Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) γίνεται όλο και πιο σημαντική για την κινητικότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Continental έχει αναπτύξει έναν κώδικα δεοντολογίας για τη χρήση τέτοιων αυτοδιδασκόμενων συστημάτων, καθιστώντας την εταιρεία τεχνολογίας μια από τις πρωτοπόρους του κλάδου.

“Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί και πρέπει να προγραμματίζεται και να χρησιμοποιείται μόνο σύμφωνα με σαφείς ηθικές αρχές”, εξηγεί ο Dirk Abendroth, επικεφαλής τεχνολογίας της Continental Automotive. “Οι έξυπνοι αλγόριθμοι διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπως στην περίπτωση της αυτόνομης οδήγησης. Ως εταιρεία τεχνολογίας, είμαστε υπεύθυνοι να διασφαλίσουμε πως όλες οι εξελίξεις των προϊόντων μας και οι εσωτερικές διαδικασίες συμμορφώνονται με ηθικά πρότυπα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η λήψη αποφάσεων μέσω τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να γίνεται πάντα χωρίς διακρίσεις”.

Ο κώδικας δεοντολογίας αντιστοιχεί σε διεθνείς κανονισμούς, όπως οι κατευθυντήριες γραμμές δεοντολογίας της ΕΕ για αξιόπιστη τεχνητή νοημοσύνη. Ισχύει για όλες τις εγκαταστάσεις της Continental παγκοσμίως και χρησιμεύει ως οδηγός για όλους τους συνεργάτες της εταιρείας.

Η ισότητα βρίσκεται στο επίκεντρο του κώδικα δεοντολογίας της Continental για την ανάπτυξη και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο επικεντρώνεται στη διαφάνεια των αποφάσεων μέσω υπολογιστή, καθώς και στην ασφάλεια των δεδομένων. Εάν αναληφθούν από υπολογιστές κάποιες βασικές εργασίες, μια βασική προϋπόθεση αποδοχής είναι να συνεχίσουν οι άνθρωποι να αντιλαμβάνονται πώς λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα αυτοδιδαχής. Από πού προέρχονται τα δεδομένα; Πού οδηγούν τα όποια στάδια ηλεκτρονικής επεξεργασίας; Πώς αποθηκεύονται τα δεδομένα; Εσωτερικά, για παράδειγμα στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, οι διαδικασίες εργασίας που περιλαμβάνουν χρήση τεχνητής νοημοσύνης είναι σύμφωνες με τους υπόλοιπους κανονισμούς της Continental, όπως αυτούς που αφορούν στην ισότητα;

Τέτοια ερωτήματα – και επομένως και κανονισμοί – είναι απαραίτητα για τη διαμόρφωση της κινητικότητας του μέλλοντος. Όλο και περισσότερες καθημερινές λειτουργίες είναι πλέον σχεδόν αδιανόητες χωρίς AI: η φωνητική υποστήριξη στο smartphone, οι διαγνωστικές μέθοδοι στον ιατρικό τομέα και οι εφαρμογές πλοήγησης αποτελούν βασικά παραδείγματα.

Η Continental βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη για ένα ευρύ φάσμα προϊόντων της. Αυτά περιλαμβάνουν συστήματα υποστήριξης οδηγού με κάμερα αναγνώρισης αντικειμένων, συστήματα υποβοήθησης στροφής και αναγνώρισης χειρονομίας για την επικοινωνία μεταξύ ατόμων και οχημάτων. Τέτοια συστήματα με λειτουργίες AI είναι σε θέση να επεξεργάζονται τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχεδόν σε πραγματικό χρόνο και να παρέχουν καλύτερα αποτελέσματα με τη λήψη κάθε νέας πληροφορίας.

Προηγούμενο άρθροWatt, το chatbot του Groupe Renault
Επόμενο άρθροΗ ALD έτοιμη να κατακτήσει την Ασία