Γαλλία χρησιμοποιούν περιαγωγή με τους τοπικούς και διεθνείς συνεργάτες μας. Αυτό δεν είναι αρκετό για να φορτίζουν εύκολα τα οχήματά τους οι οδηγοί EV στη Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη”.

Ανταπόκριση των εταιρειών leasing

Σε μια προσπάθεια να δοθεί ολοκληρωμένη λύση EV, μεγάλες εταιρείες leasing, όπως η Arval, η Athlon και η LeasePlan, συνεργάζονται με παρόχους καρτών EV, όπως η Xximo, για τη διάθεση ειδικών καρτών στόλου που παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο δημόσιο δίκτυο φόρτισης.

Γιατί οι κάρτες καυσίμων παραμένουν απαραίτητες

  1. Ενοποίηση αγορών καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας σε ενιαίο τιμολόγιο και έκθεση διαχείρισης κατά τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
  2. Παρακολούθηση των σημείων όπου οι οδηγοί επαναφορτίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα – οι δημόσιοι φορτιστές υψηλής ταχύτητας είναι πολύ πιο ακριβοί από τους πιο αργούς φορτιστές οικιακής χρήσης ή τόπου εργασίας.
  3. Χρήση δεδομένων επαναφόρτισης EV και καυσίμων προς εξασφάλιση της σύνδεσης των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων εκ μέρους των οδηγών και μέγιστης χρήσης της ισχύος μπαταρίας.
  4. Σύγκριση πραγματικού κόστους ηλεκτρικής ενέργειας έναντι πραγματικών δαπανών ντίζελ προς υπολογισμό του πραγματικού TCO αμφοτέρων των κινητήρων.
  5. Ανάλυση διανυθεισών αποστάσεων ανά kWh φόρτισης. Οι οδηγοί που επιτυγχάνουν τον χαμηλότερο μέσο όρο μπορεί να οδηγούν επιθετικά, αυξάνοντας τον κίνδυνο στόλου.
  6. Αύξηση πρόσβασης σε εθνικά και διεθνή δίκτυα φόρτισης. Οι μεγάλες εταιρείες διαχείρισης καρτών εργάζονται για τη θέσπιση eRoaming.
  7. Χρήση εφαρμογών καρτών προς καταγραφή μετακινήσεων ως «επαγγελματικών» ή ως «ιδιωτικών» για λόγους φορολογικούς και εξόδων.

Μάθετε πώς μπορείτε να πραγματοποιήσετε τον εξηλεκτρισμό του στόλου. Εγγραφείτε εδώ στο Digital Masterclass του International Fleet Managers Institute, την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου, ώρες 15:00 – 18:30 ώρα Ελλάδος (14:00 – 17:30 CET).

Φωτογραφία: Plugsurfing

 

Προηγούμενο άρθροPlug-in υβριδικές Mercedes-Benz GLΑ250e – CLA250e
Επόμενο άρθροE-GMP: Αποκλειστική πλατφόρμα EV του Hyundai Motor Group