Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο να επιλύσουν το υπάρχον αδιέξοδο της νομοθεσίας εκπομπών CO2 αυτοκινήτων και βαν, η οποία επρόκειτο να υπογραφεί στις αρχές Μαρτίου.

Ο θεμελιώδης μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απαιτεί ασφάλεια προγραμματισμού.

Η ACEA επισημαίνει ότι η τελική συμφωνία CO2 – που επιτεύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου – περιλαμβάνει αναφορές στον πιθανό μελλοντικό ρόλο των ανανεώσιμων καυσίμων στον κλάδο των μεταφορών.

Η ACEA πιστεύει πως οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί στόχοι για το κλίμα δεν πρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση. Η διεύρυνση της τεχνολογίας παραμένει ουσιώδης για την επίτευξή τους. Η Ευρώπη πρέπει να διατηρήσει την ευελιξία ανταπόκρισης σε διαφορετικές ανάγκες και προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Η ACEA καλεί επίσης τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής να αντιμετωπίσουν τις εκπομπές του υπάρχοντος στόλου οχημάτων.

“Η μαζική ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντικό μέρος της λύσης που επιδιώκουμε, αλλά δεν είναι πανάκεια”, δήλωσε ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo. «Ο εχθρός είναι η ενέργεια από ορυκτά καύσιμα και όχι κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία».

«Επισημαίνουμε πως η Ευρώπη είναι η μόνη περιοχή που θα εγκαταλείψει την τεχνολογική ουδετερότητα ως πυλώνα του ρυθμιστικού της πλαισίου», πρόσθεσε ο κ. de Meo.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ είναι κατηγορηματική και πλήρως δεσμευμένη στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σε συνεργασία με όλους τους εταίρους. Καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια μαζικής επένδυσης στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργίας καθετοποιημένης αλυσίδας αξίας, διατήρησης θέσεων εργασίας και υποστήριξης της ΕΕ για να παραμείνει ανταγωνιστική.

Η ACEA προτρέπει επίσης τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής να θέσουν σε εφαρμογή τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μια στιβαρή και ταχεία υιοθέτηση αυτοκινήτων και βαν μηδενικών εκπομπών. Οι προϋποθέσεις αυτές περιλαμβάνουν την πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες και ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού αυτών των οχημάτων. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του κανονισμού CO2 που προβλέπεται για το 2026, πρέπει να υπάρξουν σαφείς δείκτες απόδοσης (KPI) για την παρακολούθηση της προόδου σε αυτούς τους τομείς.

Προηγούμενο άρθροΗ Opel και το STADT:up Project
Επόμενο άρθροT&E: Τα 2/3 της παραγωγής μπαταριών κινδυνεύουν