Η Car-as-a-Service (CaaS) και η επιχείρηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (CarNext.com) της LeasePlan παρείχαν μερικά από τα ισχυρότερα θετικά αποτελέσματα αναφέρουν οι ετήσιες εκθέσεις που κοινοποιήθηκαν. Ένα άλλο θετικό μεταξύ των μικτών αποτελεσμάτων: 1,8 εκατομμύρια οχήματα στην κυκλοφορία, + 4,4% σε σύγκριση με το 2017. Αλλά το 2018 δεν έφερε μόνο καλά νέα, καθώς η εταιρεία είχε ισχυρό αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο στη γερμανική και τουρκική αγορά.

Η LeasePlan ολοκλήρωσε το έτος με ισχυρή απόδοση. Το καθαρό αποτέλεσμα για το τέταρτο τρίμηνο του 2018 ήταν € 71 εκατ. (+ 12,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2017). Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν € 108 εκατ. (+ 6,4%).

Μικτά αποτελέσματα

Ωστόσο, τα αποτελέσματα του έτους ήταν μικτά, με καθαρό αποτέλεσμα στα € 424 εκατ. (-9,2%). Η LeasePlan αποδίδει την πτώση των κερδών στις επιδόσεις της στη Γερμανία και την Τουρκία. Έγιναν απομειώσεις για να πιστοποιηθούν οι ζημίες στη Γερμανία, που σχετίζονται με ορισμένες ζημιογόνες συμβάσεις (20 εκατ. ευρώ καθαρά από φόρους) και στην Τουρκία, ως αποτέλεσμα της υποτίμησης της τουρκικής λίρας και των τοπικών τιμών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που προέκυψαν από την πρόσφατη οικονομική και πολιτική ρευστότητα (89 εκατ. ευρώ καθαρά από φόρους).

Όμως, η LeasePlan υποδεικνύει ένα υγιέστερο καθαρό αποτέλεσμα ύψους € 576 εκατ. (+ 8,4%) – χάρη στην CaaS και την CarNext.com. Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε από 16,7% το 2017, σε 17,3% πέρυσι.

Ο στόλος που εξυπηρετείται από την LeasePlan, που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες, αυξήθηκε από 1,75 εκατομμύρια οχήματα στο τέλος του 2017, σε 1,82 εκατομμύρια στο τέλος του περασμένου έτους (+ 4,4%). Η αύξηση αυτή οφειλόταν κυρίως στην υψηλή ζήτηση τόσο από εταιρείες όσο και από ΜΜΕ για το CaaS (Car-as-a-Service). Η μίσθωση και οι πρόσθετες υπηρεσίες (CaaS) έφεραν μικτό κέρδος € 365 εκατ. (+ 3,5%) το 4ο τρίμηνο. Για ολόκληρο το έτος, ο αριθμός αυτός ανήλθε σε 1,49 δισ. ευρώ (+ 6,6%).

CarNext

Το CarNext.com, η online πλατφόρμα της LeasePlan για πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που ξεκίνησε μόλις πριν ένα χρόνο, πραγματοποίησε όγκο B2C 13.775 οχημάτων το τέταρτο τρίμηνο (+ 55%) και περίπου 50.000 οχημάτων (+ 65%) για ολόκληρο το έτος. Τώρα είναι διαθέσιμη για πελάτες B2B και B2C σε 22 χώρες και υποστηρίζεται από ένα δίκτυο 32 καταστημάτων.

Οι συμβάσεις UCaaS (Used-Car-as-a-Service) της CarNext ανήλθαν συνολικά σε 1.900 (+ 60%) το τέταρτο τρίμηνο και 8.000 (+ 150%) για ολόκληρο το έτος.

Unconfirmed reports in the Dutch financial press say LeasePlan’s shareholders are considering selling CarNext, which in the context of LeasePlan’s cancelled IPO last year was valued €1-€2.5 billion.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες αναφορές στον ολλανδικό οικονομικό τύπο, οι μέτοχοι της LeasePlan εξετάζουν το ενδεχόμενο πώλησης της CarNext, η οποία, στο πλαίσιο της ακυρωθείσας IPO της LeasePlan πέρυσι, εκτιμήθηκε σε 1 – 2,5 δισ. ευρώ

Digital LeasePlan

Επιπλέον, το “The Power of One LeasePlan”, το επιχειρησιακό πρόγραμμα εξορθολογισμού της εταιρείας, συνέχισε να αποφέρει οφέλη: € 55 εκατ. το 2018, με συνολικά οφέλη € 185 εκατ. Ένα μέρος αυτού του οφέλους θα μεταφερθεί στον πελάτη με τη μορφή αποδοτικότητας.

“Αυτά τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη δύναμη της στρατηγικής μας να πρωτοπορήσουμε στην τάση από την κυριότητα στα μοντέλα συνδρομής, τόσο για νέα όσο και για υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα”, δήλωσε ο Tex Gunning, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan. Επεσήμανε επίσης την ισχυρή προσφορά της LeasePlan σε καινοτόμα και βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, που περιλαμβάνουν την ολοκληρωμένη λύση EV, η οποία πλέον εφαρμόζεται σε 10 χώρες.

Όσον αφορά στο μέλλον, ο κ. Gunning αναφέρθηκε στην Digital LeasePlan, που ξεκίνησε το 2018: “Θα μας επιτρέψει να παρέχουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες ψηφιακές υπηρεσίες σε χαμηλότερα επίπεδα κόστους και τελικά θα μας επιτρέψει να παραδίδουμε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, οποτεδήποτε και οπουδήποτε”.

Προηγούμενο άρθροΟι πολικές θερμοκρασίες μειώνουν κατά πολύ την εμβέλεια των EV
Επόμενο άρθροΤο ταξί της Airbus, Vahana, πετάει