Κοινοπραξία Daimler Truck, Traton Group, Volvo Group
Από αριστεράt: Martin Daum, CEO της Daimler Truck, Matthias Gründler, CEO του Traton Group, Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group

Οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων Daimler Truck, Traton Group και Volvo Group, υπέγραψαν μη δεσμευτική συμφωνία εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας μεγάλων αποστάσεων και πούλμαν στην Ευρώπη.

Στόχος είναι η δημιουργία και εξάπλωση υποδομής φόρτισης προς ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πελατών και υποστήριξη του μετασχηματισμού της ΕΕ για μεταφορές ουδέτερες εκπομπών.

Η συμφωνία θέτει τα θεμέλια μελλοντικής κοινοπραξίας (JV) – που θα ανήκει εξίσου στα τρία μέρη και σχεδιάζεται να δραστηριοποιηθεί το 2022. Οι συνεργάτες σκοπεύουν να επενδύσουν 500 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση και λειτουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης πράσινης ενέργειας υψηλής απόδοσης πλησίον αυτοκινητοδρόμων, καθώς και σε σημεία εφοδιαστικής υποστήριξης και τελικού προορισμού, εντός πέντε ετών από την ίδρυση της κοινοπραξίας. Ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου με επιπλέον συνεργασίες και δημόσια χρηματοδότηση. Η μελλοντική JV σχεδιάζεται να λειτουργεί με τη δική της εταιρική ταυτότητα και να εδρεύει στο Άμστερνταμ. Η μελλοντική κοινοπραξία θα βασιστεί στην ευρεία εμπειρία και γνώση των ιδρυτών της στα βαρέα φορτηγά.

Η μελλοντική κοινοπραξία θα λειτουργήσει ως καταλύτης και παράγοντας υλοποίησης της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μεταφορά εμπορευμάτων ουδέτερης άνθρακα έως το 2050 – παρέχοντας απαραίτητη υποδομή και πράσινη ενέργεια στα σημεία φόρτισης. Η από κοινού δράση του Volvo Group, της Daimler Truck και του TRATON GROUP ικανοποιεί την επείγουσα ανάγκη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης προς υποστήριξη των διαχειριστών φορτηγών στη μετάβασή τους σε λύσεις μεταφοράς ουδέτερες CO2, ειδικά για βαρέα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Η υποδομή φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων αποτελεί οικονομικά αποδοτικό τρόπο για σημαντική και άμεση μείωση εκπομπών.

Ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group, δήλωσε: «Θέτουμε τα απαραίτητα θεμέλια για να δώσουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα κορυφαίο ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης. Διαθέτουμε εξαιρετικές τεχνολογίες ηλεκτροκινητικότητας και τώρα, με την Daimler Truck, το Traton Group και χάρη στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, διαθέτουμε επίσης την υποστήριξη του κλάδου, καθώς και το πολιτικό περιβάλλον για σταθερή πρόοδο σε βιώσιμες λύσεις μεταφορών και υποδομών».

Ο Martin Daum, CEO της Daimler Truck, δήλωσε: «Η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 αποτελεί κοινό στόχο των ευρωπαίων κατασκευαστών φορτηγών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να συμβαδίζει η δημιουργία σωστής υποδομής με την κυκλοφορία φορτηγών ουδέτερου CO2. Είμαστε πολύ ευτυχείς που, από κοινού με το Volvo Group και το Traton Group, κάνουμε αυτό το πρωτοποριακό βήμα για δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης στην Ευρώπη».

Ο Matthias Gründler, CEO του TRATON Group, δήλωσε: «Για το Traton Group, είναι σαφές πως το μέλλον των μεταφορών είναι ηλεκτρικό. Αυτό απαιτεί ταχεία ανάπτυξη σημείων φόρτισης προσβάσιμων στο κοινό, ειδικά για τις βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Προχωράμε μαζί με τους συνεργάτες μας Daimler Truck και Volvo Group στη δημιουργία αυτού του δικτύου το συντομότερο δυνατόν. Κάνουμε το πρώτο βήμα προς επιτάχυνση της μετάβασης σε βιώσιμες μεταφορές, χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το δεύτερο βήμα πρέπει να είναι η ισχυρή δέσμευση της ΕΕ για πλήρη ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Πρόσφατη έκθεση της ACEA για τον κλάδο ζητά έως και 15.000 δημόσια υψηλής απόδοσης σημεία φόρτισης και τελικού προορισμού το αργότερο έως το 2025 και έως και 50.000 σημεία έως το 2030. Επομένως, η έναρξη εργασιών των συνεργατών αποτελεί έκκληση για δράση προς όλους τους άλλους παράγοντες του κλάδου, καθώς και κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές, ώστε να συνεργαστούν για την ταχεία επέκταση του απαραίτητου δικτύου και να συμβάλουν στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. Σε ένα σαφές μήνυμα προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, το δίκτυο φόρτισης των τριών συνεργατών θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο για όλα τα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη, ανεξαρτήτως μάρκας.

Πελατοκεντρική προσέγγιση λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές εφαρμογές

Με μέλημα τις ανάγκες των πελατών, θα ληφθούν υπόψη διαφορετικές εφαρμογές. Οι διαχειριστές στόλων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας θα μπορούν να εκμεταλλευτούν την ταχεία φόρτιση, προσαρμοσμένη στον υποχρεωτικό χρόνο ανάπαυσης 45 λεπτών στην Ευρώπη για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων – απόλυτη προτεραιότητα της μελλοντικής κοινοπραξίας – και την ολονύκτια φόρτιση.

Συνεργάτες στην κοινοπραξία, ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς

Το Volvo Group, η Daimler Truck και το Traton Group θα διαθέτουν ίσα μερίδια στην κοινοπραξία, αλλά θα συνεχίσουν να ανταγωνίζονται σε όλους τους άλλους τομείς. Η δημιουργία της κοινοπραξίας υπόκειται σε κανονιστικές και άλλες εγκρίσεις. Η υπογραφή αναμένεται εντός του 2021.

 

Προηγούμενο άρθροΟ πρώτος φορτιστής της TotalEnergies στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροEE: Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε αυτοκινητοβιομηχανίες