Ανάλυση του Detlef Borscheid, της Dataforce, παρουσιάζει τα στοιχεία εξαμήνου για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το εξάμηνο του 2023, συμπεριλαμβανομένου του Ιουνίου με στοιχεία για 14 χώρες της ΕΕ (Δυτική Ευρώπη περιλαμβανομένης της Ελλάδας) και τρεις χώρες της ΕΖΕΣ και πρόβλεψη για ολόκληρο το 2023 και το 2024.

Η αγορά νέων αυτοκινήτων της ΕΕ παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη τον Ιούνιο, συνεχίζοντας τη θετική τάση που παρατηρήθηκε τους τελευταίους 10 μήνες. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αναλυτής Detlef Borscheid, τα στοιχεία για το 2023 συγκρίνονται με εκείνα του προηγούμενου έτους, που οι κατασκευαστές παρουσίαζαν καθυστερήσεις στις παραδόσεις λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων. Αυτά τα οχήματα παραδόθηκαν εν μέρει από το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα δυσανάλογα υψηλή αύξηση των νέων ταξινομήσεων από τον Αύγουστο του 2022. Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι οι ρυθμοί αύξησης των νέων ταξινομήσεων θα εξασθενήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2023 λόγω αυτού του παράγοντα.

Τον Ιούνιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες ήταν σημαντικά υψηλότερες από εκείνες του 2022. Τα νέα στοιχεία ταξινομήσεων για το πρώτο εξάμηνο ξεπερνούν και αυτά του προηγούμενου έτους.

Η ανάπτυξη προωθείται από την αγορά στόλου και τις ενοικιάσεις. Επίσης αυξάνονται οι τακτικές ταξινομήσεις. Η ιδιωτική αγορά παρουσιάζει την πιο αδύναμη ανάπτυξη από όλα τα κανάλια πωλήσεων. Ισχυρή ανάπτυξη παρατηρείται για τα BEV και τα PHEV στις περισσότερες χώρες.

Στη Δυτική Ευρώπη, μπορούμε να αναμένουμε οριακή οικονομική ανάπτυξη 0,8% φέτος, παράλληλα με επίμονα υψηλό ποσοστό πληθωρισμού σχεδόν 6%.

Οι λόγοι αυτής της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης περιλαμβάνουν τη συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα (όπως η σύγκρουση στην Ουκρανία), τις υψηλές πιέσεις στις τιμές της ενέργειας, τη διάβρωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, το ασθενέστερο εξωτερικό οικονομικό περιβάλλον, τις τεταμένες εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, πιο περιοριστικούς όρους χρηματοδότησης και τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

Πρόβλεψη για το 2024

Καθώς οι τιμές της ενέργειας μειώνονται, η εξωτερική ζήτηση αυξάνεται, τα σημεία συμφόρησης της προσφοράς επιλύονται και η αβεβαιότητα μειώνεται, η οικονομική ανάπτυξη θα επανέλθει.

Η ισχυρή αγορά εργασίας θα οδηγήσει σε υψηλότερα πραγματικά εισοδήματα και η ανεργία θα μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Προοπτικές για ολόκληρο το 2023

  • Η βελτιωμένη ικανότητα παράδοσης των κατασκευαστών και η συνακόλουθη μείωση των εκκρεμών παραγγελιών οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες, επισκιάζοντας τη μείωση της ζήτησης λόγω των σημαντικών αυξήσεων στο κόστος ενέργειας και διαβίωσης.
  • Ωστόσο, αυτή η επίδραση αναμένεται να μειωθεί τους επόμενους μήνες, οδηγώντας σε χαμηλότερους αριθμούς κυκλοφορίας νέων αυτοκινήτων. Μόνο προς το τέλος του έτους αναμένεται και πάλι αύξηση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη.
  • Συνολικά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη προβλέπεται να αυξηθούν κατά 10,2% σε 11,2 εκατομμύρια οχήματα φέτος.
Προηγούμενο άρθροΣημαντική αναβάθμιση του νέου Volkswagen T-Cross
Επόμενο άρθροΕΚ: Εγκρίθηκε η ευρωπαϊκή πράξη για τα μικροτσιπ