Nissan LEAF e+

Το χειμώνα, η εμβέλεια των EV (ηλεκτρικών οχημάτων) μπορεί να μειωθεί μεταξύ 7% και 50%, σύμφωνα με πρόσφατες παρατηρήσεις. Είναι αξιοσημείωτο πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των μοντέλων που κυκλοφορούν.

Την περασμένη εβδομάδα, η American Auto Association (AAA) δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας μελέτης που περιελάμβανε πέντε δημοφιλή EV: την BMW i3, τη Chevrolet Bolt (Opel Ampera-e για ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες), το Nissan Leaf, το e-Golf και το Tesla Model S. Η έρευνά τους αποκάλυψε ότι όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει στους -7 ° C, η εμβέλεια αυτών των EV μειώνεται κατά ένα ενοχλητικό 41% κατά μέσο όρο.

Το σύστημα θέρμανσης καταναλώνει ενέργεια

Με άλλα λόγια, εάν μπορούσατε να διανύσετε 100 χιλιόμετρα με μέτριες κλιματικές συνθήκες, θα έχετε μόνο 59 χιλιόμετρα όταν ο υδράργυρος πέσει κάτω από το μηδέν. Επιπλέον, ένα EV καταναλώνει περισσότερες kWh όταν οδηγείτε υπό πολικές θερμοκρασίες, επηρεάζοντας σημαντικά το κόστος «καυσίμων».

Οι μπαταρίες ευθύνονται μερικώς μόνο. Για να παραχθεί ρεύμα, πρέπει να υπάρξει μια χημική αντίδραση. Όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο πιο αργή είναι αυτή η αντίδραση και τόσο λιγότερο ρεύμα υπάρχει. Κατά μέσο όρο, τα 5 EV που δοκιμάστηκαν έχασαν το 12% της εμβέλειάς τους σε σύγκριση με μια θερμοκρασία αναφοράς 24 ° C και παρουσίασαν αύξηση κατανάλωσης ενέργειας κατά 9%.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των kWh πηγαίνουν στο σύστημα  θέρμανσης, ή το HVAC ακριβέστερα (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός). Όταν το εσωτερικό θερμαινόταν εν κινήσει, η μικτή εμβέλεια οδήγησης μειώθηκε κατά 41% κατά τη δοκιμή της AAA, ενώ η κατανάλωση ενέργειας αυξήθηκε κατά 39% κατά μέσο όρο.

Καλύτερο το Nissan στις δοκιμές

Η AAA διαπίστωσε ότι η BMW πάσχει περισσότερο από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Το πολυτελές ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης έχασε το 20% της εμβέλειάς του στους -7, και ακόμα και το 50% με τη θέρμανση σε λειτουργία. Το EV με τις καλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως, το Nissan Leaf, έχασε 10% και 31% αντίστοιχα. Είναι ενδιαφέρον ότι και τα δύο EV χρησιμοποιούν αντλία θερμότητας, που υποτίθεται ότι είναι πιο αποδοτική από τη θέρμανση δι΄αντιστάσεως (Tesla Model S, VW e-Golf, Chevrolet Bolt).

Το ακριβότερο EV που δοκιμάστηκε, το Tesla Model S, χάνει 11% και 38% αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο που η Ευρώπη γνωρίζει ως Opel Ampera-e – το Chevrolet Bolt – κατέγραψε μείον 10 και μείον 47%. Τέλος, το VW e-Golf κατέγραψε μείον 7 και μείον 36%.

Το συμπέρασμα αυτής της μελέτης είναι ότι η χρήση της θέρμανσης, του εξαερισμού και του κλιματισμού (HVAC) κοστίζει ακριβά, τόσο από την άποψη της εμβέλειας όσο και του πραγματικού κόστους. Η θέρμανση ενός EV στους -3 ° C υπολογίστηκε ότι κοστίζει 24,27 δολάρια για κάθε 1.000 μίλια.
 

Προηγούμενο άρθροΝτεμπούτο για το Nissan GT-R50 της Italdesign στη Μέση Ανατολή
Επόμενο άρθροCaaS και CarNext ενισχύουν τα κέρδη της LeasePlan