Η Daimler Truck AG και η BP Advanced Mobility Limited (BP) ανακοίνωσαν την συνεργασία τους προς επιτάχυνση της εγκατάστασης δικτύου υδρογόνου, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη σημαντικής τεχνολογίας απανθρακοποίησης των μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σκοπεύουν να εφαρμόσουν πιλοτικά την ανάπτυξη υποδομής υδρογόνου και την χρήση φορτηγών κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεννόησης (MoU), η BP θα αξιολογήσει τη σκοπιμότητα σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και προμήθειας δικτύου έως και 25 σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2030. Αυτοί οι σταθμοί θα ανεφοδιάζονται από την BP με «πράσινο» υδρογόνο – που παράγεται από νερό με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Συμπληρωματικά, η Daimler Truck προβλέπει να παραδώσει φορτηγά κυψελών καυσίμου υδρογόνου στους πελάτες της στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2025.
Ο Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks και μέλος του ΔΣ της Daimler Truck, δήλωσε: «Εφαρμόζουμε με συνέπεια το όραμά μας για μεταφορές ουδέτερων εκπομπών CO2. Ειδικά για τις οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων άνευ εκπομπών CO2, θα είναι απαραίτητη η μελλοντική χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Από κοινού με την BP, επιθυμούμε να αναπτύξουμε και να διαδώσουμε την απαιτούμενη υποδομή, παρέχοντας στους πελάτες μας φορτηγά κυψελών καυσίμου υδρογόνου και υποστηρίζοντας την απανθρακοποίηση του δικτύου εμπορευματικών μεταφορών του ΗΒ. Παράλληλα, η πολιτική υποστήριξη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της δημιουργίας υποδομής πράσινου υδρογόνου και στη δυνατότητα οικονομικά βιώσιμης χρήσης φορτηγών κυψελών καυσίμου για τους πελάτες μας».
Η Emma Delaney, εκτελεστική αντιπρόεδρος πελατών και προϊόντων της BP δήλωσε: «Το υδρογόνο είναι πολύ σημαντικό για την απανθρακοποίηση δύσκολων κλάδων – και κάποιες φορές αποτελεί την μόνη λύση για βαριές και μεγάλων αποστάσεων μεταφορές. Σε συνεργασία με έναν κορυφαίο κατασκευαστή όπως η Daimler Truck, μπορούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη οχημάτων και υποδομών και να πρωτοπορήσουμε στη χρήση υδρογόνου για την επόμενη γενιά εμπορευματικών μεταφορών του ΗΒ. Από την παραγωγή και την προμήθεια υδρογόνου, μέχρι την κατασκευή και τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού, η BP είναι κατάλληλη να μεταμορφώσει τις μεταφορές και τελικά να οικοδομήσει ένα καλύτερο ενεργειακό μέλλον».
Η Daimler Truck φιλοδοξεί να προμηθεύει μόνον νέα οχήματα ουδέτερα εκπομπών CO2 (“tank to wheel” δεξαμενή σε τροχούς”) στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία έως το 2039. Η εταιρεία επικεντρώνεται σε τεχνολογίες ουδέτερου CO2, ισχύ μπαταριών και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Επί του παρόντος, η εταιρεία δοκιμάζει ένα νέο βελτιωμένο πρότυπο του φορτηγού Mercedes-Benz GenH2, σε δημόσιους δρόμους στη Γερμανία. Τα πρώτα φορτηγά GenH2 μαζικής παραγωγής προβλέπεται να παραδοθούν στους πελάτες από το 2027. Η Daimler Truck έχει σαφή προτίμηση στο υγρό υδρογόνο. Σε αυτήν την μορφή, το βυτίο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει πολύ μεγαλύτερο όγκο από ό,τι σε αέρια μορφή. Ως αποτέλεσμα, οι δεξαμενές ενός φορτηγού κυψελών καυσίμου υγρού υδρογόνου είναι πολύ μικρότερες και, λόγω χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερες. Αυτό παρέχει στα φορτηγά περισσότερο χώρο φόρτωσης και μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο. Παράλληλα, μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο υδρογόνο, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Αυτό θα καταστήσει τα φορτηγά GenH2 κατάλληλα για πολυήμερες, δύσκολες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, που απαιτούν υψηλή ημερήσια ανάγκη ενέργειας, κατά τα πρότυπα των συμβατικών φορτηγών ντίζελ.
Η ευκολία και η κινητικότητα αποτελούν τον πυρήνα της στρατηγικής της BP, από κοινού με τους συνεργάτες, για παροχή μελλοντικής κινητικότητας και υπηρεσιών στους πελάτες. Η BP διαθέτει ήδη 11.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και επεκτείνει το δίκτυό της στις 70.000 έως το 2030. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα από τα πρώτα βήματα της BP για ανάπτυξη υδρογόνου για τις μεταφορές. Σκοπεύει επίσης να αναπτύξει σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη και ήδη διαθέτει σχέδια για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Γερμανία.
Η BP προτίθεται να αναπτύξει ηγετική θέση στην αγορά παραγωγής και προμήθειας υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σχεδιάζει να κατασκευάσει εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου στο Teesside του ΗΒ, με δυνατότητα παραγωγής 1 GW μπλε υδρογόνου από φυσικό αέριο, με δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα. Διερευνά επίσης τις δυνατότητες πράσινου υδρογόνου στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης του Teesside ως πρώτου κόμβου μεταφοράς υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτές οι δραστηριότητες υποστηρίζουν τον στόχο της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για παραγωγή 5 GW υδρογόνου έως το 2030.